Het is nu vr mei 10, 2024 17:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do nov 05, 2009 21:56 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 07, 2008 19:57
Berichten: 250
Woonplaats: België
heb bij mij tot nog toe geen enkel probleem
ook niet bij volgas ofzo
je kan ook steeds eens bellen met AGS in Olen geven een uitstekende service
Hopen dat je probleem snel opgelost raakt

_________________
Gert


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 06, 2009 12:30 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Heb nergens problemen mee, loopt perfect met prins LPI met valveCare.

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 08, 2009 13:43 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 19:23
Berichten: 894
Woonplaats: Kempen Belgie
...en weet je al wat het probleem was of is...

_________________
Groeten Eric

Dodge Ram
Buell X1
Harley Davidson Night Rod Special


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 09, 2009 13:07 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo sep 16, 2009 13:11
Berichten: 120
Heb vrijdag met mijn LPG boer gebeld, die zei gesproken te hebben met een andere LPG boer welke reeds meer ervaring had met de '09 Rams, die had hem verteld dat hij soortgelijke problemen had met zijn 1ste installaties. Dat was opgelost nadat hij het toerental-signaal ergens anders afnam dan waar Prins aanraadt.
Heb nu voor volgende maandag een afspraak, we gaan dan dat TPM signaal op die andere plek nemen en hopen dat het daarmee opgelost is, indien niet moet de Ram ginder blijven en gaat ze samen met de invoerder kijken.

Als ik zo lees dat andere mensen geen/weinig problemen hebben begin ik te denken dat ik bij de verkeerde installateur gegaan ben (de mijne was ook zijn 1ste '09 Ram, oudere had hij alwel gedaan) :(
Vriendelijk is hij wel, en hij zet zich ook in om dit probleem opgelost te krijgen. Nu ja, das ook al veel waard tegenwoordig...

Zou het enkel k*t vinden om de Ram weeral x-aantal dagen te moeten missen omdat ze het probleem moeten gaan opsporen...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 09, 2009 13:13 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 19:23
Berichten: 894
Woonplaats: Kempen Belgie
vyruz schreef:
Heb vrijdag met mijn LPG boer gebeld, die zei gesproken te hebben met een andere LPG boer welke reeds meer ervaring had met de '09 Rams, die had hem verteld dat hij soortgelijke problemen had met zijn 1ste installaties. Dat was opgelost nadat hij het toerental-signaal ergens anders afnam dan waar Prins aanraadt.
Heb nu voor volgende maandag een afspraak, we gaan dan dat TPM signaal op die andere plek nemen en hopen dat het daarmee opgelost is, indien niet moet de Ram ginder blijven en gaat ze samen met de invoerder kijken.

Als ik zo lees dat andere mensen geen/weinig problemen hebben begin ik te denken dat ik bij de verkeerde installateur gegaan ben (de mijne was ook zijn 1ste '09 Ram, oudere had hij alwel gedaan) :(
Vriendelijk is hij wel, en hij zet zich ook in om dit probleem opgelost te krijgen. Nu ja, das ook al veel waard tegenwoordig...

Zou het enkel k*t vinden om de Ram weeral x-aantal dagen te moeten missen omdat ze het probleem moeten gaan opsporen...


tja deze meneer moet één keer de eerste 09 ram doen
Volgens mij komt dat allemaal wel in orde

_________________
Groeten Eric

Dodge Ram
Buell X1
Harley Davidson Night Rod Special


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 09, 2009 16:35 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
vyruz schreef:
Heb vrijdag met mijn LPG boer gebeld, die zei gesproken te hebben met een andere LPG boer welke reeds meer ervaring had met de '09 Rams, die had hem verteld dat hij soortgelijke problemen had met zijn 1ste installaties. Dat was opgelost nadat hij het toerental-signaal ergens anders afnam dan waar Prins aanraadt.
Heb nu voor volgende maandag een afspraak, we gaan dan dat TPM signaal op die andere plek nemen en hopen dat het daarmee opgelost is, indien niet moet de Ram ginder blijven en gaat ze samen met de invoerder kijken.

Als ik zo lees dat andere mensen geen/weinig problemen hebben begin ik te denken dat ik bij de verkeerde installateur gegaan ben (de mijne was ook zijn 1ste '09 Ram, oudere had hij alwel gedaan) :(
Vriendelijk is hij wel, en hij zet zich ook in om dit probleem opgelost te krijgen. Nu ja, das ook al veel waard tegenwoordig...

Zou het enkel k*t vinden om de Ram weeral x-aantal dagen te moeten missen omdat ze het probleem moeten gaan opsporen...



