Afgelopen week wel een tegenvaller gehad. Ik had een raare tik in de motor, dat was na nader inziens een gebroken uitlaat bout... toen mn spulletjes netjes binnen waren ben ik maar eens begonnen, auto opgetild met 2 heftrucks (zware hufter die dodge;) ) en toen aan de slag.
Als eerst kwam ik even 3 gebroken uitlaat bouten tegen. Met een links omdraaiende tapset heb ik toen 2 van de 3 eruit kunnen draaien met weinig moeite. Tot ik de 3de wilde doen en die heel voorzichting had aagepakt... maar toch ging het niet goed, de tapset brak af, en jahoor precies in het gat... Na serieus 1 dag pielen met allerlei gereedschapjes en olie en koude spray en warmte, kreeg ik hem er gelukkig weer uit (inclusief bout) het draad weer netjes hersteld...

Nieuw spruitstuk gehaald bij de dealer € 65,- (ik viel achterover, had het 4 dubbele verwacht) en met nieuwe bouten ging ik weer aan de slag..
Aan mijn uitlaat pijp zitten 3 dempers, een in het begin een hele lange in het midden en nog eentje achterin. De pijp weeg in zijn geheel ca. 50 kg denk ik en hangt aan wat rubbers te bungelen. Ik dacht weg die troep en heb even het een en ander geoptimaliseerd. Ik heb de voorste demper opnieuw opgehangen (extra pen aan gelast met een rubber) midden demper weggehaald, en vervangen voor een Dynomax Muffler achterin. Tevens heb ik de pijp op diverse plaatsen voorzien van een extra pen met uitlaat rubber. Want volgens mij zijn mijn bouten afgebroken door het gewicht wat er allemaal aan bungelt.

Toen heb ik achterin gelijk maar een 2 uitlaat pijp systeem gemaakt zie resultaat (je moet er even aan wennen, althans ik wel)