Het is nu zo jun 16, 2024 3:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 343 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 23  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za jun 13, 2009 0:55 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
Sammy11 schreef:
maar het scheelde niet veel of ik mocht er ook maar
alleen in rijden , had een ramp geweest want ik heb een vrouw en 2 kinderen en heb
de truck ook gekocht als gezinswagen...



Is wel lekker rustig rijden zonder vrouw en kids :mrgreen:

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jun 13, 2009 10:20 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
idem hier.... grappig nadien maar op het moment zelf denk je er anders over...

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Laatst bijgewerkt door Floor op za jun 13, 2009 10:42, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jun 13, 2009 10:32 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
texas boy schreef:
Sammy11 schreef:
maar het scheelde niet veel of ik mocht er ook maar
alleen in rijden , had een ramp geweest want ik heb een vrouw en 2 kinderen en heb
de truck ook gekocht als gezinswagen...



Is wel lekker rustig rijden zonder vrouw en kids :mrgreen:

valt wel mee , ik zet een filmpje op voor de kids , en die zetten hun wireless headphones op.
15 minuten later worden ze in slaap gezongen door het geronk van de V10 :D :sleepy1: :sleepy2: :D

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jun 13, 2009 11:34 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 16, 2008 1:31
Berichten: 753
Woonplaats: Tielt-Winge Vlaams Brabant Belgie
Sorry hoor maar ik zag toen al dat er iets niet ging kloppen,
FOR FUN schreef:
Wie gaat die trekhaak een PVG nr. geven???en is het niet zo dat wanneer je boven de 3.5ton gaat sleuren een tachograaf moet hebben???

Ik wist dat er ergens iets met die 3,5ton fout zou lopen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jun 13, 2009 13:23 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 10, 2008 11:55
Berichten: 1123
Jordy,

Informeer anders een bij forumlid Oldsminator van het Belgische CCC-forum. Hij importeert regelmatig amerikanen en heeft ze meestal rap op kenteken. Misschien kan hij je helpen.

_________________

2011 E200CGI avantgarde Sport 125 edition, 2012 FIAT 500 0,9 turbo (voor vrouw en dochter)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jun 13, 2009 14:14 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
FOR FUN schreef:
Sorry hoor maar ik zag toen al dat er iets niet ging kloppen,
FOR FUN schreef:
Wie gaat die trekhaak een PVG nr. geven???en is het niet zo dat wanneer je boven de 3.5ton gaat sleuren een tachograaf moet hebben???

Ik wist dat er ergens iets met die 3,5ton fout zou lopen.


Dat wat jij toen hebt gezegt heeft er nu helemaal niks mee te maken hoor. Trekgewicht was geen probleem want die kwam gewoon op 3,5ton. Trekhaak mag je gewoon zelf maken mits degelijk en stevig bevestigd. Ford geeft veel meer op dan dat hoor maar lichte vracht is altijd maar max 3,5ton met oplooprem. Jouw verhaaltje ging toen al niet op en nu ook niet :wink:

@dutchtbi88: Bedankt voor de tip maar ik kan deze truck gewoonweg niet als lichte vracht inschrijven als ik er nog met 4 personen in wil zitten. Alleen er in zitten zou al moeilijk gaan. Enigste oplossing is vrachtwagen papieren dan mogen 5 personen erin en mag ik 3,5 ton trekken, of meer maar dan met luchtremmen.
Heb er gisteren nog even aan gedacht om toch maar mijn CE te gaan halen maar ik pas. Heb er even genoeg van want dadelijk vinden ze weer iets anders waardoor ik niet kan rijden ermee en dan heb ik er weer niks aan.

Er moet op dit moment echt niemand voor me komen staan van ministerie of andere instanties want ik sta niet in voor de gevolgen (is geen stoere praat, als je het zelfde aan de hand hebt weet je hoe ik me op dit moment voel). Er kunnen er meer van meespreken hier op het forum waar het gelukkig wel allemaal is goed is afgelopen.

