ik zie dat er nogal veel mensen zijn die iets van stuurhuizen kennen (zie dim's topic) en ik heb daar eigenlijk ook een vraag over.
mijn stuurhuis is ergens een zelfbouw bekrachtigd ding (zat erin toen ik die kocht, is al zeker geen dodge versie). nu heb ik iets raar, de arm aan het stuurhuis heeft aan het einde een rubber zit met een koppeling naar de stang voor de wielen.
dit punt zit op een aantal cm van de band.
als ik naar links of naar rechts VOLLEDIG afdraai raakt de band die koppeling nooit. maar als ik 5min ga rijden en kom thuis, zie ik sporen op de band van het aanlopen en ook op het rubber van de koppeling.

mijn oplossing de laatste 6jaar al: iets minder dan het maximum afdraaien. ik heb me thuis al rotgezocht maar vind het probleem niet. ook omhoog gekrikt mag ik alles afdraaien, de band blijft er altijd minstens 2cm van weg. wiellagers hebben wel wat speling maar niet genoeg om het te doen aanlopen.
blijkbaar geraken de wielen toch iets verder al rijdend (zoals mijn ruitenwissers op 5cm van de ruitrand al terugkeren, gaan ze tot buiten het raam als ik aan het rijden ben)