Mijn Dodge was bij de lpgboer ook de eerste en van Prins, heeft de installatie ingebouwd en is toen naar prins in eindhoven gebracht voor de sofware en de afstelling hebben hem 5 dagen daar gehad en 500 testkm mee gereden voor alles optimaal af te stemmen.
Ik heb dus geen klachten, als ik het goed had begrepen gebruikt prins de sofware wat ze voor die van mijne hebben geschreven voor alle modellen van de dodge ram 1500 5.7 2009

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 09, 2009 16:37 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo sep 16, 2009 13:11
Berichten: 120
T-Bob schreef:
vyruz schreef:
Heb vrijdag met mijn LPG boer gebeld, die zei gesproken te hebben met een andere LPG boer welke reeds meer ervaring had met de '09 Rams, die had hem verteld dat hij soortgelijke problemen had met zijn 1ste installaties. Dat was opgelost nadat hij het toerental-signaal ergens anders afnam dan waar Prins aanraadt.
Heb nu voor volgende maandag een afspraak, we gaan dan dat TPM signaal op die andere plek nemen en hopen dat het daarmee opgelost is, indien niet moet de Ram ginder blijven en gaat ze samen met de invoerder kijken.

Als ik zo lees dat andere mensen geen/weinig problemen hebben begin ik te denken dat ik bij de verkeerde installateur gegaan ben (de mijne was ook zijn 1ste '09 Ram, oudere had hij alwel gedaan) :(
Vriendelijk is hij wel, en hij zet zich ook in om dit probleem opgelost te krijgen. Nu ja, das ook al veel waard tegenwoordig...

Zou het enkel k*t vinden om de Ram weeral x-aantal dagen te moeten missen omdat ze het probleem moeten gaan opsporen...



Mijn Dodge was bij de lpgboer ook de eerste en van Prins, heeft de installatie ingebouwd en is toen naar prins in eindhoven gebracht voor de sofware en de afstelling hebben hem 5 dagen daar gehad en 500 testkm mee gereden voor alles optimaal af te stemmen.
Ik heb dus geen klachten, als ik het goed had begrepen gebruikt prins de sofware wat ze voor die van mijne hebben geschreven voor alle modellen van de dodge ram 1500 5.7 2009



Weet jij toevallig welke software er in jou LPG computer zit? Bij mij is het versie S211r


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 09, 2009 17:13 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Weet ik niet, je kan misschien even bellen naar Prins in eindhoven hij is bij hun geweest van 25 maart tot 9 april.
Is gebracht door eugene van hoek inbouwservice sittard.

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 11, 2009 23:38 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 21, 2009 17:26
Berichten: 624
Woonplaats: Herten (NL) Jeroen....
vyruz schreef:
Heb vrijdag met mijn LPG boer gebeld, die zei gesproken te hebben met een andere LPG boer welke reeds meer ervaring had met de '09 Rams, die had hem verteld dat hij soortgelijke problemen had met zijn 1ste installaties. Dat was opgelost nadat hij het toerental-signaal ergens anders afnam dan waar Prins aanraadt.
Heb nu voor volgende maandag een afspraak, we gaan dan dat TPM signaal op die andere plek nemen en hopen dat het daarmee opgelost is, indien niet moet de Ram ginder blijven en gaat ze samen met de invoerder kijken.

Als ik zo lees dat andere mensen geen/weinig problemen hebben begin ik te denken dat ik bij de verkeerde installateur gegaan ben (de mijne was ook zijn 1ste '09 Ram, oudere had hij alwel gedaan) :(
Vriendelijk is hij wel, en hij zet zich ook in om dit probleem opgelost te krijgen. Nu ja, das ook al veel waard tegenwoordig...

Zou het enkel k*t vinden om de Ram weeral x-aantal dagen te moeten missen omdat ze het probleem moeten gaan opsporen...

Ik heb precies het zelfde probleem kwa inhouden op LPG bij mijn 2009 ram (Prins VSI). Met koud weer lijkt het inderdaad meer aanwezig te zijn.
Alleen treed het bij mij bij vol gas bij 2400/2800rpm ook heel lichtjes op. Indien ik langdurig rustig heb gereden (zeg een route van 10km met 80km/h) is het echt storend aanwezig. Als ik dan een stoplicht sprintje trek is er een enorme hik bij 4000 rpm. Alsof het contact even wordt uitgezet.

Doe ik op LPG een paar stoplicht sprintjes achter elkaar dan verdwijnt de harde hik en houd hij een beetje in boven de 4000 rpm (als of je de rem een beetje inhoud)

Ben er trouwens nog niet mee naar de LPG installateur geweest aangezien ik er alleen last van heb als ik flink aan het scheuren ben iets wat ik normaal altijd op benzine doe :mrgreen:

Ben er benieuwd of het maandag bij jou wordt opgelost door het toerental signaal van een andere plek te pakken. Klinkt namelijk erg vaag, je zou zeggen dat hij altijd slecht moet lopen als een foutief TPM signaal wordt opgepikt als input voor de lpg computer.

Gevoelsmatig loopt hij gewoon te arm waardoor de ontstekings vervroeging wordt bijgesteld door de benzine computer om pingelen te compenseren/voorkomen. Dit zou in mijn geval verklaren waarom het na een tijdje rustig (waarschijnlijk dus ook met een rijker mengels) gereden te hebben erger aanwezig is en dat met koud weer erger wordt (bij koude lucht moet er volgens mij meer brandstof worden ingespoten om het mengsel gelijk te houden)

_________________
Jeroen...

Dodge Rules....
'14 Dodge 5.7L hemi CC (Granite Crystal Metalic)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 12, 2009 0:55 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 19:23
Berichten: 894
Woonplaats: Kempen Belgie
bonza schreef:
vyruz schreef:
Heb vrijdag met mijn LPG boer gebeld, die zei gesproken te hebben met een andere LPG boer welke reeds meer ervaring had met de '09 Rams, die had hem verteld dat hij soortgelijke problemen had met zijn 1ste installaties. Dat was opgelost nadat hij het toerental-signaal ergens anders afnam dan waar Prins aanraadt.
Heb nu voor volgende maandag een afspraak, we gaan dan dat TPM signaal op die andere plek nemen en hopen dat het daarmee opgelost is, indien niet moet de Ram ginder blijven en gaat ze samen met de invoerder kijken.

Als ik zo lees dat andere mensen geen/weinig problemen hebben begin ik te denken dat ik bij de verkeerde installateur gegaan ben (de mijne was ook zijn 1ste '09 Ram, oudere had hij alwel gedaan) :(
Vriendelijk is hij wel, en hij zet zich ook in om dit probleem opgelost te krijgen. Nu ja, das ook al veel waard tegenwoordig...

Zou het enkel k*t vinden om de Ram weeral x-aantal dagen te moeten missen omdat ze het probleem moeten gaan opsporen...

Ik heb precies het zelfde probleem kwa inhouden op LPG bij mijn 2009 ram (Prins VSI). Met koud weer lijkt het inderdaad meer aanwezig te zijn.
Alleen treed het bij mij bij vol gas bij 2400/2800rpm ook heel lichtjes op. Indien ik langdurig rustig heb gereden (zeg een route van 10km met 80km/h) is het echt storend aanwezig. Als ik dan een stoplicht sprintje trek is er een enorme hik bij 4000 rpm. Alsof het contact even wordt uitgezet.

Doe ik op LPG een paar stoplicht sprintjes achter elkaar dan verdwijnt de harde hik en houd hij een beetje in boven de 4000 rpm (als of je de rem een beetje inhoud)

Ben er trouwens nog niet mee naar de LPG installateur geweest aangezien ik er alleen last van heb als ik flink aan het scheuren ben iets wat ik normaal altijd op benzine doe :mrgreen:

Ben er benieuwd of het maandag bij jou wordt opgelost door het toerental signaal van een andere plek te pakken. Klinkt namelijk erg vaag, je zou zeggen dat hij altijd slecht moet lopen als een foutief TPM signaal wordt opgepikt als input voor de lpg computer.

Gevoelsmatig loopt hij gewoon te arm waardoor de ontstekings vervroeging wordt bijgesteld door de benzine computer om pingelen te compenseren/voorkomen. Dit zou in mijn geval verklaren waarom het na een tijdje rustig (waarschijnlijk dus ook met een rijker mengels) gereden te hebben erger aanwezig is en dat met koud weer erger wordt (bij koude lucht moet er volgens mij meer brandstof worden ingespoten om het mengsel gelijk te houden)

te arm, pingelen (detoneren) ontsteking verstellen
dat zijn geen mooie woordjes :shock: :shock:
das zowat het ergste wat een motor kan overkomen , detoneren

_________________
Groeten Eric

Dodge Ram
Buell X1
Harley Davidson Night Rod Special


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 13, 2009 17:20 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 21, 2009 17:26
Berichten: 624
Woonplaats: Herten (NL) Jeroen....
blade-x schreef:
te arm, pingelen (detoneren) ontsteking verstellen
dat zijn geen mooie woordjes :shock: :shock:
das zowat het ergste wat een motor kan overkomen , detoneren

Heb het eigenlijk al veels te lang laten liggen en gelijk maar een afspraak gemaakt om volgende week de LPG installatie te laten nakijken. Mocht het maandag bij Alex niet lukken dan heb ik waarschijnlijk eind van de week een antwoord wat bij mij het probleem was.

_________________
Jeroen...

Dodge Rules....
'14 Dodge 5.7L hemi CC (Granite Crystal Metalic)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 13, 2009 23:29 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 19:23
Berichten: 894
Woonplaats: Kempen Belgie
bonza schreef:
blade-x schreef:
te arm, pingelen (detoneren) ontsteking verstellen
dat zijn geen mooie woordjes :shock: :shock:
das zowat het ergste wat een motor kan overkomen , detoneren

Heb het eigenlijk al veels te lang laten liggen en gelijk maar een afspraak gemaakt om volgende week de LPG installatie te laten nakijken. Mocht het maandag bij Alex niet lukken dan heb ik waarschijnlijk eind van de week een antwoord wat bij mij het probleem was.

ben wel eens benieuwd

_________________
Groeten Eric

Dodge Ram
Buell X1
Harley Davidson Night Rod Special


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 14, 2009 15:24 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
mijn probleem is "bijna" opgelost...
vandaag hebben we bij de gasboer mijn injectoren (bruine) omgeruild met die van Hans (gele).
ik met Hans een testrit gemaakt en mijn truck reed als een zonnetje op gas.
hij trok mooi op , en in de overdrive stand tegen +- 80km/u even wat gas bijgeven ging perfect zonder stotteren.
dit deed mijn truck namelijk redelijk hard , en op gas bij stationair draaien stond de truck echt te schudden.
ook wanneer ik halve gas optrok voelde ik dat ie tegengehouden werd , om dan in 2de of 3de versnelling rond de 3000 toeren echt uit zen sloffen te schieten en als een raket ervandoor ging... :?

op benzine heeft mijn truck dat helemaal niet , dus hebben we het probleem gevonden.
normaal gezien zijn volgende week de injectoren binnen om geplaatst te worden :wink:

Hans , nogmaals bedankt om deze test met mij uit te voeren :thumbleft:

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 17, 2009 11:40 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo sep 16, 2009 13:11
Berichten: 120
Sammy11 schreef:
mijn probleem is "bijna" opgelost...
vandaag hebben we bij de gasboer mijn injectoren (bruine) omgeruild met die van Hans (gele).
ik met Hans een testrit gemaakt en mijn truck reed als een zonnetje op gas.
hij trok mooi op , en in de overdrive stand tegen +- 80km/u even wat gas bijgeven ging perfect zonder stotteren.
dit deed mijn truck namelijk redelijk hard , en op gas bij stationair draaien stond de truck echt te schudden.
ook wanneer ik halve gas optrok voelde ik dat ie tegengehouden werd , om dan in 2de of 3de versnelling rond de 3000 toeren echt uit zen sloffen te schieten en als een raket ervandoor ging... :?

op benzine heeft mijn truck dat helemaal niet , dus hebben we het probleem gevonden.
normaal gezien zijn volgende week de injectoren binnen om geplaatst te worden :wink:

Hans , nogmaals bedankt om deze test met mij uit te voeren :thumbleft:


Bij mij zitten er reeds gele in. die gebruikte de gasboer trouwens ook op alle vorige modellen, zonder klachten.

Ben trouwens gisteren bij hem langsgeweest, zoals afgesproken hebben we de TPM signaal veranderd, maar (zoals ik stiekem verwachtte) veranderde dat niets aan het oorspronkelijke probleem.

We hebben afgesproken om nu zaterdag samen naar zijn leverancier te rijden, daar zouden ze er eens grondig naar kijken en konden we eens een paar onderdelen (computer, verdamper etc.) vervangen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 18, 2009 12:13 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 30, 2008 23:06
Berichten: 2918
Woonplaats: prov Antwerpen
Sammy11 schreef:
mijn probleem is "bijna" opgelost...
vandaag hebben we bij de gasboer mijn injectoren (bruine) omgeruild met die van Hans (gele).
ik met Hans een testrit gemaakt en mijn truck reed als een zonnetje op gas.
hij trok mooi op , en in de overdrive stand tegen +- 80km/u even wat gas bijgeven ging perfect zonder stotteren.
dit deed mijn truck namelijk redelijk hard , en op gas bij stationair draaien stond de truck echt te schudden.
ook wanneer ik halve gas optrok voelde ik dat ie tegengehouden werd , om dan in 2de of 3de versnelling rond de 3000 toeren echt uit zen sloffen te schieten en als een raket ervandoor ging... :?

op benzine heeft mijn truck dat helemaal niet , dus hebben we het probleem gevonden.
normaal gezien zijn volgende week de injectoren binnen om geplaatst te worden :wink:

Hans , nogmaals bedankt om deze test met mij uit te voeren :thumbleft:


graag gedaan! wij milieubewuste truckers moeten elkaar helpen hee... :wink:

_________________
Hans...
former owner of
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling