Het is nu zo mei 12, 2024 23:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di nov 29, 2011 23:03 
Offline
Trucker

Geregistreerd: vr nov 18, 2011 21:55
Berichten: 89
Hallo,

Waarschijnlijk een zeer stomme maar ook simple vraag hoe kan ik zien welk systeem en of merk LPG installatie ik in de auto heb.
Het is een Dodge Ram 1500 5.2 ClubCab SLT Laramie Mark III 1997

Ik zal het waarschijnlijk aan het merk op de verdamper kunnen zien als dat erop staat?
Wel zal ik ook een klein kastje gemonteerd tegen het schutbord waar op staat "Dodge Injector Simulator"
Dit maakt voor mijn gevoel onderdeel uit van de LPG installatie. Ik heb ook het gevoel dat ik dit merk tijdens stationair draaien op LPG het is net als of hij om de X seconden even overslaat
maar loopt niet onrustig. Ik denk dat de simulator een signaal afgeeft.

Wel vind ik dat het vrijlang duurd voor hij overschakeld op LPG de "oude eigenaar" vertelde mij dat de installatie werkt op onderdruk.
Vreemd vind ik zegt mij zo ook even niets. Maar ik alle eerlijkheid heb ik mij er ook nog niet in verdiept.

Wie kan mij hier iets over vertellen maar hij loopt verder perfect hoor zowel op LPG als benzine.

Korrie

Hij doet het verder wel perfect.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 30, 2011 16:25 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Wat voor een LPG installatie er in jouw auto zit, is op basis van deze info niet echt te zeggen.
Zit er ook nergens onder de motorkap een sticker met de afstel gegevens van de gasinstallatie.
Die zit er bij mij namelijk wel en daar staat ook het merk op.
Dat de auto wat laat overschakelt, is in principe niet zo erg. Alleen is wat laat, wel een rekbaar begrip.
De mijne schakelt bij een koelwater temperatuur van zo'n 40°C over van benzine naar LPG.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 30, 2011 16:50 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 18, 2010 15:12
Berichten: 138
Woonplaats: Blankenberge
Staat toch gewoon op je papieren van je lpg

_________________
DRIVE IT LIKE U STOLE IT !!!!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 30, 2011 20:48 
Offline
Trucker

Geregistreerd: vr nov 18, 2011 21:55
Berichten: 89
Hoi,

Nog geen tijd gehad om even goed onder de kap te kijken ga ik zaterdag even doen.
Ik zal op de verdamper kijken wat erop staat. Op de tanks ( 2x in de lengte richting onder de auto ) is dit niet te zien

En de LPG papieren zitten er niet bij dit is al in 2000 toen de auto in Nederland kwam ingebouwd en niet iedereen is zo netjes om dit te bewaren erg jammer voor mij maar is niet anders.
Ik laat jullie het weten
En wat betreft overschakelen naar gas ik denk ongeveer tussen de 10 en 15 km :?

Korrie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 01, 2011 11:44 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Na 10 tot 15 km, is inderdaad wel behoorlijk lang.
Als het buiten koud is (onder de 5°C), schakelt de mijne na zo'n 4 km over op gas.
Hierbij moet ik wel zeggen, dat ik altijd rustig rij en de eerste kilometers binnen de
bebouwde kom afleg.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 03, 2011 16:12 
Offline
Trucker

Geregistreerd: vr nov 18, 2011 21:55
Berichten: 89
Hoi allemaal,

Nou ik ben eruit hoor ( tenminste bijna dan )

De LPG installatie is een Impco Met een Model E verdamper. Met een 300A mixer erop type weet ik nog niet was ik vergeten te kijken.
Verder word de installatie aangestuurd door een Dual curve Dodge integrated processor type PN 5936 samen met een Dual curve Dodge injector simulator type PN 4114.
Verder zit er nog een voorraadpot op van Impco type F-830 waarin het filter verwisselbaar is. De 2 onder de auto gemonteerde tanks zijn waarschijnlijk 120 of 160 liter per stuk.
Dit hoor ik as maandag door de inbouwer die het destijds heeft gedaan ( daar ben ik ook achter ) dit was Allround te Spijkenisse.

Dus al met al geen "flut" installatie, maar maandag even informeren ( was ik vergeten te vragen ) waarom hij zo laat overschakeld en misschien dan een tempsensor laten monteren indien nodig.
Ook wil ik laten kijken naar een Flashlube systeem of iets dergelijks als dit nodig is, of de levensduur verlengt.

Korrie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 03, 2011 18:29 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
digikorrie schreef:
Hoi allemaal,

Nou ik ben eruit hoor ( tenminste bijna dan )

De LPG installatie is een Impco Met een Model E verdamper. Met een 300A mixer erop type weet ik nog niet was ik vergeten te kijken.
Verder word de installatie aangestuurd door een Dual curve Dodge integrated processor type PN 5936 samen met een Dual curve Dodge injector simulator type PN 4114.
Verder zit er nog een voorraadpot op van Impco type F-830 waarin het filter verwisselbaar is. De 2 onder de auto gemonteerde tanks zijn waarschijnlijk 120 of 160 liter per stuk.
Dit hoor ik as maandag door de inbouwer die het destijds heeft gedaan ( daar ben ik ook achter ) dit was Allround te Spijkenisse.

Dus al met al geen "flut" installatie, maar maandag even informeren ( was ik vergeten te vragen ) waarom hij zo laat overschakeld en misschien dan een tempsensor laten monteren indien nodig.
Ook wil ik laten kijken naar een Flashlube systeem of iets dergelijks als dit nodig is, of de levensduur verlengt.

Korrie




300a is het type van de mixer (de grote) :!: :!: :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 04, 2011 19:35 
Offline
Trucker

Geregistreerd: vr nov 18, 2011 21:55
Berichten: 89
Hoi,

Op de Mixer staat dus 300A en dan denk ik type 50&70 series

Enige wat og zoek maar niet kan vinden en wat er hoop ik een van de twee opzit is de vacuum schakelaar ten behoeve van benziene starten.
en of de temperatuurschakelaar die hem dus bij 35 graden laat overschakelen op lpg

ik neem aan dat de temp schakelaar ergens in een waterslang moet zitten ja en de vacuum schakelaar ??

Korrie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling