USA Pick-up Trucks https://www.usatrucks.nl/forum/ |
|
omkeuren naar vrachtwaggel https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=34&t=7000 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | Super Duty [ do apr 29, 2010 23:39 ] |
Berichttitel: | omkeuren naar vrachtwaggel |
Ik ben voornemens mijn F250crewcab om te laten keuren naar vrachtwaggel. Heb daarom 20april enkele vragen richting rdw gestuurd,en tot op vandaag nog geen antwoorden gehad. is er iemand die hier al ervaring meeheeft? BVd ![]() moet er een snelheidsbegrenzer ingebouwd worden? moet er een tachograaf ingebouwd worden? moeten er aan het exterieur nog aanpassingen gebeuren zoals bijv aan spiegels / markeringen etc zijn er nog speciale inrichtingseisen m.b.t aantal zitplaatsen etc? mag ik een huif plaatsen? |
Auteur: | bennyke [ do apr 29, 2010 23:42 ] |
Berichttitel: | Re: omkeuren naar vrachtwaggel |
een begrenzer wel, da weet ik toevallig de rest weet ik nie maar er zijn begrenzers die je eenvoudig kan uitschakele ![]() |
Auteur: | Super Duty [ do apr 29, 2010 23:49 ] |
Berichttitel: | Re: F250 omkeuren naar vrachtwaggel |
bennyke schreef: een begrenzer wel, da weet ik toevallig de rest weet ik nie maar er zijn begrenzers die je eenvoudig kan uitschakele ![]() ik dacht dat de inbouw van een begrenzer iets te maken had met het bj van de auto maar weet dit niet zeker! |
Auteur: | torque monster [ vr apr 30, 2010 19:46 ] |
Berichttitel: | Re: omkeuren naar vrachtwaggel |
vanaf bouwjaar 2004 is begrenzer verplicht bij vrachtwagens. dit is niet nodig op grijs kenteken met hetzelfde voertuig. ja ja nederland op z'n breedst. |
Auteur: | Caster [ vr apr 30, 2010 21:31 ] |
Berichttitel: | Re: omkeuren naar vrachtwaggel |
Begrenzer is geen probleem als die erop zit. De cruise control heeft voorang op de begrenzer ![]() ![]() |
Auteur: | jorgo [ za mei 01, 2010 17:53 ] |
Berichttitel: | Re: omkeuren naar vrachtwaggel |
tacho moet , begrenser moet Ik snap zoiezo niet waar om je in een vrachtwagen zou willen rijden kan niet meer harder dan 90 ik kan iemand die is in duitsland gepakt en kreeg echt een flinke douw omdat hij harder reed . gr |
Auteur: | paulhout [ za mei 01, 2010 20:09 ] |
Berichttitel: | Re: omkeuren naar vrachtwaggel |
heb een f250 benzine van 2008 staan, die klaar staat voor vrachtwagenkenteken, volgens de keurmeester van de rdw, hoeft er geen begrenzer en geen tachograaf in. |
Auteur: | paulhout [ za mei 01, 2010 20:17 ] |
Berichttitel: | Re: omkeuren naar vrachtwaggel |
en voor de rest, zijmarkering als de wagen langer als 6 m1 is., meerdere spiegels aan bijrijderskant, markeeringsplaten aan de achterzijde, onderrij-beveiliging aan de acherzijde. en zoek ff uit hoe en waar je auto bij eerste toelating gekeurd is, als deze via duitsland of belgie is binnengekomen, kan het wel eens zijn, dat ie op papier eerst weer uitgevoerd moet worden, dan weer ingevoerd. dan nog, houd er rekening mee, dat als je een diesel rijd, je straks de stad (eurozones) niet meer in mag. |
Auteur: | Super Duty [ za mei 01, 2010 21:05 ] |
Berichttitel: | Re: omkeuren naar vrachtwaggel |
paulhout schreef: heb een f250 benzine van 2008 staan, die klaar staat voor vrachtwagenkenteken, volgens de keurmeester van de rdw, hoeft er geen begrenzer en geen tachograaf in. Hoop dat je gelijk hebt mbt de begrenzer en tacho en de rest van deze aanpassingen daar kan ik wel meeleven ![]() |
