alex2 schreef:
Valve-care wordt aangestuurd door de LPG-computer. Het doseert dus aan de hand van de belasting en het wordt per cilinder geinjecteerd.
Ik heb het recent ingebouwd, bij mij kon je de kleppen horen tikken als hij op LPG liep, op benzine ging het tikken weg. Het zit er nu zo'n 1500km op en ik hoor de kleppen nu nog maar zelden en als ik ze hoor dan een stuk minder hard. Ik denk dat het volledig gaat verdwijnen en anders laat ik de dosering iets verhogen. Dus Alfred, zeker een smeersysteem inbouwen. Ik neem aan dat flashlube net zo goed werkt. Ik zag dat de electronische versie van flash-lube te combineren is met verdeelstukken zodat het ook per cilinder wordt geiinjecteerd. Dat zou ik dan zeker doen. Anders wordt het net achter de gasklep geinjecteerd en dan is het maar de vraag hoe goed het vermengd en of alle kleppen evenveel krijgen.
Ik ben afgelopen maandag bij een zo`n specialist van prins aan huis geweest, hij heeft me dat laten zien bij zijn Jeep 4.7l, had vanaf de valvecare vloeistof een leiding naar een verdeelblokje envanaf daar gingen 8 slangetje naar iedere cillinder toe.
Is wel weer een andere vloeistof en moet ook weer ingeprogrammeerd worden, gasboer van mij zou even een prijs opgave vragen wat de veranderingen(materiaal) kosten zijn.
