Het is nu zo jun 16, 2024 11:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: lpg stationair probleem
BerichtGeplaatst: za feb 05, 2011 22:25 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 05, 2011 21:43
Berichten: 71
hallo allemaal,

ik heb pas geleden een dodge ram 2500 v10 gekocht uit 1996.

op zich was de auto van buiten en van binnen redelijk netjes.
maar er was opeens een probleem dat de verdamper die met koude motor redelijk snel bevriest (1 km).
dus ik beter naar de verdamper gekeken en ik dacht, kan geen kwaad om hem even te reviseren.
maar na dat ik deze had gereviseerd wilt de auto nog al eens vreselijk langzaam stationair lopen,
zelfs zo langzaam dat het olielampje wel eens aan gaat.
ook heb ik het probleem dat hij bij hogere toeren (denk ik) niet genoeg brandstof krijgt want dan trekt hij niet echt lekker door.

ik denk dat het een afstelprobleem is maar als dat zo is? hoe doe ik dat dan?

de motor loop ook nog op benzine en dan heb ik ook geen last van een laag stationair of inhouden bij hoge toeren (boven 3000).

waar kan ik naar kijken en waar kan ik op letten?
ik weet redelijk wat af van eeen benzine motor maar met lpg heb ik nog niet echt ervaring.

(het is een impco verdamper en er zit op de carburateur een vortex ding)
ik heb er voor de zekerheid als een nieuw luchtfilter op gezet (de oude was niet veel meer waard)

alvast bedankt voor de hulp en ik zal eerdaags foto's posten van de auto.

grt richard


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 05, 2011 22:35 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Hallo Richard het is hier eigenlijk gebruikelijk om je hier eerst even voor te stellen.

Als je verdamper bevriest is het koelwater niveau te laag of er zit lucht in het systeem.
Check dus even of er genoeg koelvloeistof aanwezig is.
Je zegt dat je het luchtfilter al hebt vervangen, maar hoe is het gesteld met de ontstekings delen.
Dus je bougies, kabels, verdeelkap, rotor. Op lpg is het belangrijk dat dit allemaal tip top in orde is.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 05, 2011 22:43 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 15, 2009 22:12
Berichten: 2857
Woonplaats: Geldrop, Benny(ke)
Gewoon effe naar de gasboer rijde , en goed af late stelle, Ruim voldoende gas :mrgreen:

_________________
Afbeelding
Even The Lord drive's a Ford[/size][*]


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 05, 2011 23:07 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 05, 2011 21:43
Berichten: 71
Big Alf schreef:
Hallo Richard het is hier eigenlijk gebruikelijk om je hier eerst even voor te stellen.

Als je verdamper bevriest is het koelwater niveau te laag of er zit lucht in het systeem.
Check dus even of er genoeg koelvloeistof aanwezig is.
Je zegt dat je het luchtfilter al hebt vervangen, maar hoe is het gesteld met de ontstekings delen.
Dus je bougies, kabels, verdeelkap, rotor. Op lpg is het belangrijk dat dit allemaal tip top in orde is.


iig bedankt alvast voor de snelle reactie
ik heb me ook even voorgesteld (was ik even vergeten)

het probleem was nog niet aan de orde voor dat ik mijn verdamper had gereviseerd dus vrees niet dat
bougies of kabels het probleem is.
en de rotor????? is dat niet allemaal electronisch bij mij (v10 motor)????
ik ben geen americaanse auto techniek gewend maar ik rommel normaal hier en daar wel aan
4 en 6 cylindertjes.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 05, 2011 23:14 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Als het probleem er is van na de revisie van de verdamper, dan zou ik het toch daar zoeken.
Bevriezen komt meestal doordat er niet voldoende koelvloeistof door de verdamper stroomt.
Check dus even of je de boel goed hebt ontlucht en of het koelsysteem op peil is.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 05, 2011 23:21 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 15, 2009 22:12
Berichten: 2857
Woonplaats: Geldrop, Benny(ke)
zomaar effe iets raars, maar van mijn heftruck heb ik laatst ook de verdamper leten reviseren? nieuw setje erin ,noemen ze dat, nieuw setje, bleek achteraf net zo lek als het oude, dus wéér een nieuw setje erin, nu is ie goed, bevriest nie meer :roll:

_________________
Afbeelding
Even The Lord drive's a Ford[/size][*]


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 06, 2011 21:45 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
eerlijk gezegd had ik van de ouwe V10 afgebleven + deze is dan nog met carbu en IMPCO gasbom... :roll:

dit alles gezegd zijnde zou ik zo snel mogelijk naar een erkende gasboer gaan voor controle en afstelling :!:

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 11:22 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
Vond het ook al raar die ie over carburateur sprak op een truck van 1994 - 1998 dacht ik... :?
Dan zou ik toch eens kijken of je geen LPI vind in tweedehands.
Ik heb vroeger ook met 2 auto's gereden met die ouwe gasinstallaties , en moet zeggen dat ik meer bij de gasboer stond dan ik wou... :roll:

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 12:52 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 05, 2011 21:43
Berichten: 71
ik ben bij de gasboer geweest en die meldde mij dat het de mixer was die kapot was
en het was niet mogelijk dat het de verdamper was die het probleem veroorzaakte.

zo verschrikkelijk eigenwijs als ik ben geloofde ik hem niet omdat het probleem was pas ontstaan
na dat ik de verdamper gereviseerd had.
dus ik ben eens goed naar een nieuwe verdamper gaan kijken en klep in die nieuwe verdamer
reageerde anders als die van mij (gewoon met perslucht aan het rommelen geweest).
het blijkt dat je de klep in de verdamper af moet stellen dus ik opzoek naar iets wat te stellen is.
na hem weer uit elkaar gehaald te hebben had ik nog steeds niks gevonden wat je kon stellen.
nu blijkt het dat je de klep moet stellen door hem te buigen (hoe raar ik het ook vond klinken is dat toch de enige manier)
na een aantal keren een klein stukje verder buigen werkt de verdamper nu perfect :!: :!:

hij loopt nu netjes stationair hij trekt goed door (ook in hogere toeren) dus altijd maar naar een gasboer luisteren
kan je een hoop geld kosten heb ik wel gemerkt (oke, sommige problemen zijn niet zelf op te lossen dus dan heb
je geen keus) maar het probleem is dus opgelost.

toch iedereen bedankt voor de hulp :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 14:39 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Is toch maar goed dat jij een eigenwijze en handige jongen bent :lol:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 20:23 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Mooi dat het nu opgelost is en eigenwijs is ook wijs :D :D

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling