Voor iedereen,dit kreeg ik als antwoord van gasinstalateur
Beste etienne.
Het is geen probleem om de wagen op te tunen.
De lpg installatie neemt volledig de benzine injectie tijden over. ( dus 1 op 1 )
Ook is het octaan getal geen probleem omdat lpg een octaan getal heeft van 110 waardoor Uw wagen zeker beter
zal presteren.
Veel succes ermee.
Groeten
--------------------------------------------------------------------------------
Ewoud Heijermans
Directeur
AGS nv
Geelseweg 74
B2250 Olen
Belgium
Tel : +32 (0)14 233620
Fax: +32 (0)14 233619
ags@skynet.behttp://www.lpg-installaties.behttp://www.autolpg.be--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Van: Particulier [mailto:Particulier@autolpg.be]
Verzonden: woensdag 14 januari 2009 12:01
Aan: Ewoud Heijermans
Onderwerp: AGS Contactform : Particulier
Company: Particulier
Naam: Particulier
Email:
Beste, bij mijn tweedehands aangekochte Dodge Ram 1500 Hemi 5.7l,werdt enkele maanden geleden door A.G.S. een Prins VPI gasinstalatie met Valve care kit geinstaleerd.Om een lang verhaal kort te houden zou ik,daar deze truck een automatische versnellingsbak heeft,een toestel willen aankopen zodat ik de schakelmomenten zelf kan herprogrammeren.Nu zijn standaard tegelijkertijd in dit toestel enkele tune-up (PK winst)programma\\'s voorzien.Vraag is,wordt de gasinstalatie tegelijkertijd gestuurd door de motormanegementmodule(computereenheid) of beschikt deze over een aparte computermodule?Ook is het zo dat deze amerikaanse tune-up toestellen praten over een veel lager octaangehalte(89,93,93+)dan hier en LPG gas toch om en bij 103oct. zit.De onstekingsgraden worden bij tune-up program 93+ op het toestel anders ingesteld,bij navraag bleek dat hun 93+octaan instelling op hun tune-up toestel hier overeenkomt met 100octaan.Zou deze waarde voldoende zijn om op LPG zonder problemen te rijden? Hopend op een positief antwoord,
mvg. Verdeyen Etienne