Het is nu di aug 19, 2025 20:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 159 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jul 27, 2010 22:26 
Pro Trucker

Even een vraagje of opmerking :

Heb zojuist met mijn overbuur is gepraat over deze toestanden.
Waar hij werkt op de keuring is van deze toestand nog niets bij zijn weten :!: :?:

Ik heb hem grosso modo het verhaal uitgelegd voor zover ik kon en hij zei dat bij hun enkel voor het merendeel gekeken wordt of de spatlappen achteraan er wel degelijk zijn (wettelijk verplicht) en naar volle tank gas en/of benzine kijken zij niet. Al was er maar één lichtje van de lpg die brandt is het ok daar. Verder wegen zij ze niet en laten de zitplaatsen zoals ze zijn.

Hij is wel pas terug van vakantie vandaag. Kan mij nu moeilijk voorstellen dat het op die twee weken zo veranderd zei hij... Maar hij ging het is navragen in alle stilte en zien wat het nu is op zijn keuringsstation.

Ook heeft hij naar mijn papieren gekeken met de volgende opmerkingen:
1. Op mijn roos inschrijvingformulier staat een stempel bij de naftaanduiding: benzine waarop staat zie bijlage en aan de binnenkant staat er gas op vermeld met stempel terug van de keuring. Hij zei dat dit bij hun in orde zo zou zijn en je dus niet je pvg terug moet sturen.
Kijk dit zeker eens na jongens of dit bij jullie ook zo al vermeld was !!!

2. Op mijn PVG staat 4 zitplaatsen en op het identificatieverslag letterlijk:
vooraan 2 plaatsen achteraan 3 plaatsen

En zei hij wederom dat dit telt van op de eerste keuring !
En dat de lichte vracht (pick up) zowiezo al zijn plaatsen moet/mag behouden !

Enfin, ik hoor het wel als hij meer nieuws heeft en meld het hier dan ook :wink:

Ik weet zowiezo al waarnaartoe voor mijn zitplaatsen als het zo is :P

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jul 27, 2010 22:44 
Pro Trucker

Jo , die kerel is nog niet op de hoogte.
En het keuringsstation misschien ook niet.

Bij mij was het roos formulier ook al van int begin aangepast met LPG.
Maar als dat keuringsstation nog altijd zo werkt als hij zegt , is het goed , maar voor hoe lang... :dontknow:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jul 27, 2010 22:59 
Pro Trucker

Ik weet het Sammy, ik vond het ook raar toen hij dat zei maar hij ging het is checken en dan weet ik meer en jullie ook...

En als bij jou de vermelding op de inschrijving er ook al op stond dan vrees ik ook voor de zaak en zal het pvg zowiezo moeten terug gestuurd worden :evil:

I'll be back soon with more news :|

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jul 28, 2010 7:37 
Pro Trucker

guido schreef:
Dodgie schreef:
guido schreef:
Ik ben net terug van de keuring om hem terug te laten wegen voor de 2de keer want heb op mijn nieuw pvg maar 2+1 gekregen.
Volgens mijn berekeningen woog hij 19kg te veel dus heb ik nu men achterklep, rubbere mat en mijn middelste voorste zetel verwijderd en scheelde 70kg.

Mijn papieren zijn nu dus voor de 2de maal opgestuurd en zou nu 3+1 moeten worden.
Kost mij nogmaals 160euro maar heb ik er wel voor over.

Dus het gaat wel zitplaatsen bij krijgen.

mvg Guy

70/2 is toch maar 35 !? Of reken ik hier verkeerd ??

hoe bedoel je, leg uit?

mvg Guy

hij kwam 19 te kort, verminderde met 70 waarvan 34 kan aangewendt worden voor z'n 19 op te vullen.

1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jul 28, 2010 7:48 
Pro Trucker

Charger69 schreef:
Jo het roos formulier telt niet het is wel degelijk het gelijkvormigheidsattest dat de vermelding LPG moet krijgen. Volgens mij is dat 1 van die stations die echt nog op de oude manier te werk gaan. De vraag is alleen hoe lang dit nog zo zal blijven

Vroeg of laat komt iedereen wel aan de beurt :wink:

laat ons nog altijd de stelling innemen dat de LPG er niet MOET op staan. Dit is een grill van FOD om ons te kloten.
Als eigenaar ben je bij KB (wet) niet verplicht goedkeuring aan te vragen bij de constructeur, zijn mandataris of de overheid indien
er geen officiele constructeur voorhande is. zonder de nood aan goedkeuring komt dit nooit op het DoC (gelijkvorimigheidsattest aka Declaration of Conformitation aka europese typegoedkeuring) en is de vermelding van gas op het inschrijvingsbewijs voldoende (om de staatskas te vullen met bijkomende lpg taksen).

Bij alleenstaande gevallen heeft FOD beslist dit wel te eissen wat volgens mij tegen de wet is omwille van een discriminirende maatregel volgens m'n eerste alinea.
Bovendien bepaalt de europese commisie (bij wet ahv een directieve) hoe een goedkeuring als alleendstaand geval mag gebeuren en legt de lidstaat een beperking op: de procedure moet voorafgaand bekend gemaakt zijn, duidelijk, "binnen korte periode" afgehandelt worden, en niet discriminerend zijn.
Denk dat FOD hier op een paar punten te kort schiet...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jul 28, 2010 8:41 
Pro Trucker

Alleen kan je idd niets beginnen... verwondert me idd dat we hier nog niets van gehoord hebben in de media, de mail van FOD naar ALLE keurstations die ik ingekeken heb datteert toch al van maart. :? mss een anoniem sms sturen naar '4040'? :lol: Dan krijg ik eingelijk die sexy diepe stem waarvan ik droomde :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jul 28, 2010 19:41 
Pro Trucker

Kan zijn Guido maar de punten die Jan daar aanhaalt lijken me niet zo slecht om een rechtszaak mee aan te spannen tegen hen.

Als alle truckers hier samen mee achter staan en de kosten delen, staan we wel een heel pak sterker maar dan zouden we wel echt zeker moeten zijn dat we ze hierop kunnen pakken en dit aanklagen met ons allen...

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jul 28, 2010 19:52 
Trucker

Slechter kan bijna niet hee mannen ! Zulke instanties teren op de angst van de mensen om te reageren. ! Samen sterk en er tegenaan !!! :x

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jul 28, 2010 20:11 
Pro Trucker

Dodgie schreef:
Slechter kan bijna niet hee mannen ! Zulke instanties teren op de angst van de mensen om te reageren. ! Samen sterk en er tegenaan !!! :x

Gas gesproken zie :P

Moesten die bruin mannen het voor hebben, ge zou hier al wat gezien hebben :evil: :evil:
Wij zijn weer zo braaf om te zwijgen en maar te betalen en ondertussen nog plaatsen kwijt raken ook godverdenondedju :x

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jul 28, 2010 20:42 
Pro Trucker

Kan ik verstaan...

MAAR het is en blijft een "echte" pick up voor de wet ! De kabine en de laadbak zijn van elkaar gescheiden dus is en blijft het ook een lichte vracht.

Is niet het geval zoals destijds met de Porsche Cayenne's en de BMW's X5-en etc... niet vergeten !

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jul 28, 2010 21:18 
Pro Trucker

:? Op zo'n moment zou je nen bruinen moeten zijn, kunnen ze je niks doen en heb je van niks last hier :x :x

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jul 28, 2010 22:37 
Pro Trucker

geen racistische uitspraken op 't forum aub. of er wordt weer veralgemeent en heeft een van ons weer een kras op z'n carroserie binnenkort.... alhoewel de nieuwe belgen meer op het benz en beemer forum zitten denk ik :?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 30, 2010 17:41 
Trucker

Wat het waard is, mijn toekomstige wagen is gewogen en komt neer op 2200kg met volle tank (2010 QC, geen crew cab). Infeite is dit raar want het is minder dan aangegeven op de Dodge site
Nick

2010 Ram sport crew cab

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 31, 2010 9:02 
Pro Trucker

dan ben je safe... minstens 1+3.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 31, 2010 9:50 
Nieuw

en als alle keuringstations dan hetzelfde waren was dan te doen maar de frustratie word er alleen maar groter door.

een kennis heeft zijn dodge srt10 laten keuren in londerzeel en zonder pardon er door daar wegen ze nog niet.

als ik da geweten had had ik vorige week naar daar gereden dan naar heist op den berg dan was ik nog een jaar gerust geweest.

en blijkbaar doen ze in de keuringstations in wallonie er ook nog niet aan mee , spijtig dat mijn origineel attest reeds naar brussel is anders had ik gewoon een rit naar wallonie gemaakt dat heb ik er wel voor over.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 159 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]