fcapri schreef:
.... heb je soms recent die tin gekocht (mogelijks loodvrij en die smelten vaak rond de 400° terwijl oude loodhoudende tin al smelt vanaf 240°)
als ik de soldeerbout onder tegen de draad aanhoud en het soldeertin bovenop de draad smelt het idd niet. het is wel soldeer met een harskern
was van het weekend bezig en ik kwam erachter dat in de EZ wiring set helemaal geen bedrading zit voor de achteruitrij verlichting..natuurlijk heb ik de kabelboom al netjes in een krimpkous gezet, dus was ik bang dat ik een losse draad weer naar achter moest voeren. Gelukkig zit er in de boom naar achter ook een draad voor een tankmeter die ik niet nodig heb, dus kan ik die gebruiken.
verder heb ik de bekabeling naar de motorruimte helemaal afgerond naar de motorruimte, koplampen aangesloten en ik mis een stadslicht houdertje rechts.
Ben toen aan de slag gegaan met de gear selector. zoals ik al eerder heb vermeld had de truck eerst een floorshifter, maar aangezien ik dat niet wil bouw ik hem weer terug naar columnshift. ik heb wat stangen en beugels, maar het komt allemaal net niet uit. Gelukkig zag ik dat ze bij LMC een mooie schakelset verkopen. het is de onderste set
Ook meteen een nieuwe thermostaatmond gekocht om mijn nieuwe radiatorslang op aan te sluiten..kom ik erachter dat er geen thermostaat in zit, maar meer van die rare witte troep. dus ik wat spul van JB kopen waar je de boel mee kan spoelen.
Maar waar ik het meest van baal (tijdens een restauratie zal je natuurlijk altijd tegenslagen krijgen
) echt van baal is dat er blijkbaar tech verschil zit tussen de oude en de nieuwe cabine! mijn oude cabine (1969) had geen airco, de nieuwe cabine (1971) had airco.. er zitten dus grotere gaten in het schutboard waardoor mijn oude heater core niet alles afsluit.
deze zag ik niet aankomen en ik kan bijna niet geloven dat er twee verschillende uitvoeringen zijn van een cabine??
Maargoed..dat lossen we ook wel weer op.