Het is nu za mei 03, 2025 23:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo apr 30, 2014 15:09 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: vr okt 25, 2013 8:08
Berichten: 13
Ik lees op internet veel over het tunes / aanpassen van bepaalde prestatie instellingen met de Diablo I-1000 Intune.

Kan iemand mij een beetje wegwijs maken hoe zoiets werkt en of het zin heeft voor een "leek" om zelf zo een ding aan te schaffen?
Is het eenvoudig, of kan je dit beter overlaten aan de geleerden onder ons?

Wellicht dat er iemand hier op het forum is die zelf zo een ding heeft en daar alle ins en outs van weet waar ik eventueel bij langs kan rijden om samen wat zaken aan te passen (uiteraard tegen vergoeding indien gevraagd)

De voornaamste reden is de begrenzer op 170 km/u waar ik helemaal kniftig van wordt.
En eventueel het uitschakelen van de terugval op 4 cylinders.

Maar ik weet niet wat er nog meer mogelijk is en zou daar graag eens aandachtig over willen praten met iemand die het leuk vind om daar ook energie in te steken.
Mijn ervaring is dat ik via de dealer niet helemaal op de juiste plek ben vanwege achtelijke tarieven.

Dus eigenlijk mijn grootste vraag: Wie heeft er zin om met mij eens een afspraak te maken om dit beet te pakken?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 30, 2014 19:44 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma maart 17, 2014 21:13
Berichten: 43
Woonplaats: Brummen
Ik ben ook wel benieuwd wat ik kan doen met een Diablo intune.
Als ik de cilinderuitschakeling uit kan zetten ben ik al tevreden. Maar welk type en soort moet ik hebben ? Zit er een kabel bij ? En ik ben niet zo thuis om via site's uit Amerika spullen te kopen.
Is er hier iemand die weet waar ik zo'n kastje kan kopen ? Het liefst uit Nederland.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 30, 2014 20:31 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo maart 09, 2014 12:16
Berichten: 31
Ik heb een diablo intune voor mn Challenger SRT8. Er staan standaard 3 soms 4 tunes in en de tune installeren is heel eenvoudig want op het scherm geeft die aan wat je doen moet (paar keer contact aan en uit). De orginele tune van de auto word opgeslagen in het kastje waardoor je dus altijd terug naar de fabrieks instellingen kunt. Het is dus niet mogelijk om meerderdere autos met dezelfde tuner te tune omdat dit via het VIN nummer gaat.. Zodra een auto terug in de fabrieksinstellingen staat dan kun je de diablo wel in een andere auto gebruiken.. Let wel dat je de juiste tuner voor het merk,bouwjaar en model auto koopt. Andere aanpassingen zoals bijvoorbeeld het uitschakelen van mds spreekt via het menu allemaal voor zich en zet je via het touchscreen schermpje aan of uit.. Er zit ook een boekje en cd rom bij (is wel engels) waar het meeste omschreven word.. Via google is ook genoeg te vinden over hoe en wat je allemaal met de tuner ken doen.. Er is ook nog een uitgebreide versie diablo trinity maar deze blijft vast in de auto.. De intune koppel je via de obd2 stekker onder het dashbord en zodra de tune in de auto staat dan kun je het kastje weer los koppelen.. Kabels zitten erbij en zodra diablo een nieuwe update heeft dan koppel je de tuner via de usb aan je PC en haal je de nieuwste tune binnen en koppel je daarna weer aan je truck..

Filmpje http://www.youtube.com/watch?v=xq8JeE5ltj0

Wat je er oa mee kunt doen: (via google kun je nog veel meer vinden en staan ook filmpjes op youtube).

I-1000 Diablosport Key Features:
Pre-Loaded with Dyno Proven Tune Files.
Increases Horsepower & Torque!
Installs Quickly & Easily
Easy Restoration Back to Stock
Stores Custom Tune Files.
Latest Flash Technology.
Reads / Clears DTC Trouble Codes.
User Adjustable Features.
Monitor Popular External Sensors.
Built-In High Speed Datalogging.
I-1000 Diablosport User Adjustable Features:
WOT Fuel Adjustment.
Cooling Fan Temps.
Fuel Injector Size.
Spark Adjustment.
Rev / Speed Limiters.
Cold Air Intake Selection.
Axle Ratio.
Idle RPM.
Traction Control On / Off.
Disable 8cyl to 4cyl Dropdown or MDS
CMCV Delete Plates
Shift Firmness Control
Supports Custom Tunes
Tire Size - Rev / Mile.


* Adjustable Options vary for each vehicle and are not available on all vehicles
DiabloSport™ iNTUNE Tuner
Power Flash Programmer
- Part #: I-1000 -
* Pre-Loaded w/4 Performance Tune Files
2009-2014
Dodge Hemi 5.7L
87 octane Economy tune up - (fuel saver)
(+3MPG)
87 octane tune up
(+18hp)(+20lb-ft)
91 octane Street performance tune up
(+28hp)(+33lb-ft)
93 octane Race performance tune up
(+30hp)(+35lb-ft)

Nogmaals wel goed informeren dat je de juiste diablo tuner voor je merk model truck koopt.. Ik heb m zelf vanuit amerika besteld en was met 2 weken thuis. Scheelt altijd geld tov hier kopen! Als je in NL niks kunt vinden dan stuur je me maar een pb en help ik je wel om er 1 vanuit USA naar NL te laten komen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 30, 2014 20:55 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Kijk en voor zoeen informatie hebben we Elwin, top kerel :wink:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 30, 2014 21:00 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Maart Jr. schreef:
Ik lees op internet veel over het tunes / aanpassen van bepaalde prestatie instellingen met de Diablo I-1000 Intune.

Kan iemand mij een beetje wegwijs maken hoe zoiets werkt en of het zin heeft voor een "leek" om zelf zo een ding aan te schaffen?
Is het eenvoudig, of kan je dit beter overlaten aan de geleerden onder ons?

Wellicht dat er iemand hier op het forum is die zelf zo een ding heeft en daar alle ins en outs van weet waar ik eventueel bij langs kan rijden om samen wat zaken aan te passen (uiteraard tegen vergoeding indien gevraagd)

De voornaamste reden is de begrenzer op 170 km/u waar ik helemaal kniftig van wordt.
En eventueel het uitschakelen van de terugval op 4 cylinders.

Maar ik weet niet wat er nog meer mogelijk is en zou daar graag eens aandachtig over willen praten met iemand die het leuk vind om daar ook energie in te steken.
Mijn ervaring is dat ik via de dealer niet helemaal op de juiste plek ben vanwege achtelijke tarieven.

Dus eigenlijk mijn grootste vraag: Wie heeft er zin om met mij eens een afspraak te maken om dit beet te pakken?


+1 !!!

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 30, 2014 21:19 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 29, 2010 15:05
Berichten: 1349
Ben1967 schreef:
Ik ben ook wel benieuwd wat ik kan doen met een Diablo intune.
Als ik de cilinderuitschakeling uit kan zetten ben ik al tevreden. Maar welk type en soort moet ik hebben ? Zit er een kabel bij ? En ik ben niet zo thuis om via site's uit Amerika spullen te kopen.
Is er hier iemand die weet waar ik zo'n kastje kan kopen ? Het liefst uit Nederland.


Hier voor de 2e keer :roll: http://www.mopartruckshop.nl/89439/PERF ... RTS/1.aspx

Nederlands genoeg ,telefoonnummer staat op zijn site zit hier ook op het forum !

_________________
chris-jan..(CJ)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 30, 2014 21:23 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Da's ook weer niet het eind van de wereld,misschien maar een keer langs gaan.

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo aug 24, 2014 19:57 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 13, 2014 7:40
Berichten: 557
Woonplaats: Den Haag
cherry red dodge schreef:
Da's ook weer niet het eind van de wereld,misschien maar een keer langs gaan.


ik ga volgende week woensdag langs, zal ik het ook gelijk een oppere. :D

_________________
Dodge RAM 1500 Laramie Cherry Red

Hans

ik had een hybride en een Magnum


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo aug 24, 2014 21:22 
Offline
Trucker

Geregistreerd: di jul 15, 2014 1:40
Berichten: 93
Maar merk je er ook echt wat van!?
Veel tuners hoop blabla met Pk's die je erbij krijgt wat in werkelijkheid vies tegen valt.....

Ik zag bv bij ZIP tuning dat ze het vermogen opkrikken met 30pk en 40NM.
Nou heb ik tot toe goeie ervaringen met ZIP maar dat waren allemaal diesels.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo aug 24, 2014 22:08 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Heb wel vaak gelezen dat als die msd uitgeschakeld is de auto echt beter rijdt en dat geloof ik ook wel.Op 4cil. met een koude motor vind ik echt achterlijk.
Ook niet meer dat roffelen als je bij 120 je gas een beetje loslaat.
Ja,die paar pk meer geloof ik wel.Vind 395 pk niet echt weinig...

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo aug 24, 2014 23:50 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 30, 2013 0:12
Berichten: 50
Woonplaats: IJmuiden
zo dat ga je echt merken. kocht mijne met een oct87 tune erop, na wat gekloot met me predator om hem up te daten een paar weken verplicht zonder tune rondgereden.
persoonlijk vond ik de wagen echt bagger rijden zonder tune. vooral de mds vond ik zeer irritant heel traag op het gas en het rare roffelen vd motor.
de snelheidslimiet uitzetten is ook erg handig niet dat ik zoveel heel hard rij maar af en toe met inhalen ga je toch wat sneller :D
gelukkig stond er bij aankoop een tune op anders had ik zelfs getwijfeld om weer een dodge te kopen.
heb nu een intune zelfde als de predator alleen veel gebruiksvriendelijker.
ook erg gemakkelijk de parameters aan te passen.

_________________
Ruud

dodge ram hemi 2009
k&n cold air intake
cut out
diablosport Intune


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 25, 2014 0:04 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: vr feb 28, 2014 22:30
Berichten: 32
Mijn ma komt morgen terug uit de states en zal een intune meehebben die ik bij hemifever besteld heb, ( samen met een ami antenne en deezee tailgatenassist). Hoofdzakelijk bedoeld om cylinderuitschakeling en speedlimiter af te zetten, wat de tunes betreft, zien we wel. Wel ben ik nog niet zeker welke tune je erop moet zetten als je met 95 en lpg rijdt...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 25, 2014 6:57 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo jul 23, 2014 8:20
Berichten: 8
ik rijd zelf met de diablo tune dat is de 93 octane tune.rijd met 98 octane benzine en op gas.heb geen probleem met pingelen.mds is uitgeschakeld en de speedlimiet is opgetrokken.rijd veel soepeler en vinniger dan stock.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 25, 2014 11:09 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Ik rij al jaren met de tune 87oct. is de meest veiligste ivm versnellingsbak (volgens Jeroen/Bonza)
bij deze tune is aut. de speedlimed eraf alleen de mds moet je zelf nog even uit zetten. :wink:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 02, 2014 2:28 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Voor de gene die nog twijfelt om zo'n apparaat aan te schaffen:
Ik heb dus de 87octaan tune,mds en begrenzer eraf.
Vanmiddag m'n vrouw achter het stuur.Ze wist dat ik dat allemaal had laten doen,maar goed,de meeste vrouwen vinden dat niet heel interessant.
We waren net 5km. op weg en ze zegt uit haar zelf;goh hij rijdt veel lekkerder en lekker rustig!
Nou,dan moet het toch echt duidelijk een verbetering zijn! :hello2:

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling