Even updaten.
De heather core is momenteel verzonden, zal vandaag ontvangen worden. Vrijdag namiddag kijken om die te installeren.
Doordat mijn ruiten nu constant condenseren tijdens het rijden, vanwege het vocht. Had ik mijn wagen enkele dagen langs de kant laten staan. Heb er gisteren een kort ritje mee gedaan naar de bank, was een sigaret aan het roken en merkte plots verdacht veel rook.
Bij nader zien kwam het uit de verwarmingsgaten . Zoals ik zei, staat de wagen als enkele dagen langs de kant met een kapotte heather core. De verwarming gebruikte ik toen niet. (die koelvloeistof die condenseerde in die koude dagen, en plots de wagen die terug warm kreeg hoop ik de oorzaak te zijn?)
Zou die rook, eigenlijk damp zijn van die kapotte heather? ik voelde toch een lichte warme lucht uit de verwarmingsgaten komen ook, met de verwarming op off. Als ik mijn verwarming aanleg, of verplaatste van stand, kwam de rook/damp ook enkel uit die gaten..
Ik hoop niet dat dit een andere oorzaak heeft...
Ook merkte ik, na langere tijd stil gestaan te hebben. dat de wagen wat minder soepel wilde starten, en draaide de eerste 30 seconden.. Zou dit te maken kunnen hebben doordat ik afgesloten had op gas? of ook een andere oorzaak? Denk dat het komt door combinatie koud weer en afgesloten te hebben op gas.. ( blijft er nog gas in de cilinders hangen dan? Wss wel zeker? ) .
Een positief kantje aan het verhaal deze dagen is, mijn reserve sleutels worden volgende week geleverd ! Na een maand wachten.
En met een ex-americar eigenaar aan de praat geweest, heeft eventjes wat gecontroleerd , en mijn pinkers waren defect, doordat er te veel speling op de fitting/socket zat.. Dat probleem is dus ook opgelost !!
Dusja, eventjes paniek hoe die rook/damp zich ontwikkelt..
Blij dat ik niet te ver van huis was ':-)
Laat die heather core maar komen youtube video gevonden met mooie beschrijving over wat/hoe :
https://www.youtube.com/watch?v=vCQZqlukapwGreetings! Laurens
