USA Pick-up Trucks https://www.usatrucks.nl/forum/ |
|
motor revisie https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=17330 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | sietraadvoormannen [ ma jul 01, 2013 16:09 ] |
Berichttitel: | motor revisie |
Hallo, Ik ben opzoek naar een dodge ram 1500 van 97/99. Nu lees ik regelmatig in een advertentie "motor is reeds gereviseerd". Kan iemand mij uitleggen of dit een standaard dingetje is bij een aantal KM of dat dan de motor al eens in de soep gezeten heeft? En als het een standaard is bij een aantal gereden km, bij welke km stand is dat dan en wat houd zo'n revisie in (ook kosten)? Met Vriendelijke Groet, Leon |
Auteur: | ram-fan [ ma jul 01, 2013 22:50 ] |
Berichttitel: | Re: motor revisie |
Ze gaan wel eens ooit stuk die oude truckies,hou gewoon 5000 achter de hand voor eventuele Tegenvallers.. Krijg je hier hoofdpijn van dan blijf je er van af ![]() Wil je echt een truck,dan sla je deze waarschuwing in de wind en ga je er snel een kopen ![]() |
Auteur: | sietraadvoormannen [ di jul 02, 2013 3:02 ] |
Berichttitel: | Re: motor revisie |
dave schreef: Volgens mij heb jij het idee dat je voor vier rootjes een nieuwe dodge kan kopen Volgens mij stel ik een gewone vraag Dave en heb ik het niet over een aanschafprijs gehad. Wel ben ik benieuwd of een motorrevisie een standaard dingetje is bij een aantal KM. Dan kan ik daar rekeing mee houden bij het aanschaffen van een truck. |
Auteur: | Nightrunner [ di jul 02, 2013 6:49 ] |
Berichttitel: | Re: motor revisie |
Ligt er maar net aan hoe de truck gebruikt is. De cilinderkoppen zijn wel gevoeliger voor lpg. 150000 miles op lpg en de zijn koppen versleten. Het draaiende gedeelte kan dan nog vaak heel veel km mee. Als je een revisie bij een bedrijf laat doen reken dan op een 4500 euro. En dat is incl nieuwe cilinderkoppen. Vaak is het bij de wat oudere trucks een gebrek aan onderhoud wat ze nekt. Als je bij een truck gaat kijken let even op de algehele staat van de truck, en vooral de onderhoud. Gr |
Auteur: | sietraadvoormannen [ di jul 02, 2013 14:47 ] |
Berichttitel: | Re: motor revisie |
Nightrunner schreef: Ligt er maar net aan hoe de truck gebruikt is. De cilinderkoppen zijn wel gevoeliger voor lpg. 150000 miles op lpg en de zijn koppen versleten. Het draaiende gedeelte kan dan nog vaak heel veel km mee. Als je een revisie bij een bedrijf laat doen reken dan op een 4500 euro. En dat is incl nieuwe cilinderkoppen. Vaak is het bij de wat oudere trucks een gebrek aan onderhoud wat ze nekt. Als je bij een truck gaat kijken let even op de algehele staat van de truck, en vooral de onderhoud. Gr Thanks Nightrunner daar heb ik wel wat aan. Ik kan dus door de bocht genomen er vanuit gaan dat bij 150000 miles er wat kosten aan komen mbt de kleppen. |
Auteur: | bonza [ di jul 02, 2013 16:41 ] |
Berichttitel: | Re: motor revisie |
sietraadvoormannen schreef: Thanks Nightrunner daar heb ik wel wat aan. Je moet oppassen met de kilometer stand, er wordt helaas flink op los gerommeld. De staat van de auto met een onderhouds historie is naar mijn mening vele malen belangrijker dat wat er op het tellertje staat.Ik kan dus door de bocht genomen er vanuit gaan dat bij 150000 miles er wat kosten aan komen mbt de kleppen. Met die leeftijd zou ik zeker iemand met ervaring meenemen. Mijn '97 truck heb ik eerlijk ver onder de gangbare prijs ingeruild met 168.000km op de teller inclusief motorschade. Dit was met dikkere olie dan voorgeschreven erin amper merkbaar bij normaal rijgedrag. Die 5.2 en 5.9 blokken blijven met schade nog lang doorlopen, na de diagnose heb ik nog zonder problemen voorzichtig 7000km gereden (wachtende op mijn nieuwe pickup). Reparatie kosten waren met automaatbak revisie er bij een kleine 7000 euro, je zou zo'n auto maar op de kop tikken lowmiles voor 4500 euro in perfecte staat...... Fikse speling in de aandrijflijn, niet strak sturen (dwijlen), rammelende schokbrekers, geen check engine lampje / airbag lampje bij het op contact zetten, groen uitgeslagen contacten in de relais/zekeringen kast, geen nette schone motorruimte, geen onderhoud historie, allemaal redenen om hem gelijk te laten staan en nog niets eens te beginnen aan een proefrit. Er is genoeg te koop waarbij deze basis dingen netjes op orde zijn. |
Auteur: | Tommy_W200 [ vr jul 12, 2013 22:54 ] |
Berichttitel: | Re: motor revisie |
97/99 is een moeilijke leeftijd voor de RAM. Want ze worden niet meer voor de eeuwigheid gebouwd, zoals de W200's. En ze zijn niet jong genoeg dat er nog weinig mee gebeurd is. Dus als je perse dit model wil, denk ik dat je beter een ervaren eigenaar van zo'n bouwjaar mee kan nemen of geld achter de hand kan houden. Want er zijn echt wel liefhebbers die deze modellen in topconditie houden en als je er zo 1 kan overnemen zit je goed, maar de meeste zijn niet meer in topstaat. Maakt het model je niet uit, dan is een veel jongere truck alles bij elkaar waarschijnlijk goedkoper. Omdat er dan nog veel minder slijtage is. Of gelijk een W200, want die koop je wel rond de E4000,- in goede staat. Hoe dat kan? Er zit weinig elektronica op, alles is zwaar uitgevoerd en ze hebben weinig vermogen, waardoor de aandrijflijn en het V8 blokje nauwelijks belast worden. Ook als er wat stuk is, ze zijn eenvoudig om zelf aan te sleutelen, omdat vrijwel alles mechanisch is. En W200's kunnen daardoor ook moeilijk wat verbergen, of hij werkt goed of er zijn bij de proefrit al problemen. Belangrijk is bij die dingen vooral originele staat. Heeft de vorige hem behoorlijk verhoogd of opgevoerd, dan is de aandrijflijn vaak overbelast, waardoor je wel veel onderhoud krijgt. |
Auteur: | sietraadvoormannen [ zo jul 14, 2013 15:22 ] |
Berichttitel: | Re: motor revisie |
Tommy_W200 schreef: 97/99 is een moeilijke leeftijd voor de RAM. Want ze worden niet meer voor de eeuwigheid gebouwd, zoals de W200's. En ze zijn niet jong genoeg dat er nog weinig mee gebeurd is. Dus als je perse dit model wil, denk ik dat je beter een ervaren eigenaar van zo'n bouwjaar mee kan nemen of geld achter de hand kan houden. Want er zijn echt wel liefhebbers die deze modellen in topconditie houden en als je er zo 1 kan overnemen zit je goed, maar de meeste zijn niet meer in topstaat. Maakt het model je niet uit, dan is een veel jongere truck alles bij elkaar waarschijnlijk goedkoper. Omdat er dan nog veel minder slijtage is. Of gelijk een W200, want die koop je wel rond de E4000,- in goede staat. Hoe dat kan? Er zit weinig elektronica op, alles is zwaar uitgevoerd en ze hebben weinig vermogen, waardoor de aandrijflijn en het V8 blokje nauwelijks belast worden. Ook als er wat stuk is, ze zijn eenvoudig om zelf aan te sleutelen, omdat vrijwel alles mechanisch is. En W200's kunnen daardoor ook moeilijk wat verbergen, of hij werkt goed of er zijn bij de proefrit al problemen. Belangrijk is bij die dingen vooral originele staat. Heeft de vorige hem behoorlijk verhoogd of opgevoerd, dan is de aandrijflijn vaak overbelast, waardoor je wel veel onderhoud krijgt. Thanks Tommy, Ik zou wel een nieuwere willen maar dat is voor mijn bijtelling te duur. (of het moet anders zijn dan hoor ik dat graag) Ik heb wel een mooie uit 1999 gezien maar de prijs vind ik wel aan de hoge kant. Ik zal zo een foto erop zetten(als me dat lukt). Misschien kent iemand deze auto en de historie ervan. Met deze man gebeld maar echt onderhandelen heeft hij nooit van gehoord. |
Auteur: | sietraadvoormannen [ zo jul 14, 2013 15:41 ] |
Berichttitel: | Re: motor revisie |
Wie kent deze auto? ![]() Vraagprijs €8950,- |
Auteur: | papadodge [ zo jul 14, 2013 16:23 ] |
Berichttitel: | Re: motor revisie |
staat volgens mij al een hele tijd te koop maar wat wil je voor die prijs ![]() weet niet of je ondernemer bent want dan betaal je nooit meer bijtelling als de gemaakte kosten van de auto. dan valt de bijtelling best mee |
Auteur: | sietraadvoormannen [ zo jul 14, 2013 17:46 ] |
Berichttitel: | Re: motor revisie |
papadodge schreef: staat volgens mij al een hele tijd te koop maar wat wil je voor die prijs ![]() weet niet of je ondernemer bent want dan betaal je nooit meer bijtelling als de gemaakte kosten van de auto. dan valt de bijtelling best mee Ik ben wel ondernemer maar ik wil de auto meer kopen om prive mee te rijden. Nu lees ik overal andere verhalen, het enige wat ik kan vinden bij de belastingdienst is dat ik 35% betaal over de aanschafwaarde van een auto tot 07-1999. Verder allemaal 25% over de nieuw waarde. De auto staat inderdaad al lang te koop ja maar ik denk dat hij er ook niet vanaf wil. Onderhandelen komt niet bij dit bedrijf niet voor volgens mij. (kmauto's) Zou hem graag willen maar niet voor die prijs. |
Auteur: | papadodge [ zo jul 14, 2013 20:38 ] |
Berichttitel: | Re: motor revisie |
je hoeft maar 10% aantoonbaar zakelijk te rijden om de voordelen te hebben. anders zou je ook niet aan de grijskenteken eisen voldoen en zou je mrb bestelauto particulier krijgen. is maar een fractie lager als geel kenteken ja klopt 35% van de aanschafwaarde vanaf 15 jaar oud maar als je gemaakte kosten voor de auto lager zijn als de 35% van aanschafwaarde is dat je bijtelling dus als je al je kosten netjes bijhoud kan je best goedkoop uit zijn. trouwens als je een nieuwere koopt valt de bijtelling op deze manier ook best mee |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |