Nou dames en heren..
Bij deze mijn dimlight is omgebouwd naar xenon (geen bi-xenon)..
Heeft 3,5 uur geduurd ivm eerst de xenon aan t knipperen was met de motor aan en daarna als je de lichtschakelaar aanzetten en weer uit dat ie daarna of 1tje het nog deed,of allebei niet echt of als een stroboscoop werking..
Diverse ballastjes en weerstandjes gebruikt..
Wat was de oorzaak?: de boordcomputer zag wel een vermogenspiek maar dan blokkeerde die het zaakje (echter door de weerstand die we er als laatste bijgeplant hadden kreeg je dan weer niet de lamp defect melding...
En begon dus de boordcomputer rare kuren te geven..
Conclusie... ballastjes gebruiken die continu ontsteking door blijven geven aan de lamp.. Zoals er nu bij mij een ballast van Pilot in zit... kost wat meer maar je zou in principe het weerstandje niet hoeven te gebruiken(ik heb ze er toch tussen zitten)..
Je hebt nodig een xenon ballast met een ontsteking die continu blijft ontsteken.. dus aan de kabel zitten 2 van die kastjes.. zie website pilot.
De rest van de lampen worden snel veranderd hadden de verkeerde ,grootlicht is hb3 en mist stralers h10.dus deze hadden we de verkeerde.
Maar een bonk licht das echt absoluut een vooruitgang! snap nie da dodge die er niet meteen in doet..
Andere voorbij gangers hebben geen last van je (mits je je lampen goed afgesteld hebt)
Ik heb de mijne in iedergeval niet opnieuw af hoeven te stellen..
Ik zou zeggen xenon?? jazeker!! doen!! maar zorg dat je een fatsoenlijke winkel in de buurt hebt waar je terecht kan als je vragen of rare dingen hebt.
Of gewoon in laten bouwen,scheelt een hoop stress..
Ik ben hartstikke blij dat hun ze voor mij ingebouwd hebben want ik had t serieus opgegeven en was ermee gestopt!! inbouw koste 60 euries voor die 3,5 tot 4uur gekloot..
Maar de lampen zitten dus in de originele koplamp en ziet er mooi uit..