Auteur: | bennyke [ za mei 01, 2010 21:19 ] |
Berichttitel: | Re: omkeuren naar vrachtwaggel |
wa is eigenlijk het voor of nadeel ervan ??? vrachtwagekenteken of gewoon grijskenteken ![]() ![]() |
Auteur: | Super Duty [ za mei 01, 2010 21:22 ] |
Berichttitel: | Re: omkeuren naar vrachtwaggel |
bennyke schreef: wa is eigenlijk het voor of nadeel ervan ??? vrachtwagekenteken of gewoon grijskenteken ![]() ![]() voordelen: geen bijtelling 20 euri wegenbelasting p/m nadelen : 80km/h |
Auteur: | torque monster [ za mei 01, 2010 21:37 ] |
Berichttitel: | Re: omkeuren naar vrachtwaggel |
Ik dacht zomaar in mijn geval als ik bijtelling krijg ivm een dubbele cab wordt er toch maar even zo'n 8000 euro bij je bruto inkomen bijgeteld omdat je soms een keertje prive zou gebruiken.dure kms. Je kan ook een rittenadministratie kunnen bijhouden om aan te kunnen tonen niet meer dan 500 km prive te rijden,maar aangezien ik werk per uur en niet per formulier ,wat niet betaalde uren zijn en ik dat toch niet waterdicht zal krijgen mij kennende, dan maar op vrachtwagen kenteken. |
Auteur: | h.o dually [ za mei 01, 2010 21:49 ] |
Berichttitel: | Re: omkeuren naar vrachtwaggel |
Tachograafplicht vanaf mei gehandhaafd datum: 22-02-2010 Lichte bedrijfswagens en van personenauto afgeleide bedrijfswagens moeten sinds 24 juli 2009 voorzien zijn van een tachograaf. Er werd echter nog niet actief gehandhaafd. Dat gaat per 1 mei wel gebeuren. De controle op naleving van de wet is een aantal maanden opgeschort aangezien er niet voldoende adapters voorhanden waren voor de tachografen. Adapters zijn nodig voor deze voertuigen aangezien de tachograaf niet, zoals bij zware bedrijfswagens, op de versnellingsbak kan worden aangesloten. "De nieuwe wet is in januari 2009 gepubliceerd. Zes maanden was te kort dag voor de leveranciers om voldoende adapters voor de tachografen te kunnen leveren. Daarom is besloten de handhaving van de wet uit te stellen", aldus een woordvoerder van de Inspectie Verkeer en Waterstaat. Inmiddels zijn de adapters beschikbaar en hebben eigenaren van de bedrijfswagens nog een paar maanden de tijd om die in te laten bouwen. Dat kan bij een van de achthonderd installateurs. De wet geldt voor lichte bedrijfswagens en op personenauto gebaseerde bedrijfswagens (de zogenoemde klasse N1 en M1 voertuigen), die met een aanhanger rijden en daardoor een maximaal toegestane massa van meer dan 3.500 kilo hebben. De wet geldt voor voertuigen die worden gebruikt voor beroepsgoederenvervoer of het vervoeren van eigen materiaal wanneer dat meer dan twaalf uur per week in beslag neemt. De tachograafplicht is in mei 2006 ingegaan voor vrachtwagens en bussen. Bron: Fleetmotive. moet beide wil je evt naar duitsland moet hij er zowie zo in de tacho de snelheidsbegrenzer moet vanaf voertuigbouwjaar 2000 ook in de weekenden mag je duitsland niet rijden met vrachtwagen heb je een schakelaar in duitsland en ze vinden er echt een als hij er is komt je auto aan de ketting |
Auteur: | Super Duty [ za mei 01, 2010 22:47 ] |
Berichttitel: | Re: omkeuren naar vrachtwaggel |
En als ik de vrachtwagen dan Prive rijdt! |
Auteur: | Super Duty [ za mei 01, 2010 23:37 ] |
Berichttitel: | Re: omkeuren naar vrachtwaggel |
Wijzigen toegestane maximum massa van een bedrijfsauto Wilt u de toegestane maximum massa van uw bedrijfsauto wijzigen? Omdat u bijvoorbeeld meer wilt vervoeren? Dan moet u uw kentekenbewijs laten aanpassen door de RDW. Afhankelijk van de wijziging van de toegestane maximum massa kan dat schriftelijk via een formulier of moet u uw bedrijfsauto laten keuren door de RDW. Als u het gewicht van uw bedrijfsauto wilt wijzigen spelen twee begrippen een belangrijke rol. De technische maximum massa De toegestane maximum massa Bij de bouw van een bedrijfsauto bepaalt de fabrikant de technische maximum massa. Dit is het gewicht van de lege bedrijfsauto plus het gewicht van de maximale belading. Voor de bepaling van de toegestane maximum massa gelden per land andere regels. De waarde wordt onder andere bepaald door in Nederland geldende wettelijke eisen. Beide waarden vindt u op uw kentekenbewijs. Vaak is de technische maximum massa gelijk aan de toegestane maximum massa van een bedrijfsauto. Verhogen toegestane maximum massa Als u de Toegestane Maximum Massa van uw bedrijfsauto wilt verhogen, bijvoorbeeld om zo meer laadvermogen te krijgen, zijn er twee situaties: 1. De toegestane maximum massa van uw bedrijfsauto komt hoger te liggen dan de technische maximum massa. In dat geval moet u uw bedrijfsauto laten keuren bij de RDW. Hiervoor kunt u een afspraak maken bij een RDW-keuringsstation in uw regio. In de rechterkolom van deze pagina vindt u de link naar de afsprakenpagina. Bij de keuring moet u een schriftelijke verklaring van de fabrikant waar in staat dat deze met de verhoging instemt. Soms moeten er technische wijzigingen aan het voertuig worden aangebracht. Deze wijzigingen moet u ook laten beoordelen op het keuringsstation. U heeft binnen vijf werkdagen het kentekenbewijs thuis als uw bedrijfsauto is goedgekeurd. 2. De toegestane maximum massa van uw bedrijfsauto blijft gelijk of komt lager te liggen dan de technische maximum massa. U hoeft uw bedrijfsauto dan niet te laten keuren. De RDW past uw kentekenbewijs voor u aan. Stuurt u daarvoor uw kentekenbewijs met een aanvraagformulier op. Meer informatie hierover en het aanvraagformulier vindt u hier. Verlagen toegestane maximum massa Wat moet u doen als u de toegestane maximum massa van uw bedrijfsauto wilt verlagen of terugbrengen naar de oorspronkelijke waarde? Ook dan hoeft u uw bedrijfsauto niet te laten keuren. De RDW past uw kentekenbewijs voor u aan. Stuurt u daarvoor uw kentekenbewijs met een aanvraagformulier op. Meer informatie hierover en het aanvraagformulier vindt u hier. Wijzigen technische maximum massa Wat moet u doen als u de technische maximum massa wilt wijzigen? De RDW moet uw bedrijfsauto dan keuren. Hiervoor kunt u een afspraak maken bij een RDW-keuringsstation in uw regio. In de rechterkolom van deze pagina vindt u de link naar de afsprakenpagina. Bij de keuring moet u een schriftelijke verklaring van de fabrikant overleggen dat deze met de wijziging instemt. Soms moeten er technische wijzigingen aan het voertuig worden aangebracht. Deze wijzigingen moet u ook laten beoordelen op het keuringsstation. |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |