USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

BE homologatie achter de rug
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=34&t=18800
Pagina 1 van 2

Auteur:  Dave [ di apr 29, 2014 18:42 ]
Berichttitel:  BE homologatie achter de rug

Vandaag is mn RAM SRT-10 dan officieel belg geworden. :P (vanuit NL)
Al bij al nog niet te lang over gedaan.
25/02 eerste maal naar de homologatiekeuring
28/02 Fiat-Chrysler technische fiche afhalen
enkele keren terug geweest naar de keuring voor aanpassingen (3x) en de nodige "discussie" met de keuring...
24/03 groene kaart voor homologatie verkregen
25/04 homologatie goedkeuring ontvangen
28/04 2de handskeuring en GV sticker ontvangen
28/04 nummerplaat DIV
29/04 weging op nummerplaat

Zo'n homologatie valt enkel en alleen mee (buiten de kost) als je goed voorbereid bent. Heb zelf toch nog enkele fouten gemaakt, vooral discussie rond de gordels. Maar met de info ontvangen van Goca zelf en zeker de extra informatie van bhpaddict (waarvoor dank! Die pint heb je zeker verdiend) is het tot een goed einde gekomen.

Auteur:  JurgenS [ di apr 29, 2014 19:24 ]
Berichttitel:  Re: BE homologatie achter de rug

Wat is er met de gordels? Heb ik nooit een probleem mee gehad....

Auteur:  Sammy11 [ di apr 29, 2014 19:28 ]
Berichttitel:  Re: BE homologatie achter de rug

hoeveel zitplaatsen heb je gekregen ?
ligt ie op LPG ?

Auteur:  Dave [ di apr 29, 2014 20:54 ]
Berichttitel:  Re: BE homologatie achter de rug

Gordels: geen CE keur (uiteraard) dus moest bewijzen dat iedere gordelspanner een US keur had (FC290-302). alle gordelspanners vrij gemaakt en foto's van gemaakt en bij het dossier gevoegd.
zitplaatsen: 4+1, geen LPG

Auteur:  skrapys [ di apr 29, 2014 21:11 ]
Berichttitel:  Re: BE homologatie achter de rug

Das prima :) nu kunt ge lekker rond cruisen :bounce:

Auteur:  jaco [ di apr 29, 2014 21:20 ]
Berichttitel:  Re: BE homologatie achter de rug

Veel cruise plezier!!

Auteur:  bhpaddict [ wo apr 30, 2014 9:10 ]
Berichttitel:  Re: BE homologatie achter de rug

Top ! Bovendien is het allemaal vrij vlot verlopen ook.
Rijden nu met die V10.
Dat pintje zie ik volledig zitten :wink:

Auteur:  Sammy11 [ wo apr 30, 2014 9:19 ]
Berichttitel:  Re: BE homologatie achter de rug

Dave schreef:
zitplaatsen: 4+1, geen LPG


ok , met LPG er in zou je op 3+1 komen.

veel plezier met die dikke truck.
ik heb mijn SRT nu 6 jaar , en elke keer ik hem start komt er nog altijd een dikke smile op men gezicht... :D

Auteur:  bhpaddict [ wo apr 30, 2014 18:42 ]
Berichttitel:  Re: BE homologatie achter de rug

Sammy, aantal zits op LPG hangt van de installatie af.
Met een volle 230 litertank in de bak verlies je inderdaad plaatsen.
Met twee tanks (samen 155 brutto) onderbouw verlies je geen plaats.
Of bij 230 liter de gasmeter tricken dat ie vol lijkt terwijl ie leeg is. Kan je met een lege tank (op benzine) :laughing6: naar de weging dat scheelt een 180 kg. :wink:
Al wat je nodig hebt is een stukje lood of conserveblik, een paar moerdoppen en een hamer.....
Net nog gedaan bij een kennis met een RAM.

Auteur:  bommelaar [ wo apr 30, 2014 19:56 ]
Berichttitel:  Re: BE homologatie achter de rug

Bij mij heeft het geduurd van september 2013 tot en met januari 2014. Dus jij bent nog snel geholpen geweest :)


Ivm het gewicht en het verlies van de zitplaatsen. Ik dacht dat er nog niet zo lang geleden een wet aanpassing is geweest waarbij je zoiezo je voorziene zitplaatsen mag houden. Je moet als bestuurder ervoor zorgen dat je niet overladen bent, noch met lading, noch met personen.
Hebben ze mij verteld...
Ik zit leeg aan 2.9 ton met mijn Suburban, heb een tank van 180 liter gas en ongeveer 130 liter benzine. En heb 5 zitplaatsen op papier gekregen.

Auteur:  mackie [ wo apr 30, 2014 20:14 ]
Berichttitel:  Re: BE homologatie achter de rug

Weegt een srt dan zoveel , met de hemi weeg ik 266okg met een 230 liter gas installatie , is ook 1 plus 4

Auteur:  bhpaddict [ wo apr 30, 2014 22:25 ]
Berichttitel:  Re: BE homologatie achter de rug

mackie schreef:
Weegt een srt dan zoveel , met de hemi weeg ik 266okg met een 230 liter gas installatie , is ook 1 plus 4


Een SRT 2006 weegt 2640 kg zonder gasinstallatie denk ik zo uit m'n hoofd. Komt deels door ram 2500 chassis + grotere tank + bedcover en nog wat prul.

Auteur:  Sammy11 [ wo apr 30, 2014 23:21 ]
Berichttitel:  Re: BE homologatie achter de rug

bhpaddict schreef:
Sammy, aantal zits op LPG hangt van de installatie af.
Met een volle 230 litertank in de bak verlies je inderdaad plaatsen.
Met twee tanks (samen 155 brutto) onderbouw verlies je geen plaats.
Of bij 230 liter de gasmeter tricken dat ie vol lijkt terwijl ie leeg is. Kan je met een lege tank (op benzine) :laughing6: naar de weging dat scheelt een 180 kg. :wink:
Al wat je nodig hebt is een stukje lood of conserveblik, een paar moerdoppen en een hamer.....
Net nog gedaan bij een kennis met een RAM.

ik heb ergens hier een topic waar ik aan de hand van fotos laat zien hoe ik destijds mijn SRT heb uitgekleed , en geloof me , mijn tank was zo goed als leeg en benzine nog geen kwart gevuld en nog kwam ik 15 kilo te kort om 5 plaatsen te bekomen.
ik wou ook niet met 2 onderbouwkes gaan rijden en om de 2 dagen aan de pomp gaan staan... :roll:
iig een 2006 bied echt geen 5 comfortabele zitplaatsen aan door de console voorraan en het korte "zit"plaatsje achteraan int midden.
daarom heb ik een console voor achteraan erin staan om zo de mensen die met hun rug helemaal recht moeten zitten , nu kunnen leunen op de middenconsole.

Auteur:  Dave [ do mei 01, 2014 10:27 ]
Berichttitel:  Re: BE homologatie achter de rug

bommelaar schreef:
Ivm het gewicht en het verlies van de zitplaatsen. Ik dacht dat er nog niet zo lang geleden een wet aanpassing is geweest waarbij je zoiezo je voorziene zitplaatsen mag houden. Je moet als bestuurder ervoor zorgen dat je niet overladen bent, noch met lading, noch met personen.
Hebben ze mij verteld...
Ik zit leeg aan 2.9 ton met mijn Suburban, heb een tank van 180 liter gas en ongeveer 130 liter benzine. En heb 5 zitplaatsen op papier gekregen.


Dat staat nu ook uitdrukkelijk op mijn groene kaart, dat de bestuurder deze verantwoordelijkheid neemt en de wagen niet overlaad.
Ik had bij de eerste weging 2475 kg (bijna leeg, geen achterbank (was eruit om de gordelspanners zichtbaarte maken) en geen cover), bij de 2dehandsskeuring 2490kg (bijna leeg en geen cover) en bij de laatste definitieve weging 2510 kg (had wat bijgetankt). Dus op het homologatieverslag: in rijklare toestand 2475kg en op de technische fiche 2510kg.

Auteur:  bhpaddict [ do mei 01, 2014 15:40 ]
Berichttitel:  Re: BE homologatie achter de rug

Sammy11 schreef:
.
ik wou ook niet met 2 onderbouwkes gaan rijden en om de 2 dagen aan de pomp gaan staan... :roll:
.

Awel ik heb eens effe gerekend....
Aan 265 mijl per tankbeurt en het feit dat jij ong 5000 km per jaar doet zou je maar om de 31 dagen moeten gaan tanken met een onderbouw... Dat valt nogal mee vind ik. :twisted:






Edit: verkeerde evil; veranderd naar twisted evil.

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/