Het is nu vr mei 02, 2025 23:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo feb 03, 2010 15:11 
Trucker

vyruz schreef:
Voor mij was de rekening 3150 Euro.
Dat was zelfs 1 van de duurdere offertes die ik kreeg, maar ik had van die installateur de beste indruk en dat vond ik de meerprijs wel waard...
Over de service kan ik ook niet klagen, de beste man zet zich voor 100% in om mijn probleem opgelost te krijgen

Het was voor mij ook zoiets met flashlube erbij geloof ik. Maar ik zal vanavond even kijken of ik iets kan zien bij de hemi van me vader als je dat wilt? Mischien ziet de beste man ook iets over het hoofd. Als je me uitlegt wat je zou willen weten kan ik het opzoeken voor je?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 03, 2010 15:17 
Trucker

Ik denk dat het ook een beetje ligt aan of ze hem zuinig hebben afgesteld

ik had met de mijne geen problemen

maar als ik moet treken of lekker door wou rijden hielt hij ook een beetje in
ben even terug geweest en ze hebben ze hem wat meer brandstof geven

loopt al 130.000km zonder problemen

bij dit weer duurt het iets langer voor hij overschalekt maar dat is normaal
met dit klote weer

gr marco

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 03, 2010 19:25 
Trucker

Solid schreef:
vyruz schreef:
Voor mij was de rekening 3150 Euro.
Dat was zelfs 1 van de duurdere offertes die ik kreeg, maar ik had van die installateur de beste indruk en dat vond ik de meerprijs wel waard...
Over de service kan ik ook niet klagen, de beste man zet zich voor 100% in om mijn probleem opgelost te krijgen

Het was voor mij ook zoiets met flashlube erbij geloof ik. Maar ik zal vanavond even kijken of ik iets kan zien bij de hemi van me vader als je dat wilt? Mischien ziet de beste man ook iets over het hoofd. Als je me uitlegt wat je zou willen weten kan ik het opzoeken voor je?

Kan je eens kijken of hij 1 of 2 verdampers heeft?
Foto's van hoe die dingen eruit zien staan op de vorige pagina

alvast bedankt!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 03, 2010 19:26 
Trucker

back to black schreef:
Ik denk dat het ook een beetje ligt aan of ze hem zuinig hebben afgesteld

ik had met de mijne geen problemen

maar als ik moet treken of lekker door wou rijden hielt hij ook een beetje in
ben even terug geweest en ze hebben ze hem wat meer brandstof geven

loopt al 130.000km zonder problemen

bij dit weer duurt het iets langer voor hij overschalekt maar dat is normaal
met dit klote weer

gr marco

Met de afstelling is alles al geprobeerd, maar dat mocht niet baten...
Maakte zelfs geen moer verschil, hij krijgt gewoon niet genoeg gas in de verdamper...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 03, 2010 22:38 
Trucker

Ik zal morgen eens kijken bij de hemi! Ik heb vandaag mijn auto opgehaald heeft nog steeds de problemen in iets mindere mate dat wel. Maar moet binnekort terug komen omdat de auto ook niet genoeg druk heeft op gas in de hogere toeren. het probleem is wel 500 toeren opgeschoven richting de 5000 rpm.

Ik heb in de avalanche vialle dus geen idee hoe dat zit met verdampers. Maar ik zal morgen avond eens de hemi bekijken want die rijd perfect!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 03, 2010 23:40 
Trucker

vyruz schreef:
Met de afstelling is alles al geprobeerd, maar dat mocht niet baten...
Maakte zelfs geen moer verschil, hij krijgt gewoon niet genoeg gas in de verdamper...

Misschien dat er '09 Hemi's zijn die gewoon wat hongeriger zijn, heb nu niets meer te klagen in elk geval. Merk in de hogere toeren tallen geen verschil meer tussen benzine of lpg.

Denk dat de 45pk extra van het '09 model voor een standaard '08 Hemi Prins VSI installatie zoals mijn LPG boer ze doet gewoon net te krap bemeten is om onder koud weer en/of winter LPG in de tank de 390pk Hemi stabiel van LPG te voorzien. Maar goed is netjes opgelost ondanks dat ik de enige '09 rijder was die wat te klagen had.

Dus Alex hophop gewoon om laten bouwen die handel, is voor je LPG installateur ook goedkoper dan er nog meer uren erin steken en dan is de installatie door de overcapaciteit ook hufter proof :D

Dodge Rules....
'14 Dodge 5.7L hemi CC (Granite Crystal Metalic)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 03, 2010 23:54 
Heavy Trucker

ik vind het wel vreemd dat er ook srt-10's probleemloos rondrijden met 1 verdamper.
Ik zou denken dat het toch ook met de manier van inbouwen te maken heeft.
Ik heb laatst de injectiemodules laten vervangen door een nieuwere,waterdichte uitvoering. Wat daar alleen al aan draadjes aanzit :shock: :shock: , een fout is snel gemaakt.

,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 04, 2010 9:03 
Trucker

alex2 schreef:
ik vind het wel vreemd dat er ook srt-10's probleemloos rondrijden met 1 verdamper.
Ik zou denken dat het toch ook met de manier van inbouwen te maken heeft.
Ik heb laatst de injectiemodules laten vervangen door een nieuwere,waterdichte uitvoering. Wat daar alleen al aan draadjes aanzit :shock: :shock: , een fout is snel gemaakt.

Even naar een andere installateur stappen is vervelend als er nog garantie op je installatie zit, zeker als je het gevoel hebt dat je goed geholpen wordt.

Hoofd oorzaak bij mij was dat de LPG druk voor de verdamper weg viel of te veel varieerde, na het verwisselen van injectors viel alles na de verdamper af als oorzaak. Misschien dat de andere '09 modellen die zonder problemen rondrijden standaard een dikkere LPG leiding installeren (bij mij zat er een 8mm op), een paar bochtjes in de leiding minder scherp maken of een andere tankkraan installeren. Zouden allemaal oorzaken kunnen zijn.
Volgens de LPG installateur zou het plaatsen van kleinere injectoren het druk probleem ook oplossen ten kosten van vermogens verlies bij hogere toerentallen. Dus misschien rijden de '09 zonder problemen rond met te kleine injectors waardoor ze gewoon een beetje gemuilkorfd zijn :D

Dodge Rules....
'14 Dodge 5.7L hemi CC (Granite Crystal Metalic)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 24, 2010 23:50 
Trucker

Pff nog steeds niets gehoord van mijn installateur (hij ging wel een weekje op vakantie zei hij), denk dat hij stilaan ook met de handen in het haar zit...
De laatste dagen met het warmere weer (9 graden vanmiddag) merk ik dat hij over het algemeen (naast het probleem met inhouden) veel beter rijdt.
Het zou helemaal kut zijn als het nog niet opgelost is tegen dat het warmer wordt en alle problemen ineens terug beginnen volgende herfst...

Daarom wilde ik eens vragen of er iemand van dit forum met een '09 Ram met 5.7 HEMI motor EN Prins VSI het eens zou zien zitten om af te spreken.
Eerst en vooral om eens te kijken of en wat de verschillen zijn tussen mijn en iemand anders zijn installatie, en eventueel ook een testritje maken om het verschil aan te voelen. Dat testritje mag uiteraard als passagier :) ik zou ook niet de eerste beste onbekende achter het stuur van mijn ram laten plaatsnemen :D

Indien er kandidaten zijn, laat maar een berichtje of een PM achter, dan spreken we iets af, liefst zo snel mogelijk natuurlijk, zolang het nog een beetje koud is buiten.
Alvast bedankt
Alex

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 25, 2010 11:03 
Trucker

Hallo iedereen!

Ik weet het is iets later dan belooft maar ik heb vanochtend eindelijk wat foto's kunnen schieten van de engine bay van de srt-8.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo ver ik kan vinden zit er 1 verdamper weg gewerkt. Wel zitten er 2 kastjes wat lijkt op een data module.

Hoop dat dit jullie iets kan helpen. Mocht je nog vragen hebben dan kan ik ze voor je op zoeken :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 25, 2010 12:00 
Heavy Trucker

Solid schreef:

Zo ver ik kan vinden zit er 1 verdamper weg gewerkt. Wel zitten er 2 kastjes wat lijkt op een data module.

de 2 kastjes zijn de injectiemodules, zij simuleren de benzine-injectors. Per kastje kunnen 6 injectors gesimuleerd worden, vandaar 2 stuks.

,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 25, 2010 19:55 
Pro Trucker

vyruz schreef:
Pff nog steeds niets gehoord van mijn installateur (hij ging wel een weekje op vakantie zei hij), denk dat hij stilaan ook met de handen in het haar zit...
De laatste dagen met het warmere weer (9 graden vanmiddag) merk ik dat hij over het algemeen (naast het probleem met inhouden) veel beter rijdt.
Het zou helemaal kut zijn als het nog niet opgelost is tegen dat het warmer wordt en alle problemen ineens terug beginnen volgende herfst...

