USA Pick-up Trucks https://www.usatrucks.nl/forum/ |
|
vermogenverlies op gas https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=33&t=13547 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | johny89 [ ma jan 09, 2012 21:36 ] |
Berichttitel: | vermogenverlies op gas |
ik had willen weten wat een normaal vermogenverlies is op gas, als ik met mijn f150 , 4.9i , (slechts 150pk/113kw) op benzine rijd is deze echt zeer 'krachtig' en moet je echt opletten voor slippen ed bij optrekken dan, schakel ik over op gas gaat dit zeer langzaam, bergop gaat het natuurlijk nog slechter de installatie is ooit denk ongeveer een 10 jaar terug uitgevoerd door Van meenen doch ik kan niet zeggen welk merk dit is. misschien afstelling of dergelijk doch wou het zeker weten want de garagist zou dit regelen bij vervangen van de koppakking. |
Auteur: | Noto [ di jan 10, 2012 1:06 ] |
Berichttitel: | Re: vermogenverlies op gas |
als ik het me goed herriner van opleiding autotechniek. is het verlies rond de 10-15% op motoren met carbs etc. omdat als ik het goed heb de verbrandingsenergie van lpg lager is als van benzine. |
Auteur: | freddy [ di jan 10, 2012 1:12 ] |
Berichttitel: | Re: vermogenverlies op gas |
Ik denk dat hij even opnieuw moet worden afgesteld . |
Auteur: | Rob [ di jan 10, 2012 23:02 ] |
Berichttitel: | Re: vermogenverlies op gas |
Neem dan gelijk een vers luchtfilter mee, ik weet trouwens bijna zeker als je die er nu al inzet jij al veel meer vermogen hebt ![]() |
Auteur: | johny89 [ wo jan 11, 2012 15:55 ] |
Berichttitel: | Re: vermogenverlies op gas |
Rob schreef: Neem dan gelijk een vers luchtfilter mee, ik weet trouwens bijna zeker als je die er nu al inzet jij al veel meer vermogen hebt ![]() luchtfilter is nieuw ![]() |
Auteur: | Hubert. [ wo jan 11, 2012 16:40 ] |
Berichttitel: | Re: vermogenverlies op gas |
Noto schreef: als ik het me goed herriner van opleiding autotechniek. is het verlies rond de 10-15% op motoren met carbs etc. omdat als ik het goed heb de verbrandingsenergie van lpg lager is als van benzine. In principe heb je met LPG meer vermogen, het is vergelijkbaar met benzine Ron107 ofzo. Ken zelfs iemand die op de rollenbank 10 tot 15 meer had op LPG (gechipte Volvo 850 t5) ![]() Volgens mij moet deze installatie gewoon ff goed nagekeken worden ![]() |
Auteur: | alex2 [ wo jan 11, 2012 20:44 ] |
Berichttitel: | Re: vermogenverlies op gas |
Hubert. schreef: In principe heb je met LPG meer vermogen maar in feiten.... ![]() ![]() |
Auteur: | bhpaddict [ wo jan 11, 2012 20:55 ] |
Berichttitel: | Re: vermogenverlies op gas |
Hubert. schreef: Noto schreef: als ik het me goed herriner van opleiding autotechniek. is het verlies rond de 10-15% op motoren met carbs etc. omdat als ik het goed heb de verbrandingsenergie van lpg lager is als van benzine. In principe heb je met LPG meer vermogen, het is vergelijkbaar met benzine Ron107 ofzo. Ken zelfs iemand die op de rollenbank 10 tot 15 meer had op LPG (gechipte Volvo 850 t5) ![]() Volgens mij moet deze installatie gewoon ff goed nagekeken worden ![]() Hangt van type installatie af. Een klassieke verdamper installatie (op een carbu of een injectie eerste generatie) maakt een vernauwing in de inlaat om een onderdruk te creëren zodat het gas wordt meegezogen. Deze vernauwing staat voor die 10 à 15% vermogenverlies. bij oudere US motoren is er ook nog wat terug te halen van pk door de karakteristieken van de voorontsteking te veranderen en deze te vervroegen. Dit geldt dan zowel voor benzine als gas. Trouwens heeft gas meer voorontsteking nodig dan benzine. Bij een gasinjectiesysteem is er geen vernauwing meer in de inlaat. Een goed afgestelde installatie zou geen merkbaar verschil meer mogen geven tussen benzine en gas. |
Auteur: | delange [ wo jan 11, 2012 21:08 ] |
Berichttitel: | Re: vermogenverlies op gas |
hhmm bizar ............de mijne heeft ook een hele hoop vermogenverlies hoor. Maar als ik door wil duwen dan druk ik wel op het knopje ![]() |
