USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

LPG en Chiptuning
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=33&t=950
Pagina 1 van 2

Auteur:  DB_Cowboy [ vr nov 28, 2008 21:14 ]
Berichttitel:  LPG en Chiptuning

Pas nieuw en al een vraag die me een tijdje bezig houdt.....

Ik ben dus van plan lpg te laaten plaatsen (welke ben ik nog niet uit) en ben ook van plan een superchips programmer of een diablo tuner te kopen.Beide toestellen zijn een soort van pda waar je dus zelf kan rommelen in de boordcomputer,maar wel idiot proof om het zo te zeggen.

De vraag nu is : Kan ik daar eigenlijk iets mee doen als ik op lpg rij ?
Wordt er door de installateur van de lpg installatie een bijkomende computer geplaatst die enkel dient voor het motormanagement van de lpg of wordt de originele computer opnieuw geprogrammeerd ?
In beide tuners kan je bvb het octaangehalte kiezen en wordt gans het motormanagement afgesteld met die tuner aan de hand van het octaangehalte die je ingeeft.
Wat je ook kan met zo'n tuner is de shift points gaan verleggen,de rev limiter veranderen,enz.... dit doet niets ter zake naar de lpg toe,enkel met die tuning van het octaangehalte zit ik met grote vraagtekens.

Iemand een idee en eventueel antwoordt op die vraag ivm programmatie door lpg boer ?

Alvast bedankt !
Pascal

Auteur:  DB_Cowboy [ di dec 02, 2008 7:29 ]
Berichttitel:  Re: LPG en Chiptuning

Niemand die hier een antwoord op weet ?

Auteur:  peerkehemi [ di dec 02, 2008 17:38 ]
Berichttitel:  Re: LPG en Chiptuning

bij de lpg instalatie hoord een computer ,dus die komt er apart bij . en ik zou gewoon eens bij een gas boer informeren over het wel of niet aan kunnen stuuren van die gas computer . en ik heb landi (en op het moment geen problemen) maar ik zou voor prins gaan .

Auteur:  DB_Cowboy [ di dec 02, 2008 19:39 ]
Berichttitel:  Re: LPG en Chiptuning

Aha,da's dus wat ik wou weten.Bij lpg installatie komt dus een aparte computer te zitten.Alles wat ik dus instel op gebied van motormanagement doet er niet toe zolang ik dan op lpg rij.Hoef ik me alvast geen zorgen te maken dan dat ik iets van de lpg sturing in de war stuur met die chiptuning.
Great ! Nu eens kijken welke de strijd zal winnen in de states,de Superchips of de pas uitgebrachte predator van Diablo.....

Auteur:  ford1955 [ di dec 02, 2008 20:54 ]
Berichttitel:  Re: LPG en Chiptuning

Let op :!: :!: :!: :!: :!: Als het goed gebruikt de gascomputer ook waardes van het motormanagementsysteem.LAAT JE GOED INFORMEREN BIJ DIVERSE LPG SPECIALISTEN,Groeten Marco

Auteur:  DB_Cowboy [ di dec 02, 2008 22:17 ]
Berichttitel:  Re: LPG en Chiptuning

Zal ik zeker nog doen eenmaal ik de lpg laat plaatsen,maar wou nu al even beginnen info inwinnen hierover.

Eens mailen met de mannen van Diablo zelf,eens kijken of zij me al iets kunnen wijsmaken,als ze ginder in de states al uberhaupt iets gehoord hebben van lpg......

Verder geen lpg specialisten of motormanagement specialisten op't forum hier ?

