USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

Uitval motor
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=10437
Pagina 1 van 3

Auteur:  qc1500 [ do feb 24, 2011 17:13 ]
Berichttitel:  Uitval motor

Ik heb weer s wat :D Afgelopen week viel spontaan de motor uit van de Indy. Het was in het dorp dus geen probleem. Ik heb niks kunnen vinden en heb het maar op die deeltjesregen gehouden :drunken:
Gewoon weer een aantal dagen gereden en dus niks aan de hand. Tot vandaag.
Ik rij op de A15 met ongeveer 100km per uur ( is echt mn geluksweg) en in 1 keer alles uit, het gekke is er brand geen enkel lampje op het dashboard, maar je ziet toerenteller gelijk naar 0 terug vallen. Dus stuurbekrachtiging weg enz. Dus weer naar de vluchtstrook, maar voordat ik stil stond gaat spontaan de motor weer aan en kan ik dus gewoon mn weg vervolgen.
Met een natte bilspleet verder gereden, en de daarop 70km tot aan huis geen probleem meer gehad.
Ik snap er geen hol van.
Wie wel?

Auteur:  Noto [ do feb 24, 2011 18:34 ]
Berichttitel:  Re: Uitval motor

had je verder nog electrische dingen die werkten?
radio oid?
zou wel raar zijn als je al je stroom even kwijt bent en seconden later weer terug hebt maar wie weet
verder zou ik zo op het moment geen id hebben.

Auteur:  qc1500 [ do feb 24, 2011 18:52 ]
Berichttitel:  Re: Uitval motor

Radio hebben ze gejat, maar het ging eigenlijk best snel dus weet niet of ik voor de rest nog spanning had, het leek in ieder geval of dat alles een paar seconden weg was.

Auteur:  Floor [ do feb 24, 2011 18:55 ]
Berichttitel:  Re: Uitval motor

kunnen ze dat niet uitlezen? moet toch iets aan de hand geweest zijn :?

Auteur:  qc1500 [ do feb 24, 2011 19:17 ]
Berichttitel:  Re: Uitval motor

Hij geeft geen storing aan ofzo.

Auteur:  peerkehemi [ do feb 24, 2011 19:18 ]
Berichttitel:  Re: Uitval motor

ik denk dat je dus totaal geen spanning meer hebt als dit gebeurt dick ,anders zou er zeker ergens een lampje gaan branden . kijk je hooftd zekeringen eens na . gewoon alles ff eruit trekken en kijken of ze schoon zijn en dan weer er in :!: ook massa kabels en accu kabels ff na kijken .
als het iets als bijvoorbeeld een bovenste doden punt sensor zou zijn dan had je zeker een lampje aan gehad op je dash :!:

Auteur:  qc1500 [ do feb 24, 2011 19:45 ]
Berichttitel:  Re: Uitval motor

Alle kabels heb ik gecheckt en ook de accukabels, zal de zekeringen eens goed gaan bekijken.

Auteur:  richard [ do feb 24, 2011 23:00 ]
Berichttitel:  Re: Uitval motor

als alles zo spontaan wegvalt, zou het niet een schakelpuntje kunnen zijn van je contactslot?

die contact puntjes willen wel eens vervelend inbranden door vuil of iets dergelijks.
dan zou het kunnen dat je in de begin periode van het kapot gaan van een contact punt
af en toe geen contact heb en in een later stadium helemaal geen contact meer krijg.

misschien een manier om dat uit te zoeken is om een spanningsmeter tussen je radio draad
(schakel plus) te laten hangen als je rijd en wachten tot het nog een keer gebeurd.

werkt dat niet zou je hem tussen je aan stand draad van je contact kunnen hangen
maar als het electrisch is dan zou het heel goed aan een schakelcontact van een voeding kunnen leggen.

ik hoop dat ik je heb kunnen helpen.

Auteur:  qc1500 [ do feb 24, 2011 23:05 ]
Berichttitel:  Re: Uitval motor

Ik snap er geen moer van ff zo gezegd :wink:

misschien een manier om dat uit te zoeken is om een spanningsmeter tussen je radio draad
(schakel plus) te laten hangen als je rijd en wachten tot het nog een keer gebeurd.

Wat moet er gebeuren dan?