Daarom wilde ik eens vragen of er iemand van dit forum met een '09 Ram met 5.7 HEMI motor EN Prins VSI het eens zou zien zitten om af te spreken.
Eerst en vooral om eens te kijken of en wat de verschillen zijn tussen mijn en iemand anders zijn installatie, en eventueel ook een testritje maken om het verschil aan te voelen. Dat testritje mag uiteraard als passagier :) ik zou ook niet de eerste beste onbekende achter het stuur van mijn ram laten plaatsnemen :D

Indien er kandidaten zijn, laat maar een berichtje of een PM achter, dan spreken we iets af, liefst zo snel mogelijk natuurlijk, zolang het nog een beetje koud is buiten.
Alvast bedankt
Alex

Ik heb (nog) geen problemen ondervonden bij de mijne en heeft ook maar 1 verdamper.
Als je zondag naar Brasschaat komt kan je hem bewonderen :mrgreen:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 25, 2010 20:29 
Trucker

Mijn Maat heeft een paar weken geleden een 2009 ram gekocht met een 390pk hemi, daar was door een gasboer in het noorden des lands een Landi LSI installatie ingelegd met een enkele verdamper.
Dezelfde installatie heb ik al meer probleemloos zien draaien op de oude model hemi`s.
Maar de 2009 390pk draaide er niet fatsoenlijk op. Bij fel gasgeven hield de motor al gelijk in en bij vol accellereren was er gestotter en schakelde hij tussen gas en benzine.
Inhalen op de snelweg was zelfde verhaal, ff naar de kickdown en dan inhouden, piepen en daarna als een kogel verder op benzine!! :evil:

Hij is vorige week bij allround in spijkenisse geweest, daar een identieke Extra verdamper ingebouwd, en de afstelling wat scherper gezet. Rijd nu probleemloos volgas op lpg, met inhalen en optrekken geen enkel probleem!!! :D

De nieuwste generatie Hemi`s hebben gewoon veel honger bij vollast lage toeren. Bij de nieuwe hemi`s komt ook meer koppel vrij bij een lager toerental. Bij snel accellereren moet er veel verrijkking plaatsvinden en bij verdamper toepassingen is dit wel eens een probleem... Te weinig buffer..

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 25, 2010 22:30 
Pro Trucker

Denk dat ze normaal gezien de instellingen kunnen rijker zetten en dat het zodoende al veel moet verhelpen hiermee, aangezien er zelfs viper's zijn die rondrijden met 1 verdamper en zelfs toekomen.

Tenzij het watjes zijn en geen gas durven geven... :D :D :D

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 01, 2010 20:11 
Trucker

Nog steeds geen antwoord van de installateur...
Ik ben reeds een tijdje met een idee aan het spelen, maar weet niet of dat wel zo'n goed idee is.
Handiri cars (waar ik mijn auto kocht) laat al zijn wagens (volgens hem een 2-tal per week) met LPG voorzien bij AGS in Olen, je zou dus zeggen dat die jongens bij AGS het ondertussen wel moeten kunnen.

Wat als ik nu de installatie eens liet nakijken door AGS in Olen, en zien of zij mankementen vinden of dingen die zij anders doen.
De rekening zou dan uiteraard wel door mijn huidige installateur moeten betaald worden.
Ik weet niet wat mijn huidige installateur van dit voorstel zou zeggen, heb namelijk hier en daar al opgepikt dat hij niet zo'n goede relatie met AGS heeft...
Ik kan mij goed voorstellen dat het voor hem beledigend overkomt, maar langs de andere kant, als ze bij AGS het probleem vinden en kunnen oplossen, is dat voor mijn huidige installateur ook goedkoper lijkt mij, nu moet hij namelijk al zijn tijd in een garantie-geval steken waar hij dus niets aan verdient.

Wat denken jullie? zou ik dit idee eens voorstellen aan mijn installateur?
Wil natuurlijk geen ramen inslaan, tot nu toe heeft de man goed zijn best gedaan, maar spijtig genoeg raakt mijn probleem maar niet opgelost.

Binnenkort wordt het warmer weer en gaat het probleem 'vanzelf weg' , tot het weer kouder wordt. dan zijn we een jaar verder, dat wil ik zeker vermijden...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]