Auteur:  Hennie [ za dec 06, 2008 23:06 ]
Berichttitel:  Re: LPG en Chiptuning

ja LPG systeem heeft een eigen management maar, gebruikt waardes van je standaard ECU of van je aangepaste ECU en het zal dus wel degelijk invloed hebben, maar dat wil niet zeggen dat dit in je nadeel hoeft te werken.
Ik laat nu voor m'n saleen ook een chip maken maar met 4 verschillende instellingen en dan erbij aangeven dat de auto ook op LPG gaat draaien, dus ook al is straks de LPG geinstalleerd dan kan ik alsnog een beetje spelen met wat instellingen.
ik zou dus zoeken naar iemand die je een custom chip kan branden in de US.

Hennie

Auteur:  RamJan [ zo dec 07, 2008 12:02 ]
Berichttitel:  Re: LPG en Chiptuning

Hello
Bekijk dit eens
http://www.auto-techno.be/pages/vsi-lpg.php

Auteur:  DB_Cowboy [ zo dec 07, 2008 16:22 ]
Berichttitel:  Re: LPG en Chiptuning

Bedankt,ik wordt wijzer met de dag omtrent lpg :D

Auteur:  FOR FUN [ do jan 15, 2009 13:45 ]
Berichttitel:  Re: LPG en Chiptuning

Voor iedereen,dit kreeg ik als antwoord van gasinstalateur


Beste etienne.



Het is geen probleem om de wagen op te tunen.

De lpg installatie neemt volledig de benzine injectie tijden over. ( dus 1 op 1 )

Ook is het octaan getal geen probleem omdat lpg een octaan getal heeft van 110 waardoor Uw wagen zeker beter

zal presteren.

Veel succes ermee.



Groeten








--------------------------------------------------------------------------------

Ewoud Heijermans

Directeur

AGS nv

Geelseweg 74

B2250 Olen

Belgium

Tel : +32 (0)14 233620

Fax: +32 (0)14 233619

ags@skynet.be

http://www.lpg-installaties.be

http://www.autolpg.be


--------------------------------------------------------------------------------


--------------------------------------------------------------------------------

Van: Particulier [mailto:Particulier@autolpg.be]
Verzonden: woensdag 14 januari 2009 12:01
Aan: Ewoud Heijermans
Onderwerp: AGS Contactform : Particulier



Company: Particulier

Naam: Particulier

Email: etienne_verd@hotmail.com



Beste, bij mijn tweedehands aangekochte Dodge Ram 1500 Hemi 5.7l,werdt enkele maanden geleden door A.G.S. een Prins VPI gasinstalatie met Valve care kit geinstaleerd.Om een lang verhaal kort te houden zou ik,daar deze truck een automatische versnellingsbak heeft,een toestel willen aankopen zodat ik de schakelmomenten zelf kan herprogrammeren.Nu zijn standaard tegelijkertijd in dit toestel enkele tune-up (PK winst)programma\\'s voorzien.Vraag is,wordt de gasinstalatie tegelijkertijd gestuurd door de motormanegementmodule(computereenheid) of beschikt deze over een aparte computermodule?Ook is het zo dat deze amerikaanse tune-up toestellen praten over een veel lager octaangehalte(89,93,93+)dan hier en LPG gas toch om en bij 103oct. zit.De onstekingsgraden worden bij tune-up program 93+ op het toestel anders ingesteld,bij navraag bleek dat hun 93+octaan instelling op hun tune-up toestel hier overeenkomt met 100octaan.Zou deze waarde voldoende zijn om op LPG zonder problemen te rijden? Hopend op een positief antwoord,
mvg. Verdeyen Etienne

Auteur:  HanSRT-10 [ do jan 15, 2009 15:49 ]
Berichttitel:  Re: LPG en Chiptuning

kijk das informatie waar je wat aan hebt

ik had dit nu feitelijk al wel mondeling te horen gekregen, maar schriftelijk is toch net dat beetje meer!

Auteur:  Dominique [ ma nov 22, 2010 18:39 ]
Berichttitel:  Re: LPG en Chiptuning

Hallo,

Prins beweert idd dat ze 1 op 1 werken, maar geloof dat maar niet, PRINS is zeer theoretisch, ook wanneer je zegt dat hij inhoud vertellen ze jou blaasjes over de tank bij het optrekken enz.... In de praktijk is het helemaal anders geloof me.

