USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

goede lpg inbouwer belgie?
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=33&t=15024
Pagina 1 van 3

Auteur:  smevie [ za jul 28, 2012 20:42 ]
Berichttitel:  goede lpg inbouwer belgie?

hallo waar hebben jullie lpg laten inbouwen in jullie ram? ik ben op zoek naar een goede en betrouwbare

Auteur:  GUY [ zo jul 29, 2012 2:21 ]
Berichttitel:  Re: goede lpg inbouwer belgie?

AGS in Geel
zonder fout

Auteur:  ilan [ ma jan 14, 2013 23:33 ]
Berichttitel:  Re: goede lpg inbouwer belgie?

ff dit terug oproepen

iemand een idee of het veel verschil zou maken waar je een extra tank laat plaatsen ?
Heb momenteel onderbouw maar sta meer te tanken dan wat anders dus zou graag tank late bijleggen in de bak
lijkt me dat hier niet veel fout aan kan gebeuren ?

ook wil ik klepsmering late bijsteken, ook niet zo'n bijzondere kunst voor nodig denk ik ?

of is het hiervoor toch ook beter om bij duurdere firma's te gaan ?

scheelt echt een hoop

Iemand bekend met LPG cars in tessenderlo ?

thx !

Auteur:  Dick Havenaar [ di jan 15, 2013 1:41 ]
Berichttitel:  Re: goede lpg inbouwer belgie?

ha Ilan,

je zou een tweede tank kunnen laten plaatsen in de bak... ik heb twee tanks, de ene is netto 143,75 liter en de andere is netto 86,25 liter, samen dus netto 230 liter.
bij mijn vialle installatie is gekozen voor 2 pompen, de ene voedt 5 cilinders uit de grootste tank, de andere de resterende 3 uit de andere tank...

de tanks worden middels één vulnippel gevuld en lopen gelijkmatig vol en leeg, dat is allemaal met de computer zo geprogrammeerd door de installateur en het werkt al ruim 160.000 kilometer zorgeloos zo..!! de klepsmering heb ik ook, die druppelt om de 7 seconden een druppeltje in het systeem en loopt zo met één vulling in ongeveer 8.000 kilometer ( 5,000 mijl ) leeg...

ik zou je adviseren om niet te bezuinigen ( niet de allergoedkoopste installatie laten inbouwen ), een gerenommeerd inbouwstation kan je daarin goed adviseren, we hebben in Nederland het gezegde "goedkoop is duurkoop", investeer liever in een kwalitatief goed systeem, een slecht systeem door een minder goede installateur ingebouwd, kan leiden tot motorschade, schade die snel groter is dan de aanschaf van een deugdelijke installatie... :shock:

succes met het vinden van een goede installateur als LPG cars in Tessenderlo dat niet zou zijn..!!

Auteur:  ilan [ di jan 15, 2013 1:46 ]
Berichttitel:  Re: goede lpg inbouwer belgie?

Dick Havenaar schreef:
ha Ilan,

je zou een tweede tank kunnen laten plaatsen in de bak... ik heb twee tanks, de ene is netto 143,75 liter en de andere is netto 86,25 liter, samen dus netto 230 liter.
bij mijn vialle installatie is gekozen voor 2 pompen, de ene voedt 5 cilinders uit de grootste tank, de andere de resterende 3 uit de andere tank...

de tanks worden middels één vulnippel gevuld en lopen gelijkmatig vol en leeg, dat is allemaal met de computer zo geprogrammeerd door de installateur en het werkt al ruim 160.000 kilometer zorgeloos zo..!! de klepsmering heb ik ook, die druppelt om de 7 seconden een druppeltje in het systeem en loopt zo met één vulling in ongeveer 8.000 kilometer ( 5,000 mijl ) leeg...

ik zou je adviseren om niet te bezuinigen ( niet de allergoedkoopste installatie laten inbouwen ), een gerenommeerd inbouwstation kan je daarin goed adviseren, we hebben in Nederland het gezegde "goedkoop is duurkoop", investeer liever in een kwalitatief goed systeem, een slecht systeem door een minder goede installateur ingebouwd, kan leiden tot motorschade, schade die snel groter is dan de aanschaf van een deugdelijke installatie... :shock:

succes met het vinden van een goede installateur als LPG cars in Tessenderlo dat niet zou zijn..!!



installatie is ingebouwd.. anders gaf ik je gelijk in goeiekoop durekoop maaar
wil enkel een extra tank in men koffer en klepsmering toevoegen ;)
denk dat er aan tank toevoegen gewoon weinig verschil kan zijn van plaatser tot plaatser..?

Auteur:  Dick Havenaar [ di jan 15, 2013 1:56 ]
Berichttitel:  Re: goede lpg inbouwer belgie?

ilan schreef:
Dick Havenaar schreef:
ha Ilan,

je zou een tweede tank kunnen laten plaatsen in de bak... ik heb twee tanks, de ene is netto 143,75 liter en de andere is netto 86,25 liter, samen dus netto 230 liter.
bij mijn vialle installatie is gekozen voor 2 pompen, de ene voedt 5 cilinders uit de grootste tank, de andere de resterende 3 uit de andere tank...

de tanks worden middels één vulnippel gevuld en lopen gelijkmatig vol en leeg, dat is allemaal met de computer zo geprogrammeerd door de installateur en het werkt al ruim 160.000 kilometer zorgeloos zo..!! de klepsmering heb ik ook, die druppelt om de 7 seconden een druppeltje in het systeem en loopt zo met één vulling in ongeveer 8.000 kilometer ( 5,000 mijl ) leeg...

ik zou je adviseren om niet te bezuinigen ( niet de allergoedkoopste installatie laten inbouwen ), een gerenommeerd inbouwstation kan je daarin goed adviseren, we hebben in Nederland het gezegde "goedkoop is duurkoop", investeer liever in een kwalitatief goed systeem, een slecht systeem door een minder goede installateur ingebouwd, kan leiden tot motorschade, schade die snel groter is dan de aanschaf van een deugdelijke installatie... :shock:

succes met het vinden van een goede installateur als LPG cars in Tessenderlo dat niet zou zijn..!!



installatie is ingebouwd.. anders gaf ik je gelijk in goeiekoop durekoop maaar
wil enkel een extra tank in men koffer en klepsmering toevoegen ;)
denk dat er aan tank toevoegen gewoon weinig verschil kan zijn van plaatser tot plaatser..?


dat begreep ik, Ilan...
echter, het KAN zo zijn dat voor het plaatsen van de tweede tank dus achteraf modificaties verricht moeten worden ( 3/8 en 5/8 totale tankinhoud-verhaal ), indien dat het geval zou zijn, dan heb je een goede installateur nodig die over de knowhow, computer-hardware en software beschikt... dat wilde ik je voorleggen om mee te nemen in je eventuele overleg met de installateur... de klepsmering moet als het goed is een simpele installatie zijn...

Auteur:  ilan [ di jan 15, 2013 10:30 ]
Berichttitel:  Re: goede lpg inbouwer belgie?

ja oke dat begrijp ik
maar wat is het nut van ze gelijk te late leeglopen als ik vrage mag ?
had er zelf nooit op gedacht dat ze dat zo zouden doen
dacht gewoon eerst de ene dan de andere ? :p

Auteur:  Dick Havenaar [ di jan 15, 2013 12:32 ]
Berichttitel:  Re: goede lpg inbouwer belgie?

ha Ilan,

ik ben ook maar een leek en heb niet op alle vragen een antwoord... :D

wat zou er gebeuren wanneer 1 tank leeg is en de andere nog niet..?? bij de moderne gasinstallaties wordt alles met de computer geregeld, is er 1 van de 2 tanks leeg, dan lijkt het me waarschijnlijk dat de computer een "fout" signaleert in de gasaanvoer en overschakelt naar benzine... ik zit maar even hardop te denken hoor, heb het zelf ( vanwege die gelijkmatige leegloop..?? ) nog niet meegemaakt dat er een "storing" gesignaleerd werd door de installatie...

misschien is dit stukje voor jou interessant om eens door te lezen..??

Auteur:  Hemi uut Drenthie [ di jan 15, 2013 12:40 ]
Berichttitel:  Re: goede lpg inbouwer belgie?

Misschien te maken met "wet van communicerende vaten?

Lijkt me logisch dat wanneer je 2 gastanks op elkaar aansluit, de druk in beide tanks gelijk blijft.... Tenzij en een afsluiter tussen zit...

