ilan schreef:
axxel schreef:
Sensors zijn hetzelfde alleen de stekker is anders van 2006 and up.
Die krijg je wel passend die 2 kabels.
Doen ze het allebei niet?
Lijkt me wel erg toevallig dat ze allebei stuk zijn.
nee ze doen het allebij niet...
zoals gezegd moet er nog wel naar gekeken zijn of ze effectief stuk zijn maar ik vond het idd ook al beetje vreemd dat ze beide gelijk stuk zijn
nu is het wel zo dat deze standaard als set verkocht worden werd me verteld dus dacht ik oke misschien gebeurd het dan wel vaker
maar vond het toch wel belachelijk veel geld voor twee sensoren zoals al vermeld..
heb jij ander idee hoe ze beide plots niet meer zouden functioneren ?
een aansturing of zekering(lijkt me niet) of eender wat dat de werking kan verhinderen ?
thx alvast
Sensors zien er hetzelfde uit maar hebben verschillende stekker aansluitingen, deze sensoren zijn niet uit wisselbaar!!
De weerstand waarden zijn verschillend en geven dus storing in het ABS systeem.
Als beide sensoren niet meer werken zou ik eerste eens goed naar het abs systeem kijken.
Heb je een oud model 4-wheel abs systeem met 2 stekker aansluitingen dan is de kleine stekker met 4 draden de stekker van de voorste sensoren. Controleer eerst deze bedrading en stekker.
Het nieuwe model abs unit heeft 1 grote stekker daar zou ik het schema eerst van moeten op zoeken om de juiste pins te kunnen noemen. Maar daar heb ik deze storingen nog niet eerder mee gehad. Wel heeft dit abs systeem wat bekende problemen in het elektronica gedeelte. Maar dat geeft zich altijd aan in fout codes.
Pb komt eraan voor de remblokken.