Denk ook iets dat het met de carterventilatie te maken heeft. Denk dat het bijna onmogelijk is zo veel olie in een blok te doen dat het via de peilstok er weer uitkomt. Als je veel te veel olie in het blok doet, dan gaat de krukas in het oliebad draaien waardoor de olie gaat beginnen schuimen en de oliepomp het niet meer rondgepompt krijgt waardoor je lager schade kan krijgen waardoor .... je snapt het wel.
Een motor die draait creeërt druk in het carter, iedere motor heeft een systeem om die druk weg te krijgen, weet niet precies hoe het bij jouw type motor werkt, maar denk dat je in die richting moet gaan zoeken ipv experimenteren met oliehoeveelheid. Te weinig olie kan ook tot dure schade leiden. Ivm je oliedruk, meet de oliedruk eens met een externe mechanische oliedrukmeter, een luchtdrukmetertje die je in de lokale bouwmarkt kan kopen, met een stukje slang en de correcte fitting voor je blok lukt ook al, hoeft dus niet duur te zijn.
Niet helemaal hetzelfde, hangt nog olietank aan, maar zelfde principe, metertje kwam van een oude luchtcompressor en werkte perfect om de oliedruk te meten.
