Blijkt dat de 'schrik' toch een beetje gegrond was, de Fiat dealer had idd de Chrysler DRBIII software maar voor één of andere reden stond de optie 'ecu reflash' er niet bij dus kon hij me niet helpen. Ik mocht meekijken terwijl hij door alle menu's van zen computer zocht en de optie stond er effectief niet bij.
Aan de telefoon verzekerde hij me dat hij zeker de Ecu kon resetten maar door één of andere reden kon hij het dus niet, ben nu natuurlijk bang dat iedere dealer die ik ga bellen me gaat verzekeren dat hij het kan maar eens ik tot daar rij, het toch niet lukt, heb geen zin om de ganse Benelux rond te gaan rijden voor niks, en al zeker niet met de brandstofprijzen van tegenwoordig

. Ik ben waarschijnlijk de enige idioot die zit te rommelen met zen ECU in zen dodge ram maar misschien zijn er nog mensen hier die zo'n dingen geprobeerd hebben en effectief hun ECU ergens hebben laten resetten, dus mocht je uit eigen ervaring weten dat een garage effectief een ecu kan resetten, dan hoor ik het graag!
Een andere optie zou één nieuwe/tweedehandse ecu van een andere 2003 doge ram zijn, weet iemand toevallig een 2003 in afbraak staan ergens, of een adresje voor tweedhands ram onderdelen waar ik misschien een ecu kan vinden. (moet wel van een 2003 zijn vanaf 2004 is het type ecu veranderd.)