Het is nu do jun 06, 2024 20:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma sep 06, 2010 20:16 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Ik heb een Chevy Silverado 5.3 Vortec uit 2000, met een BRC gas installatie (G3 gas injectie)
De auto heeft altijd perfect gereden op lpg, zonder enige problemen. :thumbright:

Nu heb ik van de week de 180ltr tank uit mijn bak gehaald en er een 102ltr ringtank onder gezet.
Volgens de gasboer hoefde ik de boel niet te ontluchten en kon ik nadat ik de nieuwe tank vol getankt had gelijk weer rijden.

Dus ik na het tanken de auto weer op lpg gezet, maar na ± 1Km rijden viel de auto uit. :shock: :shock:
Later weer geprobeerd op een recht stuk weg om om lpg te gaan rijden, maar nu liep de auto wederom niet goed.
De auto liep merkbaar niet op alle 8 cilinders en ook ging het "check engine" lampje branden.
Thuis gekomen toch de gasleiding maar eens los gehaald bij de afsluiter onder de motorkap, daar kwam inderdaad eerst een hoop
lucht uit. Dit heb ik een paar maar herhaald net zolang totdat de auto weer normaal op lpg wilde lopen.
Gisteren ben ik een rondje gaan rijden ± 60km en dit ging zonder problemen, check engine lampje was uit en auto deed het perfect.

Toen ik vanmorgen naar mijn werk ging, sloeg de auto weer af, net toen deze van benzine naar lpg overschakelde.
Auto weer gestart en zonder problemen verder gereden. Nu heb ik gemerkt dat wanneer ik de auto stationair laat draaien
dat deze uitvalt zodra hij overschakeld van benzine naar lpg. Als ik een beetje gas geef (1500 toeren) dan blijft de auto wel lopen.
Als ik de auto uitzet en daarna meteen opnieuw start, blijft hij wel goed lopen op lpg. Wacht ik 5 minuten, dan valt hij weer uit op lpg.

Zou het kunnen zijn dat er nog steeds lucht in de tank en/of leiding zit :dontknow: :dontknow:

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma sep 06, 2010 20:36 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
normaal schakelt hij pas over bij iets van 1500 toeren dacht ik ,dus stationair mag hij niet over schakelen van benzine naar gas :!: het lijkt er op dat je nog steeds lucht in je tank hebt ,of de druk is te laag :!: heb je de gastank ook al ontlucht of zit er geen kraantje op alfred :?:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma sep 06, 2010 20:46 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 30, 2009 22:12
Berichten: 1554
Lucht in de tank is toch niet erg Peer :?: , ik dacht dat er een stijgbuis in de tank zit zodat er altijd vloeibaar gas wordt afgenomen.

Lekkage bij de wartel van de afluiter of misschien heel ver gezocht, een produktiefout in de tank waardoor die stijgbuis niet goed zit.

_________________
groeten Alex
......................_____
.........________//__{\_____
,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma sep 06, 2010 21:03 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Normaal schakeld de auto stationair gewoon over van benzine naar lpg.
Wartels,apendages en leiding heb ik gecheckt met lek zoek spray op eventuele lekkeage, alles is lekvrij
Er is inmiddels bijna een kwart uit de tank, dus als de stijfbuis niet goed zou zijn zou er nu geen vloeibaar gas meer uit komen.

Er zit ook een gasfilter tussen de leiding (na de verdamper) misschien dat die vervuild is en stationair niet voldoende doorlaat.
Of is dit een stomme gedachte?

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma sep 06, 2010 21:09 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 30, 2009 22:12
Berichten: 1554
Is misschien zo gek nog niet Alfred, in nieuwe tanks wil wel eens wat rotzooi zitten en wie weet zit het nu in je filter :?:

_________________
groeten Alex
......................_____
.........________//__{\_____
,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma sep 06, 2010 21:26 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Ik zal van de week eens een nieuw filter halen, misschien is het dan opgelost.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma sep 06, 2010 21:43 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
alex2 schreef:
Lucht in de tank is toch niet erg Peer :?: , ik dacht dat er een stijgbuis in de tank zit zodat er altijd vloeibaar gas wordt afgenomen.

Lekkage bij de wartel van de afluiter of misschien heel ver gezocht, een produktiefout in de tank waardoor die stijgbuis niet goed zit.


ik heb het eens mee gemaakt met een nieuwe tank alex dat er dus een fout in zat (bleek achteraf) en dus voorduurend lucht in de tank :!:
gas filter moet je eigemlijk elke 20.000 klm vervangen is mij verteld . en als je zoon buffer tankje hebt alfred dan kan daar ook een filter in zitten die kan je er uit halen en hoeft niet perce terug :!: heb je een imco of lpi onstalatie :?:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 10, 2010 6:50 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Probleem is opgelost, auto start en rijd weer als een zonnetje :lol: :lol:
Afgelopen woensdag even langs de gasboer gereden en daar de auto aan de computer gehangen.
Die heeft alles nagelopen en uitvoerig getest, kwamen gelukkig geen bijzonderheden te voorschijn.
Tank is in orde en ook alle afsluiters, leidingen en filters zijn goed. (vorige eigenaar had filters net vervangen vlak voordat ik de auto kocht)
Wel heeft hij het mengsel iets bijgesteld en het moment van overschakelen van benzine naar lpg iets gewijzigd.
Auto schakeld nu bij een koelwatertemperatuur van 35 grd. over op lpg, dit was eerst 25 grd.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 10, 2010 22:32 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 20:53
Berichten: 3666
Woonplaats: Flanders, Belgium
Fijn dat het opgelost is Alfred :wink:

Kun je terug gerust genieten van je dikke truck :!:

_________________
Grtz Jo

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling