Hallo allemaal,
Ik ben bezig met een camper van een kennis die niet meer start. Aangezien ik er niet meer uit kom hoop ik via hier wat verder te komen, heb me nog niet voorgesteld maar dat zal ik nog een keer doen, Ik kom gewoon even niet meer verder.
Het gaat hier om een 5.2L v8 met impco gasinstallatie, Met het rijden zou het gas af en toe blijven hangen, even een rondje gedaan daarna de inlaat gereinigd etc. Nu we hier mee klaar waren, wou de auto niet meer starten. Geen vonk meer. Dus wat gemeten, conclusie bobine stuk. Bobine besteld, gemonteerd. Nog geen vonk. Een aantal weken later weer eens gekeken. Viel me pas op dat het check engine lampje niet brandde. Wel spanning op het lampje maar hij lichtte gewoon niet op. Nu hadden we toevallig nog een motor ecu liggen. Deze erop gezet en ja, er brandde weer een lampje, op vonk getest, en ja ook weer een vonk. Dus bougie's erin, en auto met start spray aan het lopen gekregen, Na z'n 1,5 minuut sloeg de auto spontaan weer af, het stuurapparaat zoemde van te voren wat, dit was ook over. Engine check lampje brandde ook niet meer en weer geen vonk. Ook met het oude stuurapparaat hetzelfde probleem, nu is eigenlijk mijn vraag of jullie hier vaker van gehoord hebben ? Brandt de auto zijn computer door ? Of is dit gewoon domme pech ? De gel in het stuurapparaat is ook helemaal uitgehard en gescheurd. En was er wat water ingelopen, dit zou er wel wat mee te maken kunnen hebben. Weet even geen uitweg meer. Als ik nou een nieuw stuurapparaat bestel zou deze dan weer doorbranden ? Ik hoop dat jullie mij er even verder mee kunnen helpen.
Alvast bedankt !
Groeten Koen
|