Het is nu do mei 01, 2025 0:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Truck caps
BerichtGeplaatst: do jul 15, 2010 21:05 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
Wij krijgen regelmatig vragen voor truck caps, probleem is dat de meeste zijruiten hebben en dat mag niet in Nederland. Via http://www.jasoncaps.com/ kan ik ze kopen op maat. Reken op 800-1000 USD afgeleverd bij ons, komt dan 400 USD naar Nederland bij. Je kan ze krijgen in primer en in kleur.


Pace is rond de 800.00, Zone rond de 1000.00

http://www.jasoncaps.com/php/truck.caps.php

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Truck caps
BerichtGeplaatst: vr jul 16, 2010 8:28 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 28, 2010 15:49
Berichten: 71
Woonplaats: Scheveningen
De belastingdienst zal blij zijn als je er een op je truck zet, met of zonder ruit. Je wordt direct aangeslagen voor geel kenteken (met terugwerkende kracht) als ze je tegenkomen!!

_________________
Dodge ram 1500, 5.7 Hemi Laramie in Mineral Grey, nu met winterbanden!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Truck caps
BerichtGeplaatst: vr jul 16, 2010 10:34 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:34
Berichten: 4658
Woonplaats: Beets
Zo eentje mag waarschijnlijk wel.
Moet geloof ik 130 cm hoog zijn.

Afbeelding

_________________
:wave:
Roel

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Truck caps
BerichtGeplaatst: vr jul 16, 2010 11:48 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 09, 2009 16:13
Berichten: 298
Nee het ligt er aan hoe je hem bevestigd ;) Je moet hem met vlinder moeren vast zetten zodat als je staande gehouden word hem hand matig los kunt draaien en hem kan verplaatsen. Dan moet hij aangemerkt worden als vracht i.p.v carrosorie.

Anders zou je namelijk ook geen door zichtige doos in je laad ruimte mogen vast zetten ;)

Dus je mag en kan wel met ramen alleen zorgen dat je hem helemaal los kunt koppelen! Takelen hoeft niet want je mag zware goederen laden. Je moet er ook alleen niet je truck mee laten keuren of op kenteken laten zetten. In principe mag je alles vervoeren en vast maken voor transport ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Truck caps
BerichtGeplaatst: vr jul 16, 2010 15:27 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
Tjonge wat een achterlijke regels bedenken ze elke keer weer, maar dat wisten we al. Maar we krijgen dus regelmatig vraag naar tops zonder ramen en dat kunnen we nu ook regelen, de vleugelmoeren koop je maar in Nederland :)

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Truck caps
BerichtGeplaatst: vr jul 16, 2010 15:32 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 21:23
Berichten: 2517
Woonplaats: Alkmaar/NL
Hoe je hem vast maakt maakt niet uit.
Ze zien hem alleen als container als hij een eigen vaste bodem heeft die je incl lading eraf kunt tillen/hijssen.
Je moet er dus eigenlijk een binnenbak aan vast maken.

Vleugelmoeren zijn voor de RDW genoeg maar belastingdienst/douane heeft weer andere regels.

Alex

_________________
Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Truck caps
BerichtGeplaatst: vr jul 16, 2010 15:45 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za apr 10, 2010 23:04
Berichten: 680
axxel schreef:
Hoe je hem vast maakt maakt niet uit.
Ze zien hem alleen als container als hij een eigen vaste bodem heeft die je incl lading eraf kunt tillen/hijssen.
Je moet er dus eigenlijk een binnenbak aan vast maken.

Vleugelmoeren zijn voor de RDW genoeg maar belastingdienst/douane heeft weer andere regels.

Alex



zo zijn ze altijd ng als lading vermeld

_________________
ex auto's
chevrolet trailblazer 4.2 ''02 4.2 gas
dodge 3500 dually 8.0 v10 4'' lift vrachtwagen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Truck caps
BerichtGeplaatst: vr jul 16, 2010 16:29 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 21:23
Berichten: 2517
Woonplaats: Alkmaar/NL
RDW zegt maak ze vast met vleugelmoeren en het is goed.
Belastingdienst/douane zegt , wij hebben niets met de regels van de RDW te maken wij hebben andere regels :evil: .
Heb het allemaal al meegemaakt.

Alex

_________________
Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Truck caps
BerichtGeplaatst: za okt 16, 2010 10:10 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 10, 2010 22:19
Berichten: 1337
Woonplaats: B.brug
axxel schreef:
Hoe je hem vast maakt maakt niet uit.
Ze zien hem alleen als container als hij een eigen vaste bodem heeft die je incl lading eraf kunt tillen/hijssen.
Je moet er dus eigenlijk een binnenbak aan vast maken.
Vleugelmoeren zijn voor de RDW genoeg maar belastingdienst/douane heeft weer andere regels.
Alex


axxel schreef:
RDW zegt maak ze vast met vleugelmoeren en het is goed.
Belastingdienst/douane zegt , wij hebben niets met de regels van de RDW te maken wij hebben andere regels :evil: .
Heb het allemaal al meegemaakt.
Alex


Gisteravond een identiek verhaal gehoord van Coen. Het vleugelmoerenverhaal gaat niet op en is dan ook achterhaald voor de belastingdienst, bij hun is vast gewoon vast, waarmee dan ook. Ook het verhaal van 'afdekken van de lading' gaat niet op. Er heeft een pick-up eigenaar naar Coen gebeld die een naheffing kreeg van €5000,- vanwege zo'n huif en vroeg hoe het zit met een verhoogde huif, antwoord Coen ... dan ben je nog 3cm te laag om aan de maatstaven te voldoen. Het lijkt mij verstandig om 'echt' goed uit te zoeken wat je wil en wat er mag.
Maar het kan nog gekker met de belastingdienst.
De eigenaar van een Ford F-450 met schotel in de bak krijgt een belletje uit Apeldoorn
(belastingdienst) 'we willen U wagen nader bekijken' of alles nog klopt. Deze belt belt Coen op .... wat kan er aan de hand zijn .... geen idee zegd Coen, ik kan niets bedenken van wat er niet goed zou zijn. Hij hoopt wel dat de man terug belt.
Maar dan zit je zo met z'n drieën te filosoferen van wat dat nu kan zijn, maar het enige wat we konden bedenken is het Hummer verhaal die op vrachtwagen staat maar vol stoelen zit en dat de belastingdienst dat in de gaten gaat houden, dus steekproefsgewijs gaat controleren.

Hieronder nog een zootje leesvoer voor op een regenachtige dag
http://www.minfin.nl/content.jsp?objectid=80777


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling