Het is nu zo jun 16, 2024 0:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za maart 14, 2015 11:33 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di maart 10, 2015 13:01
Berichten: 6
Woonplaats: Kamerik
Zo, goedendag allen.

Gisteren ben ik wezen kijken bij een Dodge RAM 5.2 van 1998. En een proefritje gemaakt.
Op het plaatje zag ie er wel deftig uit. Mooie glans in de lak. Dus dat was wel een ritje naar Zwijndrecht waard.

Nou, ik wil jullie graag mijn bevindingen geven. Zodat andere mensen die dezelfde zoektocht hebben, misschien tips kunnen uitwisselen.

De Dodge, een 4x4, sport, zwart met grijze strepen. Verhoogd en brede velgen.
In de donkere showroom was er weinig op aan te merken, behalve dat het stuur was afgekloven en de bedcover geen slot/sluiting heeft.
Eenmaal buiten en na de proefrit kwam ik van de ene verbazing in de andere.
Verkoper startte de auto en zette direct het licht aan (Waarom dat dan???)
Zodra we terug waren van de proefrit, was die er wel snel bij om 'm uit te zetten.... (Waarom werd duidelijk nadat we eronder keken).

Rammelen / nokkelen in het stuur bij een klinker weggetje, speling in het stuur bij kleine uitslagen.
Stuur staat scheef.
Engine check lampje blijft branden.
Om stevig te kunnen remmen had je een bouwvakker nodig die het rempedaal met 400 kg kan intrappen.
Laag stationair toerental op gas, normaal op benzine.
8 cilinder stond een beetje te wiebelen op gas.
Had af en toe de neiging om af te slaan bij gas loslaten.
Aan de onderkant gekeken en plots lagen er na 5 km rijden 2 druppels olie op straat.
Krukas keerring lek, plus versnellingsbak carter zeiknat.
Wielranden waren nogal prutserig gerepareerd. Net als de onderkant van de deuren.
Het leek erop alsof de randen en deuren compleet waren doorgerot en vanaf een meter afstand 6 kg plamuur tegenaan was gegooid. Een lik zwarte verf er tegenaan en that's it. Niet even netjes uitwaaieren, maar strak afplakken en een dikke rand van de overgang was t resultaat.
Ik kneep in de onderkant van de deuren en hoorde 't kraken. Ik ben maar snel gestopt met knijpen, voordat ik de halve deur op straat had liggen.
Na 2 keer knijpen had ik m'n handen vol met roestige stukken deur.

De auto stond (staat) te koop voor 7250 euro en er kon maximaal 500 van af. Niets van de gebreken zou gemaakt worden. Men koopt zoals die daar staat. Auto wordt op APK punten gecontroleerd, maar een nieuwe APK kan er niet bij.
(Vreemde manier van verkopen voor een "bedrijf" trouwens, maar da's mijn mening).

Hoe dan ook, een auto met veel gebreken en gaat te veel geld kosten om 'm in mijn gewenste staat te krijgen.
Ik heb een enorme hekel aan roestende wielranden en verrotte deuren. Zeker als er 6 kg plamuur op zit, dan weet je zeker dat het tijdens de volgende winter af valt en volgende lente 1 bonk roest onder je kont hebt.
Tip voor zo'n verkoper: Maak 't nou netjes, zodat je er langer plezier van hebt. Kost misschien wat meer, maar de klant hoeft 't niet allemaal weer kaal te maken en het hele feest nog een keer te doen.

Zo, op naar de volgende Dodge RAM...
Hopelijk is dat een betere.
Ik ga 't jullie weer laten weten.

Groeten,

Menno.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 14, 2015 14:02 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
7.250€ lijkt me wel erg veel voor een bonk roest met mankementen.
Goed om kritisch te kijken,zullen er genoeg zijn die zich zo'n truck laten aanlullen.

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 14, 2015 14:32 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
Jammer dat deze zo slecht is, niet verwacht, zie je maar weer dat het in het echt anders kan zijn,

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 14, 2015 16:53 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2012 9:23
Berichten: 1180
Woonplaats: Deventer
5.2?? en 4x4?
Dacht dat de 5.9 alleen 4x4 had.

Zo'n prijs en zo'n staat, lijkt nergens naar, en voor die prijs mag je de mijne ook ophalen :D :D is enkel van 1996 maar wel in betere staat (geen top staat, na 18 jaar mag dat ook wel eens)

_________________
Martin
1996 Dodge Ram 1500 5.9 (Helaas verkocht)
2013 Mazda CX5 GtM
Skyteam Monkey (volledig custom)

http://www.thaise-wok-lotus.nl
Apeldoorn


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 12, 2015 20:06 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 10, 2014 11:54
Berichten: 99
Ik had deze ook zien staan op marktplaats. De pickups lijken bij dat bedrijf goed te verkopen. Bijna bij elke pickup staat 'SOLD'. Deze leek er inderdaad netjes bij te staan, maar dat was dus wel anders..
Succes bij de zoektocht

_________________
2003 Dodge Ram 1500 Laramie 4x4


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 11, 2015 10:18 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: vr jul 10, 2015 21:38
Berichten: 36
Woonplaats: Eernegem
Ik heb een vermoeden waar deze stond.. zal bij deze mij eerst es voorstellen. Olivier demuynck uit belgie, eernegem. Heb er dinsdag ene gaan bekijken.. een 1500 5.2 4x4 van 1997. Strak in de lak en echt geen minpunten aan te bespeuren qua roest en dergelijke. De verkoper heeft hem binnengedaan in de garage om na te zien. Er moest een nieuwe pitmanarm stuurkogel op. Maandag mag ik hem gaan ophalen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 15, 2015 13:22 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo nov 15, 2015 12:34
Berichten: 4
Ik ken deze zaak ook. Mijn truck komt er ook vandaan. Het is daar what you see is what you get. De voorraad wisselt er erg snel. Mijn truck heeft een gasprobleempje, maar mag dat op kosten van dat bedrijf laten maken. Truck is optisch niet 100%, maar prijs was daar ook naar.
Grtzz


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling