Het is nu zo mei 04, 2025 13:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma feb 14, 2011 21:02 
Heavy Trucker

Hallo iedereen :)
Ach, de mens maakt een machine gevaarlijk :|

Ik liet de foto's aan een vertegenwoordiger in frezen zien vandaag... Hij vroeg me ze even door te sturen! Hij heeft een klant die hetzelfde is overkoen ; alleen heeft die het overleefd. Hij had ook een slobberrende wollen trui aan en stond ook met een vijl een schroefdraad af te bramen..... het was dat de machine stopte aan het eind van de draadsnijcyclus. Hij kwam erlevend af met een deuk in zijn schedel en zijn onderkaak op vier!!! plaatsen gebroken!! Onze vertegenwoordiger was er twee weken geleden.... Stond ie weer op dezelfde manier te werken!!! Hij krijgt de foto's doorgestuurd. Sommige mensen zijn hardleers :shock: :shock:

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 14, 2011 21:06 
Heavy Trucker

je foto's hebben blijkbaar succes ..........heb ze hier aan de zoon laten zien ......studeert aan de houtsector ....ook veel machines dus ook draaibanken al zijn die wat minder krachtig dan deze van op de foto.

Afbeelding

dodge DAYTONA GoManGo 2005

Een cowboy met zijn handen omhoog staat meestal niet te juichen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 14, 2011 22:47 
Heavy Trucker

Is het dan niet volgens de Arbo (arbeidsveiligheid) wet verplicht om er een veiligheidskap op te zetten waardoor de draaibank stilvalt als die kap open/omhoog word gedaan ? Volgens de Belgische arbeidsinspectie moet er verplicht zo'n beschermkap op zitten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 18, 2011 8:07 
Heavy Trucker

Volgens de Nederlandse moet dat ook..... Alleen is er dan niet meer te werken met een machine :( Het gebeurt vaak , dat ik een krulletje weg moet trekken met een haak of met het snijden van een schroefdraad met een kwastje snijolie toe moet voegen..Of als je wat afsteekt, het opvangen met een stuk rond. Zaaks is, dat je bewust met je kleding omgaat en het respect niet verliest . Iedereen (ook ik) hebben al een manier gevonden om de deur open te kunnen houden. Alleen met CNC machines die grote series draaien is er met gesloten systeem te werken.

ik werk met een grote open machine (zoals ik in Facebook heb gezet) ik heb meestal een petje op. Als ik toch té dicht bij zou komen, slaan de klauwen tegen de klep van het petje (heb het nog niet gehad) en kom je met de schrik vrij.

www.technomotion.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 18, 2011 22:12 
Pro Trucker

ja idd, afgelopen jaar nog een controle gehad (met boetes) ivm geen afschermkappen, is idd niet mee te werken op conventioneel, maar ja.
maar bij cnc machines komt het ook regelmatig voor nog even deurtje open,
voor al bij de 1e draaien/frezen. en soms staan ze dan idd nog aardig in de buurt erbij te kijken.
maar dat van een petje op is idd wel een goed tip, en mooi dat het nog nooit is voorgekomen.

Ton van der Sluijs schreef:
Volgens de Nederlandse moet dat ook..... Alleen is er dan niet meer te werken met een machine :( Het gebeurt vaak , dat ik een krulletje weg moet trekken met een haak of met het snijden van een schroefdraad met een kwastje snijolie toe moet voegen..Of als je wat afsteekt, het opvangen met een stuk rond. Zaaks is, dat je bewust met je kleding omgaat en het respect niet verliest . Iedereen (ook ik) hebben al een manier gevonden om de deur open te kunnen houden. Alleen met CNC machines die grote series draaien is er met gesloten systeem te werken.

ik werk met een grote open machine (zoals ik in Facebook heb gezet) ik heb meestal een petje op. Als ik toch té dicht bij zou komen, slaan de klauwen tegen de klep van het petje (heb het nog niet gehad) en kom je met de schrik vrij.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 19, 2011 8:32 
Heavy Trucker

Mogge Christiaan;
Ik had een vertegenwoordiger in frezen bij me... die heeft de foto's aan diverse klanten gestuurd. De een is zo geschrokken dat ie al z'n werkkleding gaat herzien en een ander heeft de foto's in de werkplaats opgehangen. Op kantoor schijnt er iemand over zijn huig te zijn gegaan :mrgreen: .
dit soort dingen zijn heel goed om te zien; net als het filmpje op "off topic " van die dodge die van die eenpootbrug afvalt. Het houdt je wakker

www.technomotion.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 19, 2011 9:53 
Pro Trucker

Ja kan ik begrijpen, ik moet ze ook nog effe afdrukken voor bij ons opt werk

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]