Ik heb een Chevy Silverado 5.3 Vortec uit 2000, met een BRC gas installatie (G3 gas injectie)
De auto heeft altijd perfect gereden op lpg, zonder enige problemen.
Nu heb ik van de week de 180ltr tank uit mijn bak gehaald en er een 102ltr ringtank onder gezet.
Volgens de gasboer hoefde ik de boel niet te ontluchten en kon ik nadat ik de nieuwe tank vol getankt had gelijk weer rijden.
Dus ik na het tanken de auto weer op lpg gezet, maar na ± 1Km rijden viel de auto uit.
Later weer geprobeerd op een recht stuk weg om om lpg te gaan rijden, maar nu liep de auto wederom niet goed.
De auto liep merkbaar niet op alle 8 cilinders en ook ging het "check engine" lampje branden.
Thuis gekomen toch de gasleiding maar eens los gehaald bij de afsluiter onder de motorkap, daar kwam inderdaad eerst een hoop
lucht uit. Dit heb ik een paar maar herhaald net zolang totdat de auto weer normaal op lpg wilde lopen.
Gisteren ben ik een rondje gaan rijden ± 60km en dit ging zonder problemen, check engine lampje was uit en auto deed het perfect.
Toen ik vanmorgen naar mijn werk ging, sloeg de auto weer af, net toen deze van benzine naar lpg overschakelde.
Auto weer gestart en zonder problemen verder gereden. Nu heb ik gemerkt dat wanneer ik de auto stationair laat draaien
dat deze uitvalt zodra hij overschakeld van benzine naar lpg. Als ik een beetje gas geef (1500 toeren) dan blijft de auto wel lopen.
Als ik de auto uitzet en daarna meteen opnieuw start, blijft hij wel goed lopen op lpg. Wacht ik 5 minuten, dan valt hij weer uit op lpg.
Zou het kunnen zijn dat er nog steeds lucht in de tank en/of leiding zit