Jazeker,
Ook ik ben zoals iedere zot weer naar de keuring moeten gaan.
Ik moet jullie de uitslag niet meedelen zeker.
Afgekeurd wegens overgewicht ! !
Ik zeg tegen de gast van de inspectie dat ik er niet aan kon doen en dat ik er al heel mijn leven last van heb.
Uiteindelijk ging het dan toch over de RAM.
Weer 65€ kwijt en een plaats minder in de wagen.
3+1 in plaats van 4+1 !
Op het gelijkvormigheidsattest stond ook nog Benzine in plaats van LPG.
Dat moet ik ook nog veranderen door Brussel.
Het grappige ervan is dat ze mijn luchtvering hebben goedgekeurd en dat is dan het enige waardat ik van dacht te moeten terug komen.
Nieuwe wet van 2010 is ook dat ze kampeervoertuigen en lichte vracht elk jaar terug wegen en het gewicht nakijken op de papieren van het identificatieverslag.
Dus zoveel mogelijk uit je koffer halen en niet zoals ik met volle benzine- en gastank naar de keuring gaan.
Gele standlichten vooraan mogen ook niet omdat het een Amerikaanse wagen is.
Saab, Volvo,... hebben dat ook en dat mag dan wel volgens die mietjes.
Het ligt misschien weer aan mezelf dat ik er weer niet door ben,dat kan.
Maar dat geeft me weer voldoende moed om zeker met de RAM verder door te gaan en die gore flikkers van de keuring te laten zien dat het toch mogelijk is om dat beest op op de baan te houden en te genieten het rijden met Amerikaanse truck.
Groetjes
Dikke Charel