Auteur:  torque monster [ do feb 24, 2011 23:40 ]
Berichttitel:  Re: Uitval motor

De nieuwe opel corsa heeft dat ook hoor ik.
Daar noemen ze het stop en go technology :mrgreen:

Auteur:  peerkehemi [ do feb 24, 2011 23:49 ]
Berichttitel:  Re: Uitval motor

torque monster schreef:
De nieuwe opel corsa heeft dat ook hoor ik.
Daar noemen ze het stop en go technology :mrgreen:




maar die doet het alleen bij stilsstand , en niet als je 70 km per uur rijd :D

Auteur:  Noto [ vr feb 25, 2011 0:27 ]
Berichttitel:  Re: Uitval motor

qc1500 schreef:
Ik snap er geen moer van ff zo gezegd :wink:

misschien een manier om dat uit te zoeken is om een spanningsmeter tussen je radio draad
(schakel plus) te laten hangen als je rijd en wachten tot het nog een keer gebeurd.

Wat moet er gebeuren dan?



hij bedoelt dat je een spanningszoeker aan de rode draad van je radio maakt(als het goed is de rooie :P) en als de boel dan uitvalt je op de zoeker kijkt als je daar spanning hebt ofniet.
heb je dit niet kan het het zijn dat in je dat er iets in je contactslot geen contact maakt waardoor je geen spanning hebt.
waar onder je ontsteking etc etc

maar het is wel lastig om dit te doen onder het rijden
lekker ergens rijden valt uit is het belangrijker dat je veilig ergens staat als dat je even de spanning checked :P

Auteur:  DeVoN [ vr feb 25, 2011 8:10 ]
Berichttitel:  Re: Uitval motor

deed men vorige auto ook zonder aanwijzing, sturing benzinepomp? of de benzinepomp zelf? of een slecht contact naar deze. zit uw massakabel nog goed aangesloten? deze kan ook slecht contact geven door een bump in de weg ofzo als ie niet goed vastzit. Batterijcontacten, alternator... Bij algehele stroomuitval gaan er geen verklikkerlichtjes branden.

Auteur:  Nightrunner [ vr feb 25, 2011 10:49 ]
Berichttitel:  Re: Uitval motor

bobine of krukassensor
bij mij was het de bobine,en ik had dezelfde storingen.


Groetjes
martin

Auteur:  richard [ vr feb 25, 2011 11:21 ]
Berichttitel:  Re: Uitval motor

qc1500 schreef:
Ik snap er geen moer van ff zo gezegd :wink:

misschien een manier om dat uit te zoeken is om een spanningsmeter tussen je radio draad
(schakel plus) te laten hangen als je rijd en wachten tot het nog een keer gebeurd.

Wat moet er gebeuren dan?


sorry zal het een beetje uitleggen.

je heb spanningszoekers (een pen met een lampje er in met een stukje draar er aan)
de ene kant maak je vast aan de massa (stuk metaal van je auto dat is de min) en de andere kant maak je vast aan een
schakelplus (dat is een draad waar stroom op komt als je je contact aan heb)
dus als je motor volgende keer uit valt dan hoef je alleen maar te kijken of dat op dat moment je lampje nog brand
(dat op het moment dat alles uitvalt en alles op je dashboard uit is)
je heb ook meters (volt meter) maar zo'n lampje is makkelijker als je idd ook gelijk een veilige plek moet berijken.

de massa kabel van je accu kan het niet zijn lijkt mij (als die geen contact maakt onder het rijden levert je dynamo altijd nog
spanning) en als echt alles uit gaat op je dashboard zonder dat er lampjes gaan branden dan is het spanning wat weg valt.

werkt het niet dan kan je altijd proberen om een schakelplus (draad waar spanning op komt bij contact aan) te vinden
waar alleen stroom op staat als je je contact op de aan stand heb staan (dus waar stroom op staat als je motor draaid)
dus niet de acc stand waar bijvoorbeeld je radio op aan staat

je heb een aantal standen op je contact:
off, is alles uit
acc, is bijvoorbeeld je radio en ik denk ook je ruitenwissers
on, dat is de stand waar je contact in staat als je aan het rijden bent
en start zegt genoeg

probeer vooral een draad te vinden waar spanning op komt als je contact in de on stand staat.
als je die heb gevonden, even een lampje er aan en rijden maar tot ie uit valt en als je lampje dan ook uit gaat
dan heb je goed kans dat je contact niet helemaal lekker is of een relai (magneetschakelaar) van je contactschakeling.

als je meer uitleg wil stuur dan ff een pm dan kan ik evt een tekeningetje maken voor je zodat je het zelf kan meten.
als je je telefoon nr er bij zet dan kan ik het je misschien nog beter uitleggen

Pagina 1 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/