P0499: is een probleem met het EVAP systeem, vermoed dat jij dat zelfs niet gemonteerd hebt? Bij mij is het evap systeem ook verwijderd en heb wat problemen gehad met foutcodes en ook de ECU begon raar te doen. Weet niet meer precies hoe het allemaal werkt maar staat precies uitgelegd in het werkplaatshandboek. Als ik me niet vergis controleert de ecu om de zoveel tijd de druk in het evap systeem en als dat niet klopt krijg je foutcode ofzoiets.
P0038: gaat over lambda sensor 1/2, wil zeggen bank 1 (bank 1 = rij cilinders kant bestuurder) en sensor 2 (sensor 2 is die na de cat). Kan me niet voorstellen dat deze problemen geeft buiten een foutcode. Ik heb andere uitlaat waar enkel de voorste sensor gemonteerd is, de achterste ligt los, af en toe krijg ik ook foutcode maar verder geen problemen.
U110C: No fuel level bus message, PCM krijgt geen signaal van benzineniveau
U110f: lost fuel level volume message, meer info vind ik niet over deze
U110E: lost ambient temperature message, pcm krijgt geen signaal ivm omgevingstemperatuur
U1411: implausible fuel volume signal received
U1403: implausible fuel level signal received
Denk dat de U codes je probleem zijn, maar wat het precies is..... Doe jezelf een plezier, bijt door de zure appel heen flikker de OEM pcm/ECU in de vuilbak en koop je een aftermarket systeem, vele malen simpeler, veel meer mogelijkheden qua tuning. Zie vaak op youtube filmpjes van oude muscle cars met moderne motoren in en zo'n aftermarket ecu, lijkt me supersimpel, ecu's zijn zelftunend, speciaal gemaakt voor wat jij wilt doen,... Ik moet jaarlijks naar de keuring dus heb ik een werkend instrumentpaneel nodig met de km stand op plus de pcm/ecu regelt vanalles van airco tot abs tot,... dus zit vast aan die kut pcm/ecu. Maar in jouw geval is dit allemaal niet nodig.
OEM systemen moeten voldoen aan vele milieu, veiligheid,... gedoe waardoor er honderden signalen moeten kloppen om alles goed te doen werken, bij aftermarket heb je dat allemaal niet. Ikzelf heb ook een OEM ecu gereflashed door Arrington met dan een predator tune erop en ben er helemaal niet tevreden mee, vaak doet de motor rare dingen als ik dan de ecu reset dan doet hij het weer even goed om dan weer onverklaarbaar raar te gaan doen. Is ook niet constant, soms voelt de motor loom aan, dan voelt hij weer perfect aan, dan valt hij vaak stil, dan valt hij zelden stil,... Mijn mening is dat de OEM ecu beveiligd is, sommige firma's lukt het om hem te kraken en dingen aan te passen maar het blijft een constant gevecht tussen de OEM bits en de aftermarkt bytes binnenin die ecu
lol.