Ik maak er een probleem van dat de wagen op LPG echt wel minder trekt vooral onderin als bovenin en heb dan ook mijn wagen op de vermogen bank gezet en heb nu ook het bewijs dat de prins installatie niet 1 op 1 werkt, onderin verlies ik 100Nm en is het mengsel dan ook VEEL te arm en bovenin gaat het goed maar dan veel te rijk.

Ik kan je de dyno bezorgen en dat zonder te tunen volledig origineel.... Let dus op met wat Prins je vertelt !!!

Van mij mag je doen wat je wil het is jou wagen, maar ik ben op het moment aan een opplossing bezig en dit zonder Prins want zowel AGS in olen als de invoerder in Nederland beweren dat dit niet kan terwijl het zwart op wit op papier staat, ze verwijzen dan steeds naar de honderden paketten dat ze al hebben verkocht en dan stel ik me de vraag of die mensen dan ooit wel goed zwaar op hun gaspedaal hebben geduwd...????

Groetjes,
Dominique

PS: Dyno te verkrijgen via mail


FOR FUN schreef:
Voor iedereen,dit kreeg ik als antwoord van gasinstalateur


Beste etienne.



Het is geen probleem om de wagen op te tunen.

De lpg installatie neemt volledig de benzine injectie tijden over. ( dus 1 op 1 )

Ook is het octaan getal geen probleem omdat lpg een octaan getal heeft van 110 waardoor Uw wagen zeker beter

zal presteren.

Veel succes ermee.



Groeten








--------------------------------------------------------------------------------

Ewoud Heijermans

Directeur

AGS nv

Geelseweg 74

B2250 Olen

Belgium

Tel : +32 (0)14 233620

Fax: +32 (0)14 233619

ags@skynet.be

http://www.lpg-installaties.be

http://www.autolpg.be


--------------------------------------------------------------------------------


--------------------------------------------------------------------------------

Van: Particulier [mailto:Particulier@autolpg.be]
Verzonden: woensdag 14 januari 2009 12:01
Aan: Ewoud Heijermans
Onderwerp: AGS Contactform : Particulier



Company: Particulier

Naam: Particulier

Email: etienne_verd@hotmail.com



Beste, bij mijn tweedehands aangekochte Dodge Ram 1500 Hemi 5.7l,werdt enkele maanden geleden door A.G.S. een Prins VPI gasinstalatie met Valve care kit geinstaleerd.Om een lang verhaal kort te houden zou ik,daar deze truck een automatische versnellingsbak heeft,een toestel willen aankopen zodat ik de schakelmomenten zelf kan herprogrammeren.Nu zijn standaard tegelijkertijd in dit toestel enkele tune-up (PK winst)programma\\'s voorzien.Vraag is,wordt de gasinstalatie tegelijkertijd gestuurd door de motormanegementmodule(computereenheid) of beschikt deze over een aparte computermodule?Ook is het zo dat deze amerikaanse tune-up toestellen praten over een veel lager octaangehalte(89,93,93+)dan hier en LPG gas toch om en bij 103oct. zit.De onstekingsgraden worden bij tune-up program 93+ op het toestel anders ingesteld,bij navraag bleek dat hun 93+octaan instelling op hun tune-up toestel hier overeenkomt met 100octaan.Zou deze waarde voldoende zijn om op LPG zonder problemen te rijden? Hopend op een positief antwoord,
mvg. Verdeyen Etienne

Auteur:  DodgeRammer09 [ ma nov 22, 2010 20:14 ]
Berichttitel:  Re: LPG en Chiptuning

Dus als ik het goed versta, mag je zelfs de 93 octane tune plaatsen zonder problemen ipv alleen maar de 87 octane :?:

Auteur:  FOR FUN [ ma nov 22, 2010 21:56 ]
Berichttitel:  Re: LPG en Chiptuning

Dominque,ik weet niet waar je opaanstuurt met je antwoord,maar iedereen met beetje kennis van zaken weet dat zowiezo je wagen minder presteert op lpg,was vroeger zoal en zal altijd zo blijven OOK AL BEWEERT IEMAND ANDERS HET TEGENDEEL.Ik ben bij AGS ten rade gegaan vooraleer ik mijn Superchips in de states bestelde.Moesten zij hier geen antwoord op kunnen geven dan is het gissen naar alles ivm motor,en neem van mij maar gerust aan dat je nergens zo maar moet gaan aankloppen in eender welke garage en aanverwanten om hun fijn trukjes te ontfutselen.Neem maar aan dat wanneer je je wagen of truck of wasmachine enz... ergens laat herstellen ze je draaien zoveel ze willen.(mag ik je vertellen dat wij jaren zelfstandigen geweest zijn en de mensen VRAGEN om BEDROGEN te worden).Mijn Ram draait nu al 2 jaar perfect op lpg en daar ben ik blij om,zeker als ik zie welke miserie hier sommige hebben met hun truck op lpg.Ik rij op lpg omdat dat goedkoper is dan op benzine niet omdat het milieuvriendelijker is.En af en toe gaat er ook eens de vaart in.Wil je altijd zoals jij het neerpent "dan stel ik me de vraag of die mensen dan ooit wel goed zwaar op hun gaspedaal hebben geduwd...????" dan zou ik zonder twijfel je Hemi op staande voet verkopen en mijn zoon zijn getunde Suzuki Swift Sport(203 pk en niet te volgen met een Hemi)die te koop staat kopen en anders een SRT aankopen.Je zit volledig op het verkeerde spoor wil je je Hemi op lpg rijden en er een bom(blijvend)van maken.Ik voel zelf ook wel het verschil tussen benzine en lpg maar ik versta in het geheel niet om een wagen die op lpg draait tot het uiterste te laten gaan.Wanneer ik het nodig vind om eens iets pittiger te gaan rijden duw ik ff op het knopje van de gastankindicator en hij loopt op benzine,is mijn furie voorbij dan duw ik nog eens op het knopje.Maar ik hoor het je bent ne fijne stielman die deze zaak zelf gaat oplossen,bedenk wel,ervaring komt met de jaren,in ieder geval succes in de nabije en verre toekomst.

Greetz Etienne

Auteur:  Sammy11 [ di nov 23, 2010 0:30 ]
Berichttitel:  Re: LPG en Chiptuning

ter info :

Mijn SRT rijd ook op GAS en dit met dubbele verdamper.
Ik heb een SCT tune via Roe Racing (specialist in Viper engines).
Deze staat op tune 100+ octane , komt overeen met octaangehalte van onze lpg.
Ik trap regelmatig het gaspedaal vol in op GAS , maar nooit echt om lang te scheuren.
Wanneer ik bv. aan de lichten ga optrekken tegen een andere auto of wanneer er een iet of wat auto in mn kont komt hangen op de autobaan , knip ik de SRT even over op benzine , maar daar verander ik de tune niet voor , normaal zeggen ze als ik regelmatig omschakel ik beter een tune instel voor 98 octaan , maar dan denk ik , dat ik het ga voelen op gas (vermindering van vermogen).

Bij de huidige tune (100+ octane) moet je al echt de auto kennen om verschil te voelen.
Maar in april dit jaar op de 1/4 mile in Zandvoort moest ik wel 0.5 tot soms bijna 1 seconde inleveren tov benzine.
En dat is redelijk veel op de 1/4 mile strip.

Als binnenkort mijn broer zen Trans Am op punt staat , gaan we samen onze auto's op de testbank zetten in Goes , dan ga ik eens zien wat het verschil is op GAS en BENZINE.

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/