Het is nu do aug 21, 2025 5:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di dec 22, 2009 23:34 
Trucker

zeker gaan anders krijg je een boete omdat je te laat bent.
En de boetes voor te laat komen worden in 2010 ook weer duurder.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 22, 2009 23:46 
Trucker

Mischien van ..... een bedevaartsoord maken???

Laatst bijgewerkt door FOR FUN op za jul 24, 2010 11:17, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2009 0:55 
Heavy Trucker

Dan ben ik toch een van de Die-hards onder de truckers!!! :twisted: Oke ik mag er nog niet mee rijden maar heb al heel wat centjes in die truck gestopt waar ik hard voor heb moeten werken.
Bij mij was er ook het probleem met het gewicht waardoor ik hem nog niet eens op LV kon zetten, ja met 1 zitplaats, dikke lul 3 bier zeg ik dan :thebirdman:
En ja heb al enkele keren de moed laten zakken maar heb hem iedere keer opnieuw omhoog getrokken en verdergegaan.

Mijn idee was ook om toch maar een F-150 te kopen op GAS maar zie er lekker vanaf na alweer een gruwelverhaal gelezen te hebben. Sta je daar lekker met je dikke truck met dubbele cabine en je mag er maar met 2 inzitten. Mij niet gezien dan.
Ik weet ook wel dat er genoeg zijn die dan toch 5 man meenemen maar wat als je iets tegenkomet? Er hoeft maar iemand tegen jou te knallen en jij raakt daardoor weer een andere wagen met gewonden na afloop. Kan je lekker je hele leven dokken omdat je perse zo goedkoop wou rijden.

Je moet gewoon keuzes maken.. LPG installatie en minder zitplaatsen maar goedkoop tanken, of het dure goude superspul tanken, alle zitplaatsen hebben en geen gezeik hebben met diverse problemen (weet er zelf wel nix van af, gelukkig :D )

Moest ik het moeilijk gaan hebben om mijn truck rijdende te houden zou ik denk ik nog sneller een 2de baantje gaan bijzoeken dan hem te verkopen en een stadsautootje te gaan tuffen :drunken:
En ik denk dat er meerdere hier op het forum dit zouden doen...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2009 1:04 
Pro Trucker

nee Caster , gewoon effe rondvragen en lezen op internet , dan kom je veel te weten.
en niet zoals zovelen op eigen houtje proberen iets te regelen omdat je zogezegd weet wat je doet.
maar als ze dan met hun bakkes tegen de muur lopen komen ze af.

als die kerel eerst even had rondgevraagd en gelezen op internet en forums had ie nu niet 1+1 aan zen broek.
net als jij ook , had je eerst eens rondgehoord hoe het zit met een F250 had je deze ook niet gekocht met alle miserie vandien...just my 2 cents

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2009 2:23 
Heavy Trucker

Klopt Sammy maar wist jij dat je het met een zitplaats minder moest gaan doen toen je de gasfabriek erin ging leggen.

Bij mij is er gewoon een oplossing die misschien wel duurder is maar voor die meneer met z'n 1+1 zitplaatsen zie ik niet zo snel een oplossing zodat hij er opeens weer 3 bij krijgt. Moet je heel veel voor gaan slopen.

En op eigen houtje doen heeft mij nog altijd veel geld bespaard!! Oke er zijn er genoeg die denken dat ze alles weten maar je moet ooit ergens beginnen anders kan je alles in je leven door andere laten regelen en zo ben ik niet. Neem liever zelf de touwtjes in handen en ja dan kan je wel eens met je bakkes tegen de muur lopen maar ik draai me dan om en loop terug de goede kant uit :D kan ook niet iedereen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2009 11:13 
Pro Trucker

Caster schreef:
Klopt Sammy maar wist jij dat je het met een zitplaats minder moest gaan doen toen je de gasfabriek erin ging leggen.

ik had van in het begin 1+3 , ik heb geen zitplaats moeten afgeven voor de gasfabriek.
de Viper weegt een stukje meer als de Hemi , daarom heb je in Belgie dan maar 1+3.
ik moet in ieder geval geen achterbank gaan uitvijzen , en wanneer rij je met 5 in de truck...ook maar een paar keer per jaar misschien , ik heb 2 kinderen en ben verzekerd voor 5 personen in de truck.
mijn "foutje" is misschien omdat ik mijn truck volledig in Belgie heb laten homologeren.
in Duitseland zijn ze "flexibeler" met de gewichten , zo heb je altijd 1+4 en een hoop laadvermogen extra...en wat als ze daar binnenkort gaan op controleren... :roll:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2009 12:43 
Pro Trucker

opgelet F.0.D kijkt mee :?
In Duitsland worden ze in't oog gehouden door TuV dus het is meer walking on the edges denk ik.

En als je denkt dat hier niet gefoefeld wordt :D Er zijn er wel meer die 'pardoes' een lager gewicht laten noteren door de keuring.
Maar het is zo subjectief, toen ik m'n identificatie rapport liet opstellen stak de keurder z'n kop even binnen en kreeg er gratis een zitplaats BIJ. :D Daar ben je dan meer dan een jaar voor aan't vechten geweest.

1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2009 13:36 
Trucker

kwam laatst iemand tegen met een hemi uit lommel en die had zijn auto al een jaar met gas.
Was pas naar de keuring moeten gaan en is ook 1 plaats kwijt had nog 4+1 en nu dus 3+1
maar daar valt nog mee te leven.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2009 13:45 
Pro Trucker

Het is raar dat het laadvermogen van een US car zo laag is.
Beetje KIA 100 heeft 2x zoveel laadvermogen dan mijn pickup :evil:

Keek gisteren naar een duits auto programma.
Testen ze 2 combi's,

Magnum srt-8 en de mini clubman S.
srt-8 had maar 300kg laadvermogen :D :D
de mini 500kg :drunken: :drunken:

Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2009 13:48 
Pro Trucker

ja Alex , is gewoon te gek voor woorden... :?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2009 14:13 
Pro Trucker

Collega van Trea komt hier altijd openhaardhout halen.
Rijdt in een Kia(of is het hyundai)busje met laadvermogen van 1200kg :shock:
Rijdt hier altijd weg helemaal vol tot het dak met hardhout en dan extreem verlaagd :D :D :D
Ik mag maar 500kg meenemen en kan makkelijk 1500kg kwijt volgens mij.

Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2009 15:51 
Heavy Trucker

Citaat:
Gaat het nou om de truck omdat je het kicke vind?? of draait echt alles in belgie nog om het goedkoop kunnen rijden?

Is in NL toch niet veel anders. het aantal particuliere "liefhebbers" is ook hier gedecimeerd sinds het minder aantrekkelijk is geworden om als particulier een truck te rijden. En hoeveel NL-ders ken je die een truck van na juli 2005 particulier rijden, die vol in de BPM zit?? Ik, niet één.

Mocht ooit de discriminerende situatie tussen particulieren en ondernemers worden gelijkgetrokken dan zal je zien dat er ook van de ondernemende "liefhebbers"er weinig zullen overblijven.

2011 E200CGI avantgarde Sport 125 edition, 2012 FIAT 500 0,9 turbo (voor vrouw en dochter)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2009 17:05 
Heavy Trucker

Over dat laadgewicht, dat komt gewoon door het hoge eigengewicht van onze truck's. Ga dat Kia bussie maar eens wegen, die is enkele honderden kilo's lichten dus mag die meer laden als zijn MTM het toelaat tenminste.
Het is inderdaad klote dat je maar max. 3500kg mag wegen. Zou het ok liever naar 4000kg zien gaan maar dat zal er nooit inzitten vrees ik :cry:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2009 20:14 
Trucker

Mijne is ook maar 3+1 en zonder gas, maar dit heeft dan weer te maken met dat het een 4X4 is en daardoor al direct bijna 200 kg zwaarder is. Gas er in leggen zou bij mij dus ook wel eens kunnen mislopen, alhoewel de keurder op het station toen ook beweerde dat dit alleen maar gevolgen zou hebben voor het laadvermogen en niet op het aantal zitplaatsen.
Ach ja, ik zal m'n budget voor de gasbom wel gebruiken voor een mooie toneaucover, een setje 22" velgen en een DVD-navigatie :wink: met 3000 mls per jaar is LPG sowizo toch niet erg rendabel.

Silver grey 2004 Dodge Ram 1500 5.7i Hemi 4X4

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2009 20:35 
Als alles meezit ga ik morgen voormiddag de heren van de keuring eens een bezoekje brengen.
Ben benieuwd wat ze nu weer gaan weten.

Wel spijtig dat er niet veel sneeuw meer ligt want dan zijn ze snel van onder de auto :lol:

Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]