USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

Nieuwe Dodge
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=9066
Pagina 1 van 1

Auteur:  Lowie [ vr nov 05, 2010 11:30 ]
Berichttitel:  Nieuwe Dodge

Wie kan mij het juiste advies geven over de aankoop van een nieuwe Dodge.
Ik ben er nog niet uit, ofwel koop ik een 1500 Hemi op gas ofwel de 2500 Cummins diesel.
Wat zijn de voor-en nadelen van de Hemi tov. de Cummins?
De Dodge zal bij ons gebruikt worden als volgwagen voor een luchtballon, dus verschillende chauffeurs, waaronder enkele met een zware voet. (als ik in de lucht hang)

Graag uw mening.

Vriendelijke groeten,

Lowie Vanluffelen
Lowie-ballon@online.be
0032 495 25 35 45
www.balloninfo.be

Auteur:  moly [ vr nov 05, 2010 14:37 ]
Berichttitel:  Re: Nieuwe Dodge

Lowie schreef:
dus verschillende chauffeurs, waaronder enkele met een zware voet. (als ik in de lucht hang)
G


dan zou ik voor een SRT10 gaan :mrgreen:

Auteur:  willem-2 [ vr nov 05, 2010 15:25 ]
Berichttitel:  Re: Nieuwe Dodge

Lowie schreef:
ofwel koop ik een 1500 Hemi op gas ofwel de 2500 Cummins diesel.
De Dodge zal bij ons gebruikt worden als volgwagen voor een luchtballon, dus verschillende chauffeurs, waaronder enkele met een zware voet. (als ik in de lucht hang)

Graag uw mening.

Vriendelijke groeten,

Lowie Vanluffelen
Lowie-ballon@online.be
0032 495 25 35 45
http://www.balloninfo.be


Dan wordt het in mijn ogen een 4x4, je zal nog wel eens van de weg raken 't land in lijkt me,
verschillende chauffeurs en een diesel gaat nooit samen, dus hou het bij een benzine (gas) wagen.

Auteur:  T-Bob [ vr nov 05, 2010 17:03 ]
Berichttitel:  Re: Nieuwe Dodge

Pak maar fijn een nieuwe Dodge op gas en dan een 5.7 Hemi 4x4 dan zit je altijd goed :wink:

Auteur:  Kgroot.nl [ vr nov 05, 2010 20:33 ]
Berichttitel:  Re: Nieuwe Dodge

5.7 op gas
Zo'n 6.7 zuipt als een gek als je ermee trapt :lol:
Wel leuk om de halve weg dat vol met rook te zetten :P

Auteur:  Lowie [ zo nov 07, 2010 13:48 ]
Berichttitel:  Re: Nieuwe Dodge

Ik ben nog niet overtuigd van LPG of LPI, omdat ik niet graag laat "klooien" aan de originaliteit van de auto.
Als ik een Hemi koop, wil ik de beste LPG of LPI-installatie, door de beste technieker geplaatst, ook al kost dit dan wat meer.
En ik wil weten wat ze aan de motor precies doen.
Wij doen maximum 15.000.-Km. per jaar met de Dodge.
Misschien voorlopig op benzine rijden.
Waar zitten nu echt de beste installateurs of zal ik toch voor de diesel kiezen?
Ik weet momenteel een nieuwe Cummins SLT. staan voor een redelijke prijs maar wie kan dit beest onderhouden in België of Nederland?

Graag enkele reacties,

Vriendelijke groeten,

Lowie

Auteur:  bennyke [ zo nov 07, 2010 16:45 ]
Berichttitel:  Re: Nieuwe Dodge

als je zo weinig rijd, deed ik er helemaal geen gas in :roll:

Auteur:  h.o dually [ zo nov 07, 2010 17:18 ]
Berichttitel:  Re: Nieuwe Dodge

[quote="Lowie"]Ik ben nog niet overtuigd van LPG of LPI, omdat ik niet graag laat "klooien" aan de originaliteit van de auto.
Als ik een Hemi koop, wil ik de beste LPG of LPI-installatie, door de beste technieker geplaatst, ook al kost dit dan wat meer.
En ik wil weten wat ze aan de motor precies doen.
Wij doen maximum 15.000.-Km. per jaar met de Dodge.
Misschien voorlopig op benzine rijden.
Waar zitten nu echt de beste installateurs of zal ik toch voor de diesel kiezen?
Ik weet momenteel een nieuwe Cummins SLT. staan voor een redelijke prijs maar wie kan dit beest onderhouden in België of Nederland?

