De 7.3L dieselmotor van een Ford is meestal al een 200kg zwaarder dan andere merken of modellen. Daar zit em hem al.
Het heeft geen zin om hem via Duitsland te laten keuren. Het gaat wel, kost weer eens 1500 euro extra (geldwolven
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
) maar ik mag dan in Belgie er alleen mee rijden zonder passagiers en het legaal laadgewicht is nog niet eens genoeg om een bak bier te vervoeren.
Dit komt allemaal door de fijne kl*te regels hier in dit K*T land!!!! Krijg steds meer zin om weg te gaan hier en terug naar Nederland te komen.
Het feit is dat de truck nu dus 3350kg weegt. In Belgie tellen ze daar voor mijn truck 104kg bij voor brandstof. Dan 75kg voor de bestuurder en 68kg voor elke passagier. Komt op een totaal van 3801kg als alle plaatsen volzet waren.
Ford Belgium geeft voor mijn truck een MTM van 3991kg dus hou ik 190kg aan laadgewicht over.
Dit alles en alleen als hij op vrachtwagen papieren staat.
Voor lichte vracht dus niet mogelijk. Alleen in Nederland want daar bestaan die k*t regels niet.
Een Ford Super Duty is nu eenmaal veel zwaarder uitgevoerd dan een Dodge 2500 diesel (bedoel hier niks slechts mee hoor
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
). Een Dodge zou ik makkelijker gehomologeerd krijgen maar dan ook maar met 3 of 4 zitplaatsen.
Dit is ook de reden dat ik hem verkoop zonder homologatie. Zo kan iedereen hem kopen en kiezen of ze hem op vrachtwagen zetten of lichte vracht/grijs kenteken. Eenmaal op vrachtwagen is hij onmogelijk terug te keuren naar lichte vracht!!!
Ga nadat ik hem verkocht heb op zoek naar een Ford F250 7.3L diesel extented cab (is korter en kleiner dus lichter). Dit is nog niet zeker want ik ben aan het wachten op gegevens of ik dit model hier wel als lichte vracht gehomologeerd krijg. Anders wordt het een Ford F150 Crew Cab uit 2004/2005. En hoe spijtig ik het ook vind, geen diesel dan (bestaat niet bij een F150)
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)