Update

(Hehe, eindelijk..)
Toetsweek voorbij, vakantie begint, en de dodge krijgt weer aandacht
Vandaag de eerste 'test' gedaan.
Dodge gestart en naar achteren gereden om eens stationar warm te laten draaien en tegelijkertijd de slangen + radiateur te voelen.
Slang van radiateur naar blok wordt netjes warm.
Radiateur wordt netjes warm bij het begin van de slang die naar het blok toeloopt, en zo doende wordt de warmte netjes verdeeld over de hele radiateur.
Slang die van het blok onderin de radiateur binnen komt wordt na verloop van tijd ook netjes warm.
Metertje op het dashboard slaat uit, en de elektrische fans springen netjes aan.
Na een tijdje te laten draaien ben ik maar een test ritje gaan maken hier door de buurt heen (30mph max.)
Alles lijkt goed, alleen het metertje op de dashboard staat constant in het midden. (Wat voor het overhittings probleem maar uitsloeg tot 1/4'de)
Hele tijd weest te testrijden, buurt (30mph), bosroute ingedoken (stukjes van 40/50mph), na een stuk rijden weer stationar laten pruttelen, maar het metertje blijft keihard in het midden staan. (Niet kouder en niet warmer..

)
Toen dacht, stukje verder rijden en wat langer 50mph rijden, dan moet een dodge toch wat harder werken dan die kleine ritjes.
En ja wel hoor, na de testritjes door de buurt, bosroute en af en toe stukken van 50mph te rijden sloeg het metertje op de dashboard verder uit richting de H.
Meteen langs de kant gaan staan, stationar laten draaien om te kijken of het metertje wat ging zakken, maar nee hoor. Meter bleef op 3/4'de richting de H staan.
Toen omgedraaid en rustig aan aangereden en toen zag ik weer dat het meterje langzaam zakte richting het midden
Door de bosroute terug naar huis toe gereden met 30/40mph, en het metertje bleef gewoon 'netjes' in het midden staan
Test voor straks (als me blok wat is afgekoeld, en zonder dat ik me handen verbrandt)
- Koelwater aftappen en radiateur 'verzuipen' (kijken of die nog goed doorstroomd)
- Een heerlijk één persoons gerecht maken alla Thermostaat soep.
Daarna maar weer dichtbouwen en testrijden.
Wat ik nu dus denk is dat de flow van het koelwater onvoldoende is waardoor het warm aanloopt
Groeten.