Graag enkele reacties,

Vriendelijke groeten,

Lowie[/quote

nee de cummins das betrouwbaarder dan benzine naar mijn idee als ik een ander koop wordt t ook een diesel die blokken zittenin mer auto's en shovels ed

Auteur:  DodgeRammer09 [ zo nov 07, 2010 20:32 ]
Berichttitel:  Re: Nieuwe Dodge

Voor LPG één adres, de LPG dokter in Aartselaar Lowie :!:

Een vent die er verstand van heeft en alleen het beste over heeft voor zijn klanten.
Ik ga nergens anders meer en je kan gewoon bij je wagen blijven staan en alles vragen wat je wilt, technische en gewone taal volgt :)

Auteur:  Lowie [ zo nov 07, 2010 21:08 ]
Berichttitel:  Re: Nieuwe Dodge

Hmmm ... heb hun website al gevonden,

Dankuwel,

Vriendelijke groeten,

Lowie

Auteur:  taiko [ di nov 09, 2010 22:18 ]
Berichttitel:  Re: Nieuwe Dodge

ik zou ook voor een hemi op lpi gaan in 4x4 versie.
die diesels hebben ze mij ook in elk geval af geraden, zoals al eerder gezegd: zuipen gelijk zot.

Auteur:  Lowie [ wo nov 10, 2010 12:25 ]
Berichttitel:  Re: Nieuwe Dodge

Hallo Guido,

Hoe meer ik op dit forum lees over pick up trucks, keuringen en toegelaten zitplaatsen, hoe meer ik begin te twijfelen over de aankoop van een Dodge maar ik veronderstel dat er nu één en ander veranderd is.
Ik kreeg eergisteren van de autoïnspectie het formuleke dat ze tegenwoordig hanteren om het aantal zitplaatsen te bepalen in een lichte vracht.
MTM- ((tarra+ 75) + (N X 68)) > N x 68

Als ik deze formule toepas op een Hemi met LPG. + trekhaak, dan hou ik juist 1 + 4 zitplaatsen over
Niettegenstaande de zaken die ik gelezen heb op dit forum ivm. keuringen, LPG., en het aantal zitplaatsen zou dit dus geen probleem meer mogen zijn.

Als ik de formule toepas op een 2500 SLT. Cummins, dan is het kantje-boordje voor 4 zitplaatsen.

Nog een reden om voor de Hemi te kiezen.
Ik vernam van een Dodge -verkoper, dat de Hemi "stalen" kleppen heeft en uitermate geschikt is voor LPG., klopt dat?

Vriendelijke groeten,

Lowie.
(Ik woon inderdaad in BelgIë)

Auteur:  T-Bob [ wo nov 10, 2010 16:03 ]
Berichttitel:  Re: Nieuwe Dodge

Lowie schreef:
Hallo Guido,

Hoe meer ik op dit forum lees over pick up trucks, keuringen en toegelaten zitplaatsen, hoe meer ik begin te twijfelen over de aankoop van een Dodge maar ik veronderstel dat er nu één en ander veranderd is.
Ik kreeg eergisteren van de autoïnspectie het formuleke dat ze tegenwoordig hanteren om het aantal zitplaatsen te bepalen in een lichte vracht.
MTM- ((tarra+ 75) + (N X 68)) > N x 68

Als ik deze formule toepas op een Hemi met LPG. + trekhaak, dan hou ik juist 1 + 4 zitplaatsen over
Niettegenstaande de zaken die ik gelezen heb op dit forum ivm. keuringen, LPG., en het aantal zitplaatsen zou dit dus geen probleem meer mogen zijn.

Als ik de formule toepas op een 2500 SLT. Cummins, dan is het kantje-boordje voor 4 zitplaatsen.

Nog een reden om voor de Hemi te kiezen.
Ik vernam van een Dodge -verkoper, dat de Hemi "stalen" kleppen heeft en uitermate geschikt is voor LPG., klopt dat?

Vriendelijke groeten,

Lowie.
(Ik woon inderdaad in BelgIë)


Als je voor een hemi gaat met lpg en voor een prins instalatie met valvecare (klepsmering)zit je altijd goed.
of je wacht nog even en kiest voor deze installatie viewtopic.php?f=33&t=9123

Auteur:  taiko [ do nov 11, 2010 9:51 ]
Berichttitel:  Re: Nieuwe Dodge

awel over da gewicht heb ik ook een vraag/opmerking.

zoals mijn avatar laat zien heb ik een al oudere ram, maar wie heeft er eigenlijk beslist dat die zijn totaal gewicht maar 2900 en een klets kg's mag zijn?
voor de ram had ik een campo. die woog iets van 1.6ton en was ook 4+1 zitplaatsen.
daar had ik een laadvermogen van 950kg.
volgens de papieren heb ik met de ram een nuttig laadvermogen van een dikke mega 295 kg.
overlaats had ik 30 betonblokken er in liggen, ma.w. dik overladen (=450kg), en daar voelde ik amper iets van.
dit op zich bewijst toch dat de truck veel meer aan kan dan die belachelijke hoeveelheden die de staat,of wie dan ook, ons op legt.
wie kan mij hier een zinnige verklaring voor geven? mss iets om door de invoerders te laten veranderen???

Auteur:  T-Bob [ do nov 11, 2010 14:37 ]
Berichttitel:  Re: Nieuwe Dodge

Charger69 schreef:
Lowie schreef:
Hallo Guido,

Hoe meer ik op dit forum lees over pick up trucks, keuringen en toegelaten zitplaatsen, hoe meer ik begin te twijfelen over de aankoop van een Dodge maar ik veronderstel dat er nu één en ander veranderd is.
Ik kreeg eergisteren van de autoïnspectie het formuleke dat ze tegenwoordig hanteren om het aantal zitplaatsen te bepalen in een lichte vracht.
MTM- ((tarra+ 75) + (N X 68)) > N x 68

Als ik deze formule toepas op een Hemi met LPG. + trekhaak, dan hou ik juist 1 + 4 zitplaatsen over
Niettegenstaande de zaken die ik gelezen heb op dit forum ivm. keuringen, LPG., en het aantal zitplaatsen zou dit dus geen probleem meer mogen zijn.

Als ik de formule toepas op een 2500 SLT. Cummins, dan is het kantje-boordje voor 4 zitplaatsen.

Nog een reden om voor de Hemi te kiezen.
Ik vernam van een Dodge -verkoper, dat de Hemi "stalen" kleppen heeft en uitermate geschikt is voor LPG., klopt dat?

Vriendelijke groeten,

Lowie.
(Ik woon inderdaad in BelgIë)


Dit is de formule die ze toepassen, dus in uw geval om 1+4 te hebben en ervan uitgaande dat ge een LPI tank hebt van 230L.

MTM = .......
4 x 68kg = 272kg x2 +1 = 545kg
MTM..... - 545kg = ......kg - 75kg = .....kg

Dus de 75 kg nog aftrekken van de MTM. Uw som is rijklaar gewicht dus inclusief chauffer (75 kg). Op de keuring wegen ze inderdaad enkel tarra ( dus zonder chauffeur).
Daar komt tegenwoordig nog eens bij dat de truck moet aangeboden worden in de staat zoals hij van de band gerold komt :wink:

En idd zoals T-BOB schrijft een Pris LPI installatie met Valve Care zit ge altijd goed :wink:


En ik heb een ringtank onder de auto (in plaats van het reserve wiel) van 106 L en dan 80% vulling dat scheelt ook weer in het gewicht :wink:

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/