Hoe zit dat met de vulslang? Zit die op 1 tank aangeloten, of beide?

Auteur:  ilan [ di jan 15, 2013 12:51 ]
Berichttitel:  Re: goede lpg inbouwer belgie?

Hemi uut Drenthie schreef:
Misschien te maken met "wet van communicerende vaten?

Lijkt me logisch dat wanneer je 2 gastanks op elkaar aansluit, de druk in beide tanks gelijk blijft.... Tenzij en een afsluiter tussen zit...

Hoe zit dat met de vulslang? Zit die op 1 tank aangeloten, of beide?


ja misschien dat het inderdaad logischer is dat ze beide zelfde druk blijven behouden net
maar dacht dat ze die gewoon met elkaar in verbinding zouden zetten niet de ene met die cilinders en de andere met die cilinders

Auteur:  T-Bob [ di jan 15, 2013 12:53 ]
Berichttitel:  Re: goede lpg inbouwer belgie?

Prins heeft tanks van 230 liter en die pasen bij jou Ram in de achterbak had ik bij het vorige model ook,
en dan de 80% vulling vast laten zetten kan je meer als 1000km rijden.
en flikker je de ringtank eronder uit, hang je daar weer je reservewiel.

Auteur:  Hemi uut Drenthie [ di jan 15, 2013 12:56 ]
Berichttitel:  Re: goede lpg inbouwer belgie?

ilan schreef:
Hemi uut Drenthie schreef:
Misschien te maken met "wet van communicerende vaten?

Lijkt me logisch dat wanneer je 2 gastanks op elkaar aansluit, de druk in beide tanks gelijk blijft.... Tenzij en een afsluiter tussen zit...

Hoe zit dat met de vulslang? Zit die op 1 tank aangeloten, of beide?


ja misschien dat het inderdaad logischer is dat ze beide zelfde druk blijven behouden net
maar dacht dat ze die gewoon met elkaar in verbinding zouden zetten niet de ene met die cilinders en de andere met die cilinders


Zie ik als leek ook het nut niet van in......
Als ik er een tank bij zou plaatsen, kwam er gewoon een T stuk tussen en liep de éne gewoon vol via de andere......

Maar er zou wel een reden voor zijn dat ze dat niet doen.. :roll:

Auteur:  Hemi uut Drenthie [ di jan 15, 2013 12:58 ]
Berichttitel:  Re: goede lpg inbouwer belgie?

T-Bob schreef:
Prins heeft tanks van 230 liter en die pasen bij jou Ram in de achterbak had ik bij het vorige model ook,
en dan de 80% vulling vast laten zetten kan je meer als 1000km rijden.
en flikker je de ringtank eronder uit, hang je daar weer je reservewiel.


Ik heb ook de 230 liter van Prins, maar wel met de 80% er nog op. Kan ik 800 km mee rijden, maar ja dan is hij wel leeg, dus tanken doe ik eerder. :wink:

Auteur:  Dick Havenaar [ di jan 15, 2013 13:14 ]
Berichttitel:  Re: goede lpg inbouwer belgie?

Hemi uut Drenthie schreef:
Misschien te maken met "wet van communicerende vaten?

Lijkt me logisch dat wanneer je 2 gastanks op elkaar aansluit, de druk in beide tanks gelijk blijft.... Tenzij en een afsluiter tussen zit...

Hoe zit dat met de vulslang? Zit die op 1 tank aangeloten, of beide?


ha Hendrik,

voorzover ik begrepen heb hebben de twee tanks geen open verbinding ( bij mijn installatie, althans ), de druk in de tanks is niet zozeer afhankelijk van de vullingsgraad waardoor beide tanks dan dus niet gelijkmatig leeglopen... ( en mocht dit verhaal nu niet correct zijn, dan heb ik het niet goed begrepen van de inbouwer... :roll: )

de vulslang naar de tanks wordt vanaf de aansluitnippel naar de tanks gevoerd waar deze zich voor de tanks splitst middels een t-stuk, zo worden beide tanks dus altijd volledig tot de maximale vullingsgraad gevuld...

Auteur:  Hemi uut Drenthie [ di jan 15, 2013 13:30 ]
Berichttitel:  Re: goede lpg inbouwer belgie?

Ok, maar wat zou de reden zijn van het onafhankelijk van elkaar werken?

Pagina 1 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/