ja idd, afgelopen jaar nog een controle gehad (met boetes) ivm geen afschermkappen, is idd niet mee te werken op conventioneel, maar ja.
maar bij cnc machines komt het ook regelmatig voor nog even deurtje open,
voor al bij de 1e draaien/frezen. en soms staan ze dan idd nog aardig in de buurt erbij te kijken.
maar dat van een petje op is idd wel een goed tip, en mooi dat het nog nooit is voorgekomen.
Ton van der Sluijs schreef:
Volgens de Nederlandse moet dat ook..... Alleen is er dan niet meer te werken met een machine

Het gebeurt vaak , dat ik een krulletje weg moet trekken met een haak of met het snijden van een schroefdraad met een kwastje snijolie toe moet voegen..Of als je wat afsteekt, het opvangen met een stuk rond. Zaaks is, dat je bewust met je kleding omgaat en het respect niet verliest . Iedereen (ook ik) hebben al een manier gevonden om de deur open te kunnen houden. Alleen met CNC machines die grote series draaien is er met gesloten systeem te werken.
ik werk met een grote open machine (zoals ik in Facebook heb gezet) ik heb meestal een petje op. Als ik toch té dicht bij zou komen, slaan de klauwen tegen de klep van het petje (heb het nog niet gehad) en kom je met de schrik vrij.