USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

Chevrolet blazer 1981 ombouwen naar grijs kenteken
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=34&t=18338
Pagina 1 van 1

Auteur:  Vito [ di jan 21, 2014 23:44 ]
Berichttitel:  Chevrolet blazer 1981 ombouwen naar grijs kenteken

Ik heb pas een blazer gekocht, diesel, 1981. Ik wil hem nu ombouwen naar grijs kenteken. Het gaat mij even over het tussenschot. Volgens de regels op de site van de douane moet er een volledig tussenschot in. Ik heb echter wel eens iemand gesproken die het voor elkaar had gekregen om slechts een laag schot van 30 cm te mogen plaatsen.

Iemand hier ervaring mee en/of tips?

Alvast bedankt!

Jelle

Auteur:  Nightrunner [ wo jan 22, 2014 7:57 ]
Berichttitel:  Re: Chevrolet blazer 1981 ombouwen naar grijs kenteken

Gaat niet lukken of je moet al het dak achter de stoelen met minimaal 25cm verhogen.

De eisen waaraan hij moet voldoen staan hieronder.


Bestelauto met
verhoogd dak
(combi’s, kleine
bestelauto’s
en dergelijke)
Bestelauto met verhoogd dak
Dak laadruimte

minimaal 25 cm hoger dan de bovenkant van de portieropening van de bestuurder

Zijruiten

- aan de rechterzijde van de laadruimte mag 1 zijruit aangebracht zijn

- aan de linkerzijde van de laadruimte mogen geen zijruiten zitten

Laadruimte
(blok)
minimaal 98 cm hoog over een breedte van minimaal 20 cm over een lengte van ten minste 125 cm

Tussenschot

tussen laadruimte en bestuurdersgedeelte: minimaal 30 cm hoog over de volle breedte

Middelgrote
bestelauto
zonder verhoogd
dak
(ruimtewagens,
minibusjes,
terreinauto’s
en dergelijke)
Middelgrote bestelauto zonder verhoogd dak
Dak laadruimte

minder dan 25 cm hoger dan de bovenkant van de portieropening van de bestuurder

Zijruiten

- aan de rechterzijde van de laadruimte mag 1 zijruit aangebracht zijn

- aan de linkerzijde van de laadruimte mogen geen zijruiten zitten

Laadruimte (blok)

- minimaal 125 cm lang

- minimaal 98 cm hoog over een breedte van minimaal 20 cm en over een lengte van minimaal 125 cm

Tussenschot

- tussen laadruimte en bestuurdersgedeelte over de volle breedte en minimaal dezelfde hoogte als de bestuurderscabine

- vast raam in tussenschot is toegestaan (maximaal 40 cm hoog)

Auteur:  Vito [ do jan 23, 2014 11:36 ]
Berichttitel:  Re: Chevrolet blazer 1981 ombouwen naar grijs kenteken

Moet het raam in het tussenschot van glas zijn of mag dit bijvoorbeeld ook van kunststof zijn?

Als ik het verder goed begrijp kan ik het tussenschot dus zo ver mogelijk naar achter zetten als er maar minimaal 125cm overblijft in de laadruimte?

Auteur:  T-Bob [ do jan 23, 2014 11:40 ]
Berichttitel:  Re: Chevrolet blazer 1981 ombouwen naar grijs kenteken

Mag van kunstof zijn het raam.

Auteur:  chevy-fan [ do jan 23, 2014 14:31 ]
Berichttitel:  Re: Chevrolet blazer 1981 ombouwen naar grijs kenteken

Bij van dam in Rhenen adverteren ze met van allerlei mogelijkheden,

om de blazer op grijs kenteken te krijgen, en op vrachtwagen kenteken.

incl. keuringen.

http://www.vandam4x4.nl/

Auteur:  Vito [ di jul 22, 2014 13:43 ]
Berichttitel:  Re: Chevrolet blazer 1981 ombouwen naar grijs kenteken

Ik heb standaard zijruiten met van die schuifraampjes die open kunnen. Nu heb ik links een plaat erin gemaakt maar mag je rechts een raam gebruiken met een schuifraam? Of moet dit een vast raam zijn? Dit staat niet specifiek vermeld bij de regels op de site van de douane.

Verder vraag ik mij af of het tussenschot wat verder naar achter mag staan. De fiscale kubus past dan nog steeds maar ik heb dan wat meer ruimte achter de stoelen. Op de site van de douane staat dat het tussenschot direct achter de bestuurderszitplaats over de volle breedte en hoogte van de bestuurderscabine moet komen. Kan ik hier uit op maken dat het tussenschot niet deels in de laadruimte mag staan?

Auteur:  Vito [ di jul 29, 2014 9:40 ]
Berichttitel:  Re: Chevrolet blazer 1981 ombouwen naar grijs kenteken

Niemand??

Auteur:  Ron Bood [ di jul 29, 2014 10:02 ]
Berichttitel:  Re: Chevrolet blazer 1981 ombouwen naar grijs kenteken

informeren bij rdw dan weet je van de hoed en de rand

ron

Auteur:  DodgeW200V8 [ zo sep 07, 2014 12:52 ]
Berichttitel:  Re: Chevrolet blazer 1981 ombouwen naar grijs kenteken

Die van dam zijn echt belachelijk duur in omkeuren naar vracht of grijs. :?: :?: Vuile afzetters zijn het :!:

Lekker zelf doen, ik was in totaal 52,- keuring en 20,- nieuwe platen klaar. :D

Auteur:  Vito [ ma nov 03, 2014 23:32 ]
Berichttitel:  Re: Chevrolet blazer 1981 ombouwen naar grijs kenteken

Vito schreef:
Ik heb standaard zijruiten met van die schuifraampjes die open kunnen. Nu heb ik links een plaat erin gemaakt maar mag je rechts een raam gebruiken met een schuifraam? Of moet dit een vast raam zijn? Dit staat niet specifiek vermeld bij de regels op de site van de douane.

Verder vraag ik mij af of het tussenschot wat verder naar achter mag staan. De fiscale kubus past dan nog steeds maar ik heb dan wat meer ruimte achter de stoelen. Op de site van de douane staat dat het tussenschot direct achter de bestuurderszitplaats over de volle breedte en hoogte van de bestuurderscabine moet komen. Kan ik hier uit op maken dat het tussenschot niet deels in de laadruimte mag staan?


Weet iemand hier een antwoord op? Bij RDW word je niet veel wijzer en van dam wil ook niet zeggen hoe het werkt (begrijpelijk) Iemand hier met een grijs kenteken blazer??

Auteur:  Diesel-power [ di nov 04, 2014 2:25 ]
Berichttitel:  Re: Chevrolet blazer 1981 ombouwen naar grijs kenteken

Vito schreef:
Vito schreef:
Ik heb standaard zijruiten met van die schuifraampjes die open kunnen. Nu heb ik links een plaat erin gemaakt maar mag je rechts een raam gebruiken met een schuifraam? Of moet dit een vast raam zijn? Dit staat niet specifiek vermeld bij de regels op de site van de douane.

Verder vraag ik mij af of het tussenschot wat verder naar achter mag staan. De fiscale kubus past dan nog steeds maar ik heb dan wat meer ruimte achter de stoelen. Op de site van de douane staat dat het tussenschot direct achter de bestuurderszitplaats over de volle breedte en hoogte van de bestuurderscabine moet komen. Kan ik hier uit op maken dat het tussenschot niet deels in de laadruimte mag staan?


Weet iemand hier een antwoord op? Bij RDW word je niet veel wijzer en van dam wil ook niet zeggen hoe het werkt (begrijpelijk) Iemand hier met een grijs kenteken blazer??


Heb dan wel niet ervaring met specifiek een blazer ombouw naar grijs.