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jun 13, 2009 15:24 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
Ik zou met Hennie gaan praten om te kijken of je hem via Nederland op grijs kenteken krijgt en dan eventueel verkopen. We hebben al diverse F250 trucks naar Nederland geëxporteerd en zijn vooral in de agrarische/tuinbouw wereld erg populair. Misschien krijg je je geld terug en koop je een lichter model, volgens mij was je toch al helemaal gek van een F150 :wink:

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jun 13, 2009 16:23 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:05
Berichten: 4826
Woonplaats: nederweert
@ Jordy ,succes jongen met de ellende die je nu weer met je truck hebt,en als je em verkoopt hoop ik voor je dat je snel een koper vind

@hennie,superrr dat je die jongen in nood wil helpen

_________________
gr John

Driving a Dodge Ram 1500 Sport 2019 blue streak pearl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jun 14, 2009 16:38 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 20:44
Berichten: 785
Woonplaats: De Kwakel
Jordi,

als ik morgen weer op tijd op thuis ben zal ik even wat gaan bellen voor je.


Hennie

_________________
http://www.lekimportcars.nl of http://www.facebook.com/lekimportcars


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jun 14, 2009 20:53 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 14, 2009 0:15
Berichten: 182
Woonplaats: Mariakerke/Gent
Dit weekend heb ik iets vernomen,maar misschien zal dit wel al bekend zijn op het forum hier.
Men zou namelijk bezig zijn om binnenkort een nieuw weegsysteem op de autosnelwegen in werking te stellen.De eerste zou in de buurt van Wetteren (e40 Gent/Brussel) komen.
Hoe gaat dit systeem nu werken.
--Op de snelweg zelf zouden er weegbruggen in het wegdek liggen.
--Elk voertuig dat meer dan 3,5 ton weegd word geflitst.
--Dan word er gekeken op welke naam dit voertuig staat.
--Vervolgens welk type rijbewijs deze persoon heeft.
--Heeft deze persoon geen geldig rijbewijs voor het voertuig,...U raad het al,EEN BEKEURING.
Dit systeem is bedoeld om het overladen van de vrachtwagens te voorkomen.
Indien men toch dit soort kontroles gaat uitvoeren,zullen er heel wat bestelwagens met aanhanger een prentje in de bus krijgen.
Ik heb deze info gekregen uit heel betrouwbare bron.

_________________
'06 Dodge Ram 1500 Thunderroad Hemi
http://users.pandora.be/eddy2

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Rodder op ma jun 15, 2009 17:02, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jun 14, 2009 21:01 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
Rodder schreef:
Dit weekend heb ik iets vernomen,maar misschien zal dit wel al bekend zijn op het forum hier.
Men zou namelijk bezig zijn om binnenkort een nieuw weegsysteem op de autosnelwegen in werking te stellen.De eerste zou in de buurt van Wetteren (e17 Gent/Antwerpen) komen.
Hoe gaat dit systeem nu werken.
--Op de snelweg zelf zouden er weegbruggen in het wegdek liggen.
--Elk voertuig dat meer dan 3,5 ton weegd word geflitst.
--Dan word er gekeken op welke naam dit voertuig staat.
--Vervolgens welk type rijbewijs deze persoon heeft.
--Heeft deze persoon geen geldig rijbewijs voor het voertuig,...U raad het al,EEN BEKEURING.
Dit systeem is bedoeld om het overladen van de vrachtwagens te voorkomen.
Indien men toch dit soort kontroles gaat uitvoeren,zullen er heel wat bestelwagens met aanhanger een prentje in de bus krijgen.
Ik heb deze info gekregen uit heel betrouwbare bron.



Als ik al deze nieuwe leuke regels moet ik denken aan een grap van Urbanus die aangehouden word door Zwaantjes (Belgische Politie) met de woorden "meneer u heeft uw gordel niet om" waarop Urbanus zegt "mag ik eerst instappen in mijn auto" :)

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 15, 2009 11:00 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 10, 2008 11:55
Berichten: 1123
Citaat:
Dit weekend heb ik iets vernomen,maar misschien zal dit wel al bekend zijn op het forum hier.
Men zou namelijk bezig zijn om binnenkort een nieuw weegsysteem op de autosnelwegen in werking te stellen.De eerste zou in de buurt van Wetteren (e17 Gent/Antwerpen) komen.
Hoe gaat dit systeem nu werken.
--Op de snelweg zelf zouden er weegbruggen in het wegdek liggen.
--Elk voertuig dat meer dan 3,5 ton weegd word geflitst.
--Dan word er gekeken op welke naam dit voertuig staat.
--Vervolgens welk type rijbewijs deze persoon heeft.
--Heeft deze persoon geen geldig rijbewijs voor het voertuig,...U raad het al,EEN BEKEURING.
Dit systeem is bedoeld om het overladen van de vrachtwagens te voorkomen.
Indien men toch dit soort kontroles gaat uitvoeren,zullen er heel wat bestelwagens met aanhanger een prentje in de bus krijgen.
Ik heb deze info gekregen uit heel betrouwbare bron.


Een dergelijk weegsysteem bestaat in Nederland al jaren. Dat is
juist bedacht om onnodig aanhouden van vrachtwagens waarvan men het vermoeden heeft dat ze overbeladen zijn te voorkomen. Men pikt er met dit systeem alleen degenen uit die echt te zwaar zijn. Als bij zo'n aanhouding blijkt dat je dat voertuig helemaal niet mag besturen omdat je het vereist rijbewijs niet hebt ben je de sigaar, maar dat lijkt mij niet meer dan logisch.

Geautomatiseerd verbaliseren op de verkeerde rijbewijscategorie is onmogelijk. Men zal toch echt moeten bewijzen dat je met een verkeerd rijbewijs achter het stuur zat, dat kan alleen bij aanhouding. Je mag met een B rijbewijs best een motor of vrachtwagen op je naam hebben staan, je mag er alleen niet mee rijden. :D :D

_________________

2011 E200CGI avantgarde Sport 125 edition, 2012 FIAT 500 0,9 turbo (voor vrouw en dochter)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 15, 2009 11:17 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 28, 2008 15:22
Berichten: 2052
Woonplaats: Harelbeke
Idd,verbaliseren is onmogelijk.

Stel : Ik heb een grote aanhanger gekocht van 1500kg.Mijn dodge ram mag dit bvb trekken,maar om met deze combinatie te rijden heb ik BE nodig.Ik heb geen BE en vraag aan een kameraad die dit wel heeft of hij even met mijn dodge ram + aanhanger wil rijden..... en dan worden we geflitst omdat we boven de 3.5 ton zitten en omdat de dodge ram op mijn naam staat en geen rijbewijs heb voor die combinatie krijg ik dan een boete terwijl er eigenlijk helemaal geen overtreding aan de hand is :-)

Dit weegsysteem zal gewoon zijn om al die overbeladen vrachtwagens te controleren en te beboeten.Heb er tijd geleden iets van gelezen en zit best wel ingenieus in elkaar,maar ze gaan heus niet iedere truck van meer dan 3.5 ton flitsen en controleren,moesten ze dit doen kunnen ze meteen 100 man bij aanwerven om die controles van de foto's en rijbewijzen te doen.
Al eens gekeken wat er op een uur tijd aan trucks van meer dan 3.5 ton passeert op de snelweg..... ?

EDIT : Zie net dat dit de topic van Caster is,dit is wel serieus off topic..... alléé vooruit,terug on-topic ;-)

Spijtig om zoiets te moeten lezen Caster dat dit allemaal een heuse nachtmerrie is geworden,heb hier nooit op gereageerd toen je de truck kocht,maar zat toen ook al met zoiets in het achterhoofd dat dit moeilijk ging worden.Als je ziet hoe kantje boordje het reeds is om een srt-10 onder het gewicht te houden (Sammy bvb) dan leek het me toen al onmogelijk om die F250 onder het gewicht te houden.
Heb wel al bepaalde artiesten aan het werk gezien die alles netjes homologeren als C rijbewijs en dan achteraf gewoon zo rondknallen.....tot ze gesnapt worden.Een dealer wou me voor ik mijn truck aanschafte een dodge ram 2500 aansmeren,toen ik hem attent maakte op het gewicht en c-rijbewijs lachte hij dit weg dat dit enkel was voor mensen met lef.....ik wist direct genoeg wat soort dealer dit was....

_________________
Pascal ;-)
'04 Black hemi QC /Recon taillights/Recon 3rd brakelight/Blacked out headlights
Golf 1 cabrio for sale !


Laatst bijgewerkt door DB_Cowboy op ma jun 15, 2009 11:22, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 15, 2009 11:19 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 13, 2009 22:20
Berichten: 1008
Woonplaats: lewedorp
dutchtbi88 schreef
Citaat:
Een dergelijk weegsysteem bestaat in Nederland al jaren. Dat is
juist bedacht om onnodig aanhouden van vrachtwagens waarvan men het vermoeden heeft dat ze overbeladen zijn te voorkomen. Men pikt er met dit systeem alleen degenen uit die echt te zwaar zijn.

:scratch: volgens mij weegt dit systeem alleen de as last en niet het totaal gewicht
ik heb altijd begrepen dat ze staan in gestelt op 9 ton dan maakt het systeem een foto en contoleren
ze via je kenteken papieren of je dat gewicht op je assen mag hebben, maar het gaat dan om het technies gewicht
voor de auto staat het systeem op 1500kg dacht ik maar ik kan het verkeerd begrepen hebben :?: .
als ik weer eens aangehouden word zal ik het vragen maar ik hoop dat dit lang gaat duuren :D

_________________
danny de vos


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 17, 2009 0:12 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Nou mensen. Daarnet weer een leuk mailtje ontvangen van US Cars Weelde en wat ik eruit kon opmaken was het net of ze er genoeg van hadden dat ik steeds met vragen aankom of ik niks kan demonteren om het gewicht lager te krijgen e.d.
Ze zeiden dat ze niet beginnen met het "slopen" van een truck, ik noem zoiets demonteren maar ach dat zijn hun woorden.

Toen begonnen ze me een hele uitleg te geven dat ik wel via Duitsland kan gaan maar nooit meer dan 1 zitplaats toegekend krijg hier in Belgie. Dat wist ik enkele mails geleden ook al maar toch blijven ze het aanhalen.
Ik heb i.i.g. genoeg van hun. Kunnen misschien leuk lullen als je ze ziet maar voor mij hebben ze afgedaan en zien me daar ook nooit meer terug als ik mijn truck ga halen (hoop zo snel mogelijk!).
Kan goed zijn dat er mensen van hier wel goed door hun ontvangen zijn maar in mijn ogen zijn het van die types van snel verdienen met weinig last en omkijken. Bij mij hadden ze wat meer last omdat dit een truck is die ze nooit of bijna nooit hoeven homologeren. Meestal alleen maar de lichtere types waar het routinewerk is omdat ze er zo'n 70 tot 80 per jaar doen volgens hun, kan best dat trek ik niet in twijfel.

GAME OVER voor mij dus. Ga gewoon die truck zo snel mogelijk proberen te verkopen hoe spijtig ik het ook vind en ga dan lekker op zoek naar een truckie hier in Belgie of Nederland met al de nodige papieren al aanwezig. Geen gezeik meer met van die geldwolven en maanden wachten maar snel gassen met m'n truck dan 8) Kost misschien wel ietsje meer maar heb wel direct alles in orde.
Ga denk ik voor of een Dodge Ram 1500 Hemi of een Ford F150, beide in de bouwjaren 2004/2005/2006 maar dat zie ik dan wel weer, heb nog wel even voordat mijn "nieuwe" zoektocht kan beginnen.

Bedankt aan iedereen voor de steun en het zoeken naar oplossingen maar voor mij deze keer geen geluk :evil:

_________________
--JORDY--


Laatst bijgewerkt door Caster op zo jun 21, 2009 16:46, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 343 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 23  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling