Het is nu wo jun 25, 2025 10:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za jun 26, 2010 7:35 
Trucker

zoals ik al had gezegd ,bij lichte vracht moet enkel de laadindex,snelheidsindex en de spoorbreedte(mag geloof ik +-5% afwijken) moet juist zijn en de banden mogen niet buiten de kas komen.

De maat van band maakt voor de rest voor de keuring niet uit.
Maar als je de pick up hebt ingevoerd en een homolegatie hebt laten doen voor een éénmalige goedkeuring mag voor de wet enkel de banden maat opliggen dat op het gelijkvormigheids attest staat maar voor de keuring maakt het niet uit.

Dit weet niet veel man maar zelfs op de achteras mag je 2 verschillende banden leggen (wel zelfde maat) van profiel en merk.Maar dit is enkel bij lichte vracht en enkel op de achteras.

mvg Guy

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jul 12, 2010 12:20 
Trucker

Ik ben dit vorig jaar gaan vragen aan de stationschef of ik andere banden mocht monteren, ik reed nl met Maxxis buckshot 305/70R17 (mudbanden) en wou er Cooper S/T 275/70R17 op monteren .
Normaal mag dit niet en mogen enkel de banden die op het PVG vermeld staan erop gemonteerd zitten .
dit geld zeker bij voertuigen die ingeschreven zijn als lichte vracht daar ieder wijziging als tuning aanzien kan worden en dit verboden is op LV.(volgens de chef) hij liet dit echter toe als loadindex en snelheidindex maar ok waren dus maw op zijn belgisch volgens persoonlijke interpretatie van de stationschef. :roll:
Achteraf word ik daar afgekeurd wegens teveel zitplaatsen :?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]