axxel schreef:
Hoe je hem vast maakt maakt niet uit.
Ze zien hem alleen als container als hij een eigen vaste bodem heeft die je incl lading eraf kunt tillen/hijssen.
Je moet er dus eigenlijk een binnenbak aan vast maken.
Vleugelmoeren zijn voor de RDW genoeg maar belastingdienst/douane heeft weer andere regels.
Alex
axxel schreef:
RDW zegt maak ze vast met vleugelmoeren en het is goed.
Belastingdienst/douane zegt , wij hebben niets met de regels van de RDW te maken wij hebben andere regels

.
Heb het allemaal al meegemaakt.
Alex
Gisteravond een identiek verhaal gehoord van Coen. Het vleugelmoerenverhaal gaat niet op en is dan ook achterhaald voor de belastingdienst, bij hun is vast gewoon vast, waarmee dan ook. Ook het verhaal van 'afdekken van de lading' gaat niet op. Er heeft een pick-up eigenaar naar Coen gebeld die een naheffing kreeg van €5000,- vanwege zo'n huif en vroeg hoe het zit met een verhoogde huif, antwoord Coen ... dan ben je nog 3cm te laag om aan de maatstaven te voldoen. Het lijkt mij verstandig om 'echt' goed uit te zoeken wat je wil en wat er mag.
Maar het kan nog gekker met de belastingdienst.
De eigenaar van een Ford F-450 met schotel in de bak krijgt een belletje uit Apeldoorn
(belastingdienst) 'we willen U wagen nader bekijken' of alles nog klopt. Deze belt belt Coen op .... wat kan er aan de hand zijn .... geen idee zegd Coen, ik kan niets bedenken van wat er niet goed zou zijn. Hij hoopt wel dat de man terug belt.
Maar dan zit je zo met z'n drieën te filosoferen van wat dat nu kan zijn, maar het enige wat we konden bedenken is het Hummer verhaal die op vrachtwagen staat maar vol stoelen zit en dat de belastingdienst dat in de gaten gaat houden, dus steekproefsgewijs gaat controleren.
Hieronder nog een zootje leesvoer voor op een regenachtige dag
http://www.minfin.nl/content.jsp?objectid=80777