Auteur: | johny89 [ wo jan 11, 2012 21:54 ] |
Berichttitel: | Re: vermogenverlies op gas |
is een iets oudere install met verdamper, verschil is voelbaar maar duw eigenlijk niet echt veel. rijdt te zalig anders, maar als de gastank leeg is en rijd op benzine ja voel je het dusdanig dat het wel eens kietelt |
Auteur: | Spieker [ wo jan 11, 2012 22:07 ] |
Berichttitel: | Re: vermogenverlies op gas |
Dat blijft gewoon een probleem met een (oudere) motor op 2 verschillende brandstoffen te laten lopen. Staat ie goed op benzine afgesteld zal je vermogensverlies hebben op gas. Maar stel je hem echt goed af op lpg zal je zien dat ie op benzine minder doet. Dus gewoon goed af stellen op lpg dan heb je alleen nog maar last van vermogens verlies als je naar de pomp op benzine rijd als je niet optijd getankt heb ![]() ![]() |
Auteur: | Rooienaar [ wo jan 11, 2012 22:13 ] |
Berichttitel: | Re: vermogenverlies op gas |
Spieker schreef: Dat blijft gewoon een probleem met een (oudere) motor op 2 verschillende brandstoffen te laten lopen. Staat ie goed op benzine afgesteld zal je vermogensverlies hebben op gas. Maar stel je hem echt goed af op lpg zal je zien dat ie op benzine minder doet. Dus gewoon goed af stellen op lpg dan heb je alleen nog maar last van vermogens verlies als je naar de pomp op benzine rijd als je niet optijd getankt heb ![]() ![]() Voorheen m'n Monaco met 360 blok nagenoeg perfect afgesteld gehad op benzine. Nu perfect lopend op LPG, loopt stukken beter! |
Auteur: | Spieker [ wo jan 11, 2012 22:17 ] |
Berichttitel: | Re: vermogenverlies op gas |
Rooienaar schreef: Spieker schreef: Dat blijft gewoon een probleem met een (oudere) motor op 2 verschillende brandstoffen te laten lopen. Staat ie goed op benzine afgesteld zal je vermogensverlies hebben op gas. Maar stel je hem echt goed af op lpg zal je zien dat ie op benzine minder doet. Dus gewoon goed af stellen op lpg dan heb je alleen nog maar last van vermogens verlies als je naar de pomp op benzine rijd als je niet optijd getankt heb ![]() ![]() Voorheen m'n Monaco met 360 blok nagenoeg perfect afgesteld gehad op benzine. Nu perfect lopend op LPG, loopt stukken beter! Start veel beter en loopt mooier stationair denk ![]() |
Auteur: | peerkehemi [ wo jan 11, 2012 23:44 ] |
Berichttitel: | Re: vermogenverlies op gas |
of ik verschil heb ik zou het niet weten , merk het in iedergeval niet ![]() ![]() |
Auteur: | bhpaddict [ do jan 12, 2012 14:12 ] |
Berichttitel: | Re: vermogenverlies op gas |
johny89 schreef: is een iets oudere install met verdamper, verschil is voelbaar maar duw eigenlijk niet echt veel. rijdt te zalig anders, maar als de gastank leeg is en rijd op benzine ja voel je het dusdanig dat het wel eens kietelt Op mijn W200 had ik een klassiek verdamper met impco menger. Echter funtioneerde op een bepaalt moment de menger niet goed meer door scheurtjes in het membraan welk de gasklep in de menger aanstuurt. Gevolg was een duidelijke vermindering van vermogen op gas. Hiermee wil ik bedoelen dat een nazicht misschien wat aan het licht brengt. Wanneer dat allemaal in orde is kun je gaan spelen met voorontsteking om het gas/bezine verschil nog te iets verbeteren. Wat ik hier mee bedoel (cijfers zijn enkel voorbeelden): De W stond standaard op 6° voorontsteking (was voor US-benzine 87 oct) Onze 98 oct mag bijvoorbeeld op die motor 15° hebben LPG zelfs 20° voorontsteking. Wanneer daar niets aan gedaan wordt is het verschil tussen de standaard instelling en de optimale instelling voor gas wel heel groot = vermogenverlies. In dit geval heb je ook vermogenverlies op benzine 98 maar minder dan bij gas. Nog eens: de cijfers zijn geen exacte waarden maar voorbeelden. De realiteit zit wel in die richting; ik dacht zelfs nog extremer maar daar is het allemaal wat lang voor geleden. Bij klassieke verdamper blijft er wel altijd een merkbaar verschil. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |