Hey hey,
Het is weliswaar geen echte truck, maar wie weet kan toch iemand mij verder helpen.
Ik zoek een bedrijfswagen die niet al te groot is, maar wel 3500 kg mag trekken. Dodge ram komt niet direct in aanmerking door de afmetingen en relatief weinig ''droge'' laadruimte.. Je zou een huif kunnen nemen, maar dat is altijd meer vocht gevoelig dan een Van of gesloten bestel.
Nou zag ik bij de dealer de Nitro Van (grijs kenteken uitvoering) staan. Deze mag 3500kg trekken en heeft voor mij genoeg laadruimte.
Opzich mooi zou je denken, maar het verbruik van de Nitro laat heel wat vraagtekens achter.
Zo zou de Nitro (3.7i v6) volgens de dealers ongeveer 11 a 12 liter op de 100km gebruiken Komt min of meer neer op 1/9 tot 1/8. (wat ik prima vind voor een nitro)
Dat verbruik is ongeveer het zelfde als een Citroen berlingo, die op diesel ook ruim 12 liter op de 100 gebruikt. (natuurlijk is de nitro dan veel vetter

haha)
Maar nou heb ik ook al iemand gehoord die een nitro (personen versie) heeft en met pijn en moeite 1/5 haalt. Tja.. wie geloof je nou!?
De dealer die graag verkoopt, of de eigenaar die wellicht een erg zware voet heeft??
Wie heeft een nitro Van op LPG en kan mij wat meer vertellen over het verbruik, en eventuele voor en nadelen van deze auto?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groetjes Jowi