DodgeViperTruck schreef:
Is er geen programmer te koop voor jou bouwjaar/model truck?
Of heeft die het OBD2 systeem nog niet?
Ik moet eerlijk zeggen, het OBD2 systeem zegt me niks. Als ik zo'n dergelijke programmer moet kopen, is het dan de bedoeling dat ik het allemaal zelf moet doen? Dit vind ik altijd een beetje tricky, omdat je dan geen garantie o.i.d. hebt om op terug te komen.
bonza schreef:
Voor het 2000 model 5.2/5.9L is volgens mij een Hypertech tuner. Hypertech Power Programmer III.
Beloftes kwa vermogens toename moet je bij kant en klare tuners altijd ruim nemen. Maar als er in praktijk maar 5pk bijkomt wil dat nog niet zeggen dat het rijgedrag niet stukken beter wordt.
Heb er verder geen ervaring met dat bouwjaar, maar bij de oudere dodges (computers) is er kwa tuning zeker bij stock motoren minder te bereiken. Dit mede omdat bij volgas geen enkele feedback wordt gebruikt en de motor in openloop loopt.
Googlen op bijvoorbeeld "dodge ram 2000 chiptune" zou je aardig op weg moeten helpen wat er kwa merken tuners allemaal te krijgen is voor het bouwjaar.
Ik zal eens informeren naar de door jouw genoemde Hypertech. En wat bedoel je met dat er geen feedback wordt gegeven? En wat is openloop? Gewoon volgas?