Het is nu do jul 03, 2025 1:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di nov 24, 2009 16:54 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 23, 2009 12:14
Berichten: 67
In mijn pickup Chevy C30 zit een ergens midden 90 454 blok, loopt op LPG OHG mixer.
Blok heeft een inlaatspruitstuk met carb dus geen injectie en een verdeler met puntjes.
Zit te denken aan een ontstekings upgrade wat het loopt niet echt mooi.
Mist nogal eens een slag zeker bij iets vochtig weer.
Bougie kabels zijn al vervangen door echt goede van Schott.

Twijvel nu tussen een setup met een MSD 6A kastje of soortgelijk.
Of een setup met een coil in cap.

Nu kom ik op Ebay heel erg veel verschillende mogelijkheden tegen met een groot prijsverschil.
Wat zijn de ervaringen met de iets goedkopere setjes.
Of is het dan beter om naar een used MSD setje te zoeken.
Bedankt
Remco


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 24, 2009 17:43 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 28, 2008 16:30
Berichten: 439
Woonplaats: W-Vlaanderen Belgie
ik zou beginnen met een nieuwe rotor en een nieuwe verdeelkap
deze komen na enige tijd poreus en nemen vocht op.

_________________
Jan
Camaro rs 68
Corvette C4 84
Nissan 370Z 2011
Lancia Gamma Coupé 2500 ie 81


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 24, 2009 18:11 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 03, 2009 11:57
Berichten: 720
Woonplaats: Boekel
De mijne wou laatst ook ineens niet meer starten of lopen..
Ook alles af gezocht wat het kon zijn, bleek ook de rotor en compleet "afgebrand" te zijn...

Altijd goed om dat eerst te proberen lijkt me voordat je van alles gaat veranderen wat (misschien) niet helpt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 24, 2009 21:23 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 20:09
Berichten: 85
Ik heb het dit weekend ook even aangepast :

Ik heb de Megasquirt die ik er op heb voor mijn LPG installatie even aangepast voor een Coil near plug systeem met LS1 coils!

Zie foto's werk perfect tot nu toe nog geen Codes.



Afbeelding



Afbeelding

Bedrading naast de supercharger nog even afwerken en dan Voila!!

Omdat de MS vrij te programmeren is heb ik hem op LPG 3 graden meer voornsteking gegeven.

Groeten,


Erik.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 30, 2009 11:45 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
imperial schreef:
In mijn pickup Chevy C30 zit een ergens midden 90 454 blok, loopt op LPG OHG mixer.
Blok heeft een inlaatspruitstuk met carb dus geen injectie en een verdeler met puntjes.

man-man-man , die moet veel zuipen... :shock:

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 30, 2009 12:49 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 23, 2009 12:14
Berichten: 67
Ja dat zuipt.
Zo'n beetje tussen de 1 op 2 1/2 en de 1 op 3.
Zit ook al te kijken naar een andere achter as overbrenging evt samen met een 4L80E bak en of een gear vendors overdrive.
Maar dat gaat ook weer de nodige $$ kosten, rij maar zo'n 12000 km per jaar dus of dat allemaal uit kan?

Remco


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 08, 2010 11:53 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 07, 2010 17:54
Berichten: 30
Woonplaats: Den Haggistan
Hey. Ik heb al op 2 wagens zo'n coil in cap en het werkt fantastisch. Een zat op een 350 en de ander zit op de 454 van m'n Sub. Geen extra draden, geen extra kasten, loopt netjes en is een redelijk goedkope oplossing.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 08, 2010 20:23 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 28, 2009 12:54
Berichten: 501
Woonplaats: maasbree
geef in combinatie met bovenstaande je ontsteking 5 graden voorontsteking,en je kent je motor niet meer terug

_________________
JESSE

2004 rumble bee
solar yellow
5.7 liter hemi magnum

THERE"S NO SUBSTITUDE FOR CUBIC INCHES!!!!!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 09, 2010 13:33 
Offline
Trucker

Geregistreerd: vr jan 01, 2010 20:11
Berichten: 121
als je een puntjes-verdeler hebt zou je een Pertronix setje kunnen nemen, ik heb het op 2 autos en werkt perfect en betaalbaar.

verder zou ik je initial timing maar op 10 graden voor zetten,en je vervroegings curve aanpassen met een Mr Gasket ,of soortgelijk,setje, en een totale voorontsteking al bij 2500 omw.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling