Het is nu do jul 03, 2025 11:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: problem Srt10 prins vsi
BerichtGeplaatst: do mei 27, 2010 23:13 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 18, 2009 16:06
Berichten: 84
hey jongens,

ik heb de srt10 met sct tune,und alles war prima. shakelt straks door de versnelling.

nu heb ik de prins vsi opzitten, en de automat shakelt nit zo good.

shakelt van 1 tot 2 met en harde ruck,und dat by rustig rijen by 3000 rpm.

vor de instalatie van de prins kont ik by 1300rpm van 1 tot 2de mit wenig throttle. nu met wenig throttle shakelt bj 3000rpm :roll:

de gasboer wet niet wat et problem is

heb et zelfde problem nu ok op benzine.

any idea ?

_________________
2005 SRT10 QC uit Duitsland

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do mei 27, 2010 23:56 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
heb je al eens geprobeert met stock instellingen ?
effe SCT tune terug op stock zetten , en dan proberen.

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 28, 2010 8:47 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
Yes, in my opinion, it's in the tune or in the Gas hard/sofware.
I think the shift 'knock' is caused by switching at higher RPM, not by the gas,
which eexplains why you also have it when running on petrol.

Most tunes come with higher upshift rpm's, you can check this with
the handheld or by re-installing the stock program.

Keep us posted.

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 28, 2010 10:59 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 09, 2009 16:13
Berichten: 298
Well in addition to floor i think its because of the differant Octane from the LPG. LPG has a higher peak Octane about 100 to 109. So thus you would think that the timing would have to be advanced within the SCtune. But here comes my expirience with advancing the timing. The shifts are getting worse because of the leaner nature of the lpg. And the change of getting kock retard at the moment the trucks needs to shift. So maybe your LPG guy could look into the system of where it needs to adjust the timing. If you are able to do this with the SCtune

I with my diablo tune in the Avalanche am at the same timing level as you normal have to go with euro 95 gas. The power is the same as with the advance timing power you would use when you drive around euro 98. But i was getting some knock just before shifting and those it feelt wrong. No with the timing pulled to 95 level the trucks runs great.

I alsof discoverd that getting LPG at an other station in my city has reduced even more knock. then when i was getting lpg on my previous station.

Also after I got my avalanche back from the LPG guy. He had screwed around with my gas numbers to tune better for LPG. Because of the leaner nature of LPG he had adjusted my Long term fuel trims. So when i would swicht back to reg Gas the truck would run at the same values needed for LPG and thus did i had the same problem with the Gas as with the LPG.

What i read somewhere is that when your truck is running good on Gas tune. Then the LPG shouldnt have a problem aswell.

Hope you can work with this?

Good lcuk


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 28, 2010 13:25 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 18, 2009 16:06
Berichten: 84
Now i have set it with the Sct to Stock and was going for a test drive.

Drive out of my garage with little throttle,but the first gear goes up to 2800rpm and then to 2. gear,up to 2800rpm,and then 3.and 4. shifts very smooth.

but i dont like it with an cold engine goes up to 2800rpm .

all this stupid things are coming after install the lpg.and now on benzin is the same problem.

bevor the install it was much better,and it shifts better.

had a few minutes ago a call with a friend,and he says he have the same problem after install the lpg.

Housten,we have a Problem :bounce:

_________________
2005 SRT10 QC uit Duitsland

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 28, 2010 13:33 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 21:23
Berichten: 2517
Woonplaats: Alkmaar/NL
Zit de Kickdown kabel wel goed aan de TB.?
Misschien met het installeren van de LPG installatie is ie er misschien af geweest.

Alex

_________________
Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 28, 2010 13:45 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 18, 2009 16:06
Berichten: 84
kbel zit ok

_________________
2005 SRT10 QC uit Duitsland

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 28, 2010 14:06 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 21:23
Berichten: 2517
Woonplaats: Alkmaar/NL
Is hij ook goed afgesteld?
Ik denk dat hij te strak staat.
Hebben ze de TB eraf gehad of de sensor eraf gehad misschien?

Alex

_________________
Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 28, 2010 14:22 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 18, 2009 16:06
Berichten: 84
axxel schreef:
Is hij ook goed afgesteld?
Ik denk dat hij te strak staat.
Hebben ze de TB eraf gehad of de sensor eraf gehad misschien?

Alex


ik fahre gleich naar en kollege om te kijken of het to strak staat. kan ik niet self,bin invalied met wheelchair.

of de tb eraf war,wet ik niet.

_________________
2005 SRT10 QC uit Duitsland

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 28, 2010 14:38 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 18, 2009 16:06
Berichten: 84
hi,

laufen tut der ja super,nur das getriebe spinnt,braucht zu lange eh der schaltet.

_________________
2005 SRT10 QC uit Duitsland

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 28, 2010 15:08 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
you've put it in "D" and not in "2" right ? :wink:

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 28, 2010 15:30 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
axxel schreef:
Is hij ook goed afgesteld?
Ik denk dat hij te strak staat.
Hebben ze de TB eraf gehad of de sensor eraf gehad misschien?

Alex



Ik heb net met de gasboer gepraat, Spruitstuk is eraf geweest, omdat de opdrachtgever dat wou en zijn toen voor hem foto`s gemaakt van het spruitstuk ( normaal halen ze hem niet eraf gebruiken ze speciale boortjes voor en valt er geen boorslijpsel in). misschien zit toch de kabel te strak?

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 28, 2010 16:02 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 18, 2009 16:06
Berichten: 84
effe met en kollege an de kabel 4 keer justiered,dat is niet het problem,alles probiert.

obd reset gemaakt,ook niet het problem

ik rije in" D "

het problem is in de 1. and 2. gang.

de 3-4 gaan straaks met minder throttle position door de versnelling.

ik wet niet wat het is :bounce: :bounce: :bounce:

de gasboer wet et och niet,wer wet het dan ?

_________________
2005 SRT10 QC uit Duitsland

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 28, 2010 19:21 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
misschien is je govenor solenoid aan vervanging toe...?
en dienen je banden van de automaat gesteld te worden...?

zit er genoeg automaatolie in de bak ?

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 28, 2010 23:16 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 18, 2009 16:06
Berichten: 84
Sammy11 schreef:
misschien is je govenor solenoid aan vervanging toe...?
en dienen je banden van de automaat gesteld te worden...?

zit er genoeg automaatolie in de bak ?


voor de gasinstalatie war het shakeln good, dat problem is erst seit de auto by de gasboer gewest is.

heb dienstag en termin bei getriebespezialist in simpelveld vor te kijke.


in de erste moment dacht ik,dat is von te lang lopen laten in "P"

maar dat kan niet sein.

_________________
2005 SRT10 QC uit Duitsland

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling