Hij heeft gelopen, dus dat is gelukt. Was een leerzame sessie om Frank bezig te zien en bij het meten ook de diverse draden te belasten. Probleem zit hem in diverse slechte contacten.
Bij nameten lijkt alles goed alleen zodra er stroom doorheen loopt zakt de spanning hier en daar soms in en dan weer niet.
Na het schuren van diverse connectors en het uit elkaar halen en opnieuw in elkaar zetten van de opnemer was het gelijk vroem
Onderdelen zijn dus goed.
Daarna heeft hij helaas niet meer gelopen. Via het contact slot verliest hij nu ineens 3 tot 4 volt waardoor tijdens het starten nog maar een voltje op 6 op de ontsteking overblijft.
Onder het dashboard en bij de connectors tussen de cabine en motorruimte moet dus het een en ander netjes worden gemaakt. Misschien dat de doorlus van de ampere meter is losgeraakt/gebrand.
Mijn collega kan weer voorruit, weet nu welke delen van de bedrading op orde moeten worden gemaakt en hoe dit het handigste kan.
Volgens mij is hij er niet meer mee bezig geweest, speelt denk ik een beetje mee dat het volgend jaar geen belastingvrije hobby meer is.