Het is nu vr mei 02, 2025 9:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di okt 19, 2010 20:46 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo apr 28, 2010 1:15
Berichten: 26
hallo ik heb een revisiebak gestoken nadat ik mijn bak kapot gereden had, van mijn dodge ram 5.2 v8 magnum van 99
ik steek alles er onder, maar de toerentalsensor had ik per ongeluk kapot gestoken .
de bak reed goed , maar na een tijd ging mijn overdrivelampje aan , en dan mijn lampje van de baktempratuur, ik dacht dat het kwam omdat ik mijn toerentalsensor er niet onder stak .
vandaag dus een nieuwe binnen gekregen en direct gestoken .
maar helaas de bak wordt weer warm, heb ik de de koelleiding van de bak losgemaakt en gestart , er kwam dus geen olie uit de leidingen .
nu kan het zijn dat ik teweinig olie in de bak heb gegoten , ik heb er 8 liter ingedaan , this nu donker dus zie ik niks op mijn peilstok, hoeveel olie moet er eigenlijk in als hij volledig leeg was?

hopelijk krijg ik weer een goed antwoord die me weer in de juiste richting zet
groetjes


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 19, 2010 20:50 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za apr 10, 2010 23:04
Berichten: 680
wel op de juiste manier gepeild??? enheb je je koeler ook gespoeld en schoongemaakt ??

als je zonder toerental sensor hebt gereden kan t heel goed zijn dat je bak wel geschakled heeft maar op foute momenten en daar door weer defect is

_________________
ex auto's
chevrolet trailblazer 4.2 ''02 4.2 gas
dodge 3500 dually 8.0 v10 4'' lift vrachtwagen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 19, 2010 21:10 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo apr 28, 2010 1:15
Berichten: 26
nee hij schakelt echt soepel , ik zal morgen nog een peilen bedankt alvast


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 19, 2010 21:35 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
is de pomp ook vervangen :?: die kunnen er niet zo goed tegen als er ijzerslijpsel door is geweest :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 19, 2010 21:37 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 09, 2010 23:46
Berichten: 489
Woonplaats: Helmond
hey..
ik heb een telefoon nummer die je eens kan bellen met alle vragen over de bak..
eigenaar van een versnellings bakken revisie bedrijf..

indien interesse meld je maar


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 21, 2010 23:36 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo apr 28, 2010 1:15
Berichten: 26
ja een volledige revisie dus de pomp ook , hoeveel olie moet hier eigenlijk in want mijn oliepeil kan ik soms niet volgen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 22, 2010 12:16 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za apr 10, 2010 23:04
Berichten: 680
joeylicious schreef:
ja een volledige revisie dus de pomp ook , hoeveel olie moet hier eigenlijk in want mijn oliepeil kan ik soms niet volgen

olie peilen:

auto laten lopen bak moet warm zijn dus stukje rijden


auto op de handrem in alle versnellingen zetten geen gas gewoon alle standen even laten staan dat de versnelling op druk komt in de bak

dan de auto nog steeds draaiend in de n zetten en met draaiende motor olie peilen (dan zit je koppelomvormer ook vol olie)

waarschijnlijk kom je er nu achter dat er veel te weinig in zit

_________________
ex auto's
chevrolet trailblazer 4.2 ''02 4.2 gas
dodge 3500 dually 8.0 v10 4'' lift vrachtwagen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 26, 2010 9:43 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, EspaƱa
joeylicious schreef:
Nu kan het zijn dat ik teweinig olie in de bak heb gegoten , ik heb er 8 liter ingedaan , this nu donker dus zie ik niks op mijn peilstok, hoeveel olie moet er eigenlijk in als hij volledig leeg was?



Inderdaad :o , 8ltr is iets meer dan de helft van wat er in hoort.
Tevens moet je ook altijd na een revisie en bak-koeler door spoelen.
Normaal gesproken krijg je er altijd zo'n busje bij van het revisie bedrijf

Je kan proberen om de olie te verversen en er daarna wel de juiste hoeveelheid in te doen.
En peilen zo als h.o dually, beschrijft.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 26, 2010 18:43 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 28, 2008 17:38
Berichten: 635
Woonplaats: Almere
Was het niet zo dat dodge de koeling niet gebruikt in zijn park-stand?

_________________
Afbeelding
http://www.vdbraak.nl http://www.getparts.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 26, 2010 18:46 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
chiel schreef:
Was het niet zo dat dodge de koeling niet gebruikt in zijn park-stand?



yep dat is dodge chiel :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 26, 2010 22:09 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo apr 28, 2010 1:15
Berichten: 26
ik heb een aparte koeler gezet en het probleem van de tempratuur is opgelost , alleen na een tijdje rijden vliegt de od overdrive knop automatische op en kan hem dan niet meer uitzetten


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za okt 30, 2010 20:37 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo apr 28, 2010 1:15
Berichten: 26
en hij blijft nog altijd warmlopen ,


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 31, 2010 8:04 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 30, 2008 22:05
Berichten: 463
Woonplaats: Gasselternijveenschemond
Als je te lang doorgereden hebt met veel te weinig olie dan stop er maar mee.

Het zou me niet verbazen dat je bak al vol met gruis ligt van je koppelingsplaten , dat zou ook kunnen verklaren dat je overdrive solenoid blijft hangen.


Ik wil er wel even naar kijken voor je , maar dan moet je de bak eronder weg halen en langsbrengen.


Groetjes

Martin

_________________
Martin.
http://www.TransM.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 11, 2010 10:15 
zoals ik al eerder aangaf in een andere topic, er zijn bepaalde problemen die je enkel kan fixen mist een diagnose door mensen die profesioneel met auto's bezig zijn met profesioneel gereedschap.
dit is weer zo'n geval.
als je bak warm loopt is er duidelijk een probleem, nu kan je nog 100 koelers gaan bij steken maar zolang je de oorzaak niet weg pakt zal je enkel de gevolgen verdoezelen en kan/gaat het je veel geld kosten.

soms ben je goedkoper met naar een "dure" garagist te gaan dan zelf te experimenteren.
btw mooi voorstel van martin, moest ik in jou plaats zijn zou ik dit doen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling