Laatste kwartaal van vorig jaar heb ik totaal 4 motoren verkocht. 2 gebruikte motoren en 2 gereviseerde gebouwd en ingebouwd.
Allen waren ter vervanging van motoren met lagerschade door olie gebrek!!
Oude Hemi`s met hoge km-standen verbruiken nu eenmaal olie, veel onderhouds termijnen liggen vaak veel meer dan 10.000km uit elkaar.
Er wordt vaak tussen door veel te weinig olie gepeild en dus ook niet bijgevuld. Resultaat motor schades!
Inmiddels heb ik deze week de eerste van dit jaar ook alweer binnen gekregen. Een 2004 hemi met flinke km-stand en de motor staat gewoon vast!!

Gelukkig had ik al een short block klaar liggen met overmaat zuigers en gereviseerde koppen.
Mede daarom heb ik ook een voorraad van nieuwe onderdelen aangelegd.
-Krukassen van 6.1 liter SRT motors (nog 5 stuks)
-Originele nokkenassen en klepstoters
-Olie pomp van 6.1 SRT motor
-Distributieset 6.1 SRT motor
-Alle lagerschalen (clevite en OEM mopar)
-Alle pakkingen en keerringen (Mopar en Felpro)
-Gereviseerde HEMI cilinderkoppen (Gevlakt nieuwe Kleppen/geleiders en LPG zetels)
-Originele nieuwe zuigers met drijfstangen (OEM Mopar)
-Nieuw compleet MOPAR Shortblock
-Nieuwe Mopar Cilinderkoppen (Niet gereviseerd)
En natuurlijk alle rand onderdelen heb ik voorradig.
Alles om direct een blok op te bouwen of een revisie motor samen te stellen.
Waarom SRT onderdelen?
Veel SRT onderdelen zijn uitwisselbaar met de 5.7 liter motoren en vaak maar een paar euro duurder.
Maar de SRT onderdelen zijn een stuk beter van kwaliteit en vaak zwaarder uitgevoerd.
De SRT krukas is bv van gesmeed staal ipv een gietijzeren krukas van de 5.7
De SRT oliepomp heeft een grotere capaciteit dan de 5.7 en is direct passend.
Daarom kies ik ervoor om met het opbouwen van een nieuwe motor de betere onderdelen te gebruiken!
-