De plaatsing van het schot hoeft volgens mij niet tegen je stoelen aan te zitten.
belangrijkste is de fiscale cubus, bij mij g-klasse moest ik mijn achterdeur verwijderen om hier aan te voldoen en dat is bij (open auto) zelfs toegestaan. verder let er op dat je schot gelast of gekit is, met alleen bouten nemen ze geen genoegen.
wat betreft je raam, ik zou even langs de rdw rijden als je in de buurt woont gewoon even vragen bij een van de keur meesters.
ik ben met mijn auto vaak genoeg bij de rdw geweest voor invoeren, motor en grijs kenteken om keur.
En ik moet zeggen dat ik altijd vriendelijk geholpen ben.

1 tip kan ik je wel geven,
maak ze niet wijzer dan dat ze al zijn.
en ze lekker laten denken dat je er zelf niet van af weet.
scheelt vaak een hoop discussies .

Auteur:  Vito [ vr nov 07, 2014 3:02 ]
Berichttitel:  Re: Chevrolet blazer 1981 ombouwen naar grijs kenteken

Diesel-power schreef:
Vito schreef:
Vito schreef:
Ik heb standaard zijruiten met van die schuifraampjes die open kunnen. Nu heb ik links een plaat erin gemaakt maar mag je rechts een raam gebruiken met een schuifraam? Of moet dit een vast raam zijn? Dit staat niet specifiek vermeld bij de regels op de site van de douane.

Verder vraag ik mij af of het tussenschot wat verder naar achter mag staan. De fiscale kubus past dan nog steeds maar ik heb dan wat meer ruimte achter de stoelen. Op de site van de douane staat dat het tussenschot direct achter de bestuurderszitplaats over de volle breedte en hoogte van de bestuurderscabine moet komen. Kan ik hier uit op maken dat het tussenschot niet deels in de laadruimte mag staan?


Weet iemand hier een antwoord op? Bij RDW word je niet veel wijzer en van dam wil ook niet zeggen hoe het werkt (begrijpelijk) Iemand hier met een grijs kenteken blazer??


Heb dan wel niet ervaring met specifiek een blazer ombouw naar grijs.

De plaatsing van het schot hoeft volgens mij niet tegen je stoelen aan te zitten.
belangrijkste is de fiscale cubus, bij mij g-klasse moest ik mijn achterdeur verwijderen om hier aan te voldoen en dat is bij (open auto) zelfs toegestaan. verder let er op dat je schot gelast of gekit is, met alleen bouten nemen ze geen genoegen.
wat betreft je raam, ik zou even langs de rdw rijden als je in de buurt woont gewoon even vragen bij een van de keur meesters.
ik ben met mijn auto vaak genoeg bij de rdw geweest voor invoeren, motor en grijs kenteken om keur.
En ik moet zeggen dat ik altijd vriendelijk geholpen ben.

1 tip kan ik je wel geven,
maak ze niet wijzer dan dat ze al zijn.
en ze lekker laten denken dat je er zelf niet van af weet.
scheelt vaak een hoop discussies .



Ramen heb ik maar beide vervangen voor een ijzeren plaat ivm het tussenschot en ik vind het ook mooier. Fiscale kubus is geen probleem bij een blazer, echter staat er in de regels dat het tussenschot in de bestuurderscabine moet staan. Maar wat verstaan ze hier nu precies onder? Niemand nog een blazer omgebouwd hier??

Auteur:  cherry red dodge [ vr nov 07, 2014 9:41 ]
Berichttitel:  Re: Chevrolet blazer 1981 ombouwen naar grijs kenteken

Denk je stoel in standje dikke Duitser en dan daar achter.

Auteur:  Vito [ vr nov 07, 2014 10:23 ]
Berichttitel:  Re: Chevrolet blazer 1981 ombouwen naar grijs kenteken

haha zoiets. Ik ben vrij lang dus die extra ruimte is wel lekker.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/