Het is nu za jun 15, 2024 22:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 343 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 23  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 19:44 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 18, 2009 14:44
Berichten: 1274
Raar verhaal daar in België Caster, mijn GMC 3500 dubbel lucht, crewcab en lange bak weegt leeg 3040 kg. dus hoe jij aan zo'n hoog leeg gewicht komt is erg vreemd.
heeft ook altijd op klein rijbewijs gestaan met 460 kg laadvermogen.
Misschien zijn de chassis balken gevuld met Drugs en is hij daarom zo zwaar, kan je nog een paar centen verdienen :) :)
Misschien kan je hem eerst in Nederland of Duitsland laten keuren, daarna moet het mogelijk zijn om hem weer terug te halen naar Belgie, daar bestaan Europesche regels voor.
succes Peter.

_________________
PeterAfbeelding
2008 Ford F450 4x4 Dually
2001 Bigfoot 30C10.11SL
1977 Mehari 29pk


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 20:20 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
De 7.3L dieselmotor van een Ford is meestal al een 200kg zwaarder dan andere merken of modellen. Daar zit em hem al.
Het heeft geen zin om hem via Duitsland te laten keuren. Het gaat wel, kost weer eens 1500 euro extra (geldwolven :evil: ) maar ik mag dan in Belgie er alleen mee rijden zonder passagiers en het legaal laadgewicht is nog niet eens genoeg om een bak bier te vervoeren.

Dit komt allemaal door de fijne kl*te regels hier in dit K*T land!!!! Krijg steds meer zin om weg te gaan hier en terug naar Nederland te komen.
Het feit is dat de truck nu dus 3350kg weegt. In Belgie tellen ze daar voor mijn truck 104kg bij voor brandstof. Dan 75kg voor de bestuurder en 68kg voor elke passagier. Komt op een totaal van 3801kg als alle plaatsen volzet waren.
Ford Belgium geeft voor mijn truck een MTM van 3991kg dus hou ik 190kg aan laadgewicht over.
Dit alles en alleen als hij op vrachtwagen papieren staat.
Voor lichte vracht dus niet mogelijk. Alleen in Nederland want daar bestaan die k*t regels niet.

Een Ford Super Duty is nu eenmaal veel zwaarder uitgevoerd dan een Dodge 2500 diesel (bedoel hier niks slechts mee hoor :wink: ). Een Dodge zou ik makkelijker gehomologeerd krijgen maar dan ook maar met 3 of 4 zitplaatsen.

Dit is ook de reden dat ik hem verkoop zonder homologatie. Zo kan iedereen hem kopen en kiezen of ze hem op vrachtwagen zetten of lichte vracht/grijs kenteken. Eenmaal op vrachtwagen is hij onmogelijk terug te keuren naar lichte vracht!!!

Ga nadat ik hem verkocht heb op zoek naar een Ford F250 7.3L diesel extented cab (is korter en kleiner dus lichter). Dit is nog niet zeker want ik ben aan het wachten op gegevens of ik dit model hier wel als lichte vracht gehomologeerd krijg. Anders wordt het een Ford F150 Crew Cab uit 2004/2005. En hoe spijtig ik het ook vind, geen diesel dan (bestaat niet bij een F150) :cry:

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 20:43 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 19:23
Berichten: 894
Woonplaats: Kempen Belgie
eerlijk gezegd ik snap niet waarom je nou persee een diesel wil??

_________________
Groeten Eric

Dodge Ram
Buell X1
Harley Davidson Night Rod Special


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 20:46 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 18, 2009 14:44
Berichten: 1274
Caster schreef:
De 7.3L dieselmotor van een Ford is meestal al een 200kg zwaarder dan andere merken of modellen. Daar zit em hem al.
Het heeft geen zin om hem via Duitsland te laten keuren. Het gaat wel, kost weer eens 1500 euro extra (geldwolven :evil: ) maar ik mag dan in Belgie er alleen mee rijden zonder passagiers en het legaal laadgewicht is nog niet eens genoeg om een bak bier te vervoeren.

Dit komt allemaal door de fijne kl*te regels hier in dit K*T land!!!! Krijg steds meer zin om weg te gaan hier en terug naar Nederland te komen.
Het feit is dat de truck nu dus 3350kg weegt. In Belgie tellen ze daar voor mijn truck 104kg bij voor brandstof. Dan 75kg voor de bestuurder en 68kg voor elke passagier. Komt op een totaal van 3801kg als alle plaatsen volzet waren.
Ford Belgium geeft voor mijn truck een MTM van 3991kg dus hou ik 190kg aan laadgewicht over.
Dit alles en alleen als hij op vrachtwagen papieren staat.
Voor lichte vracht dus niet mogelijk. Alleen in Nederland want daar bestaan die k*t regels niet.

