Wel......dieje poedel heb ik dus nie gezien....

Kleine anekdote dus wat ik heb meegemaakt tussen de Grand Canyon en Zion.Ik had voor vertrek al geprobeerd om de zondagnacht nog bij te boeken in desert pearl inn in zion (de 19de) maar dat was reeds volboekt.Page,Tuba City,Kanab,enz..... pakken hotels,motels,enz die nog vrije kamers hadden,dus ik was gerust !
Rijden we de zaterdagmorgen van Sedona naar de GC,rijden we in de namiddag door naar Tuba City en denk ik van daar te overnachten.Komen aan in Tuba City wat slechts twee hotels heeft voor zover ik gevonden had,blijken die alletwee volboekt om 18 uur 's avonds.Ik begin al lichtelijk te panikeren,wetende dat Page in het weekend het walhalla is voor de amerikanen en hun watersportpleziertjes en ik dus nog weinig kans maak een hotel te vinden.Uiteindelijk toch het risico genomen en nog een dik uur doorgereden naar Page. 18 hotels en motels en allemaal stuk voor stuk volgeboekt !!!! Bijna 21 uur ondertussen als ik besluit van nog een gokje te wagen in het volgende dorpje richting zion,nml big water.Slechts 1 motel (cowboy motel) en wandelt de eigenares net op de parking rond als ik opdraai.Ik vraag haar of ze nog plaats heeft en krijg een beteuterend trekkend gezcihtje te zien wat van nee schud.Ik begin haar het verhaal te vertellen en zeg haar dat ik nog ga doorrijden naar Kanab waarbij ze vriendelijk aanbied om even te bellen naar vrienden ginder die motel hebben om te weten of het wel de moeite is.
Opnieuw geen geluk en alle 10 motels blijken vol te zitten in Kanab !!! Komt haar man plots erbij en geeft die me een sprankeltje hoop door te zeggen dat vrouwlief waarschijnlijk een vergissing heeft gemaakt en er een kamer geboekt staat als reserved terwijl de sleutel er nog hangt en hij vermoed dat die kamer leeg zal blijven.17 schietgebedjes later komt ze vrolijk naar buiten gillend "i screwed up,so this is your lucky night,you've got yourselve's a !"
Hierdoor heb ik dan beslist van de zondagnacht bij te boeken en geen verder risico te nemen van geen overnachting te vinden op zondagavond rond Bryce.Zo hebben we in Page horseshoe bend en secret canyon kunnen bezoeken de zondag en zijn we dan de maandagochtend vroeg doorgereden naar zion.
Nu ging ik daar de mooie route nemen die iedereen neemt waar ze aan het werken zijn,maar ben ik er dus even met m'n gedachten niet bij en zitten ma en ik vrolijk erop los te tetteren en volg ik blindelings de gps die me via colorado city richting hurricane stuurt en halfweg me een dirt road opstuurt ! **SLIK**,in the middle of nowhere,een dirtroad niet wetend waar die uitkomt en in welke staat hij er gans het traject gaat bij liggen en dit voor 10,9 miles of ongeveer een 17 km..... Ma die dus ontzettende hoogtevrees heeft en al sedert sedona en de GC absoluut geen fan meer is van bergen trekt lijkbleek als ik besluit ervoor te gaan.De eerste 4 miles liggen er lekker bij,gewoon een stoffige weg die perfect ligt.Dan wordt het plots wat slechter en is het een echte washboard alwaar de vullingen bijna uit onze tanden ratelen en ik denk dat die ford er nooit heelhuids door gaat komen.Ik kom plots enkele cowboy's en cowgirl's tegen die een uitstapje met hun edele viervoeters maken en besluit hen te vragen of ik wel verder kan.
Ik krijg nog enkele waarschuwen van op m'n remmen te letten omdat het na enkele miles erg bergaf gaat,er geen vangrails zijn en scherpe rotsen zijn als je besluit van de hele grote shortcut te nemen en dus de bocht uitgaat......ma die gelukkig geen engels begrijpt geef ik snel een foute vertaling mee dat het allemaal wel goed komt en zich geen zorgen hoeft te maken

Uiteindelijk komen we er heelhuids vanaf met de nodige zweetuitbarstingen en eindigt de dirt road netjes op de main street naar springdale

'04 Black hemi QC /Recon taillights/Recon 3rd brakelight/Blacked out headlights
Golf 1 cabrio for sale !