Het is nu vr mei 02, 2025 11:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: D stand maar geladen
BerichtGeplaatst: zo jun 12, 2011 13:37 
Heavy Trucker

smelekens schreef:
persoonlijk vind ik 2600toeren te hoog
en 2 versnellingen in eens zakken vind ik ook te veel

ik doe het zo.ik