Een Ford Super Duty is nu eenmaal veel zwaarder uitgevoerd dan een Dodge 2500 diesel (bedoel hier niks slechts mee hoor :wink: ). Een Dodge zou ik makkelijker gehomologeerd krijgen maar dan ook maar met 3 of 4 zitplaatsen.

Dit is ook de reden dat ik hem verkoop zonder homologatie. Zo kan iedereen hem kopen en kiezen of ze hem op vrachtwagen zetten of lichte vracht/grijs kenteken. Eenmaal op vrachtwagen is hij onmogelijk terug te keuren naar lichte vracht!!!

Ga nadat ik hem verkocht heb op zoek naar een Ford F250 7.3L diesel extented cab (is korter en kleiner dus lichter). Dit is nog niet zeker want ik ben aan het wachten op gegevens of ik dit model hier wel als lichte vracht gehomologeerd krijg. Anders wordt het een Ford F150 Crew Cab uit 2004/2005. En hoe spijtig ik het ook vind, geen diesel dan (bestaat niet bij een F150) :cry:


Ja, dan zou ik toch nog eens na denken om je vrachtwagenrijbewijs te halen, dat heb ik ook 1 1/2 jaar terug gedaan, 20 lessen + afrijden was ongeveer 2000 euro kwijt, dat is misschien goedkoper dan je truck met verlies verkopen en dan weer een andere kopen.
sterkte in ieder geval er mee.

_________________
PeterAfbeelding
2008 Ford F450 4x4 Dually
2001 Bigfoot 30C10.11SL
1977 Mehari 29pk


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 20:53 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
blade-x schreef:
eerlijk gezegd ik snap niet waarom je nou persee een diesel wil??


Zelfde is dat ik niet snap waarom de meeste benzine/lpg wil rijden. Is een persoonlijke keuze.

@Cougar: Vrachtwagen rijbewijs wil ik echt niet halen speciaal om met deze truck te kunnen rijden. Ik heb laatst al een hele tijd nodig gehad om mijn E achter B te halen. Nu dan nog eens 2000 euro kwijt zijn en dan hopen van de eerste keer te slagen. Nee dank je.

En dan mag ik nog altijd maar iets van 400kg laden en 3500kg trekken. Is de moeite niet. De wegentax wordt dan ook weer duurder denk ik en de verzekering ook. Lichte vracht is qua tax supergoedkoop (ongeveer 150 euro/jaar).

_________________
--JORDY--


Laatst bijgewerkt door Caster op vr jun 12, 2009 20:57, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 20:56 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 19:23
Berichten: 894
Woonplaats: Kempen Belgie
Caster schreef:
blade-x schreef:
eerlijk gezegd ik snap niet waarom je nou persee een diesel wil??


Zelfde is dat ik niet snap waarom de meeste benzine/lpg wil rijden. Is een persoonlijke keuze.

tja daar heb je een punt... :shock:

_________________
Groeten Eric

Dodge Ram
Buell X1
Harley Davidson Night Rod Special


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 21:20 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 20:44
Berichten: 785
Woonplaats: De Kwakel
Yordi,

Er zijn/waren meerdere wegen die naar Rome leiden of hadden kunnen leiden, en dat is gelukkig de reden waarom wij nog een boterham kunnen verdienen. :D :D
We kunnen hier helaas niet alle secrets uit de doeken doen omdat het een openbaar forum is maar zijn/waren wel degelijk mogelijkheden.
Maar om een lang verhaal kort te maken, als je het via de juiste weg speelt, had je EN een auto op klein rijbewijs gehad, EN met 5 zitplaatsen toegestaan!! Als je eenmaal in het systeem zit wordt het een moeilijk verhaal.Ik zet nog steeds nieuwe F-250 en 350 modellen met diesel motor en volledig dubbele cabine op klein rijbewijs..........

Hennie

_________________
http://www.lekimportcars.nl of http://www.facebook.com/lekimportcars


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 21:26 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
Cougar schreef:
Misschien zijn de chassis balken gevuld met Drugs en is hij daarom zo zwaar, kan je nog een paar centen verdienen :) :)


Miste al een paar kilo :) Zou wel een stunt van Amerika smokkelen naar Nederland, gaat toch altijd andersom

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 21:27 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
Hennie schreef:
Yordi,

Er zijn/waren meerdere wegen die naar Rome leiden of hadden kunnen leiden, en dat is gelukkig de reden waarom wij nog een boterham kunnen verdienen. :D :D
We kunnen hier helaas niet alle secrets uit de doeken doen omdat het een openbaar forum is maar zijn/waren wel degelijk mogelijkheden.
Maar om een lang verhaal kort te maken, als je het via de juiste weg speelt, had je EN een auto op klein rijbewijs gehad, EN met 5 zitplaatsen toegestaan!! Als je eenmaal in het systeem zit wordt het een moeilijk verhaal.Ik zet nog steeds nieuwe F-250 en 350 modellen met diesel motor en volledig dubbele cabine op klein rijbewijs..........

Hennie


Zal in onthouden als ik meer auto's op export zet, allemaal naar Hennie :D Krijg jij trouwens ook jonge F150's op grijs kenteken?

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 21:33 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Hennie schreef:
Yordi,

Er zijn/waren meerdere wegen die naar Rome leiden of hadden kunnen leiden, en dat is gelukkig de reden waarom wij nog een boterham kunnen verdienen. :D :D
We kunnen hier helaas niet alle secrets uit de doeken doen omdat het een openbaar forum is maar zijn/waren wel degelijk mogelijkheden.
Maar om een lang verhaal kort te maken, als je het via de juiste weg speelt, had je EN een auto op klein rijbewijs gehad, EN met 5 zitplaatsen toegestaan!! Als je eenmaal in het systeem zit wordt het een moeilijk verhaal.Ik zet nog steeds nieuwe F-250 en 350 modellen met diesel motor en volledig dubbele cabine op klein rijbewijs..........

Hennie


In Nederland ja. Hier in het belgenlandje kun je het vergeten. Truck is gewoon te zwaar.

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 21:47 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 20:44
Berichten: 785
Woonplaats: De Kwakel
@ Hans ja ik heb vorig jaar m'n F-150 saleen en nog enkele 04-07 modellen op kenteken gezet, dus dat kan.

@ Jordi, dat ligt er aan met welke papieren je bij welke keurmeester aankomt.

Kijk, als Marc Dutroux kan ontsnappen, kun je ook een truck op klein rijbewijs krijgen, :D :D voel je de link tussen de twee??

_________________
http://www.lekimportcars.nl of http://www.facebook.com/lekimportcars


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 22:34 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
In Belgie vraagt het ministerie de gegevens op bij Ford Belgium. Daar kun je zelf voor geen haar tussenkomen. Allemaal intern dus je moet die gast bij Ford al zeer goed kennen om het te kunnen klaarspelen en die zal ook nie springen om dat te doen want als er iets loskomt verliest die zijn job.

Geloof me in Nederland kun je dat doen ja, ken genoeg mensen in Nederland die al vanalles hebben klaargespeeld via de gaatjes in het systeem.

In Belgie slibben die gaatjes stilaan dicht of je moet veel geld hebben om die gaatjes terug proper te krijgen :D . Dat geld steek ik dan liever ergens anders in en ik moet niet maanden aan een stuk wachten of het dan wel goed komt en uiteindelijk nog niet 100% in orde zijn. Want meestal als je niet 100% legaal rondrijd gebeurd er iets en wie gaat er dan voor je klaarstaan. Ja de mannen om te ontvangen ja :evil: maar krijgen vergeet het. Is gewoon een corrupte zooi hier in dit strontland.

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 22:59 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 20:44
Berichten: 785
Woonplaats: De Kwakel
Jordi,

ik zal er morgen eens een belletje aan wagen voor je(of de komende week want ik ben een beetje druk momenteel)
even voor de goede orde, de title is nog steeds in jouw handen correct?

Hennie

_________________
http://www.lekimportcars.nl of http://www.facebook.com/lekimportcars


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 23:31 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Ja Title heb ik nog want ik heb de homologatieprocedure stopgezet. Zou het zeer fijn vinden als je wat kan regelen voor me of i.i.g. al eens rondhoren :thumbleft:

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jun 13, 2009 0:08 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
met zulk zwaar beest had je echt wat meer moeten informeren voor de homologatie.
ik blijf voor Belgie , hier liever vanaf , heb er al veel over horen klagen dat de papieren
niet in orde komen.
met mijn SRT heb ik ook alles via de Belgiesche wegen gedaan ipv de Duitse , en ik heb
ook (maar) 4 plaatsen gekregen , maar het scheelde niet veel of ik mocht er ook maar
alleen in rijden , had een ramp geweest want ik heb een vrouw en 2 kinderen en heb
de truck ook gekocht als gezinswagen... :lol:

ga gewoon voor een 150 of een 1500 en rij lekker goedkoop op gas :wink:

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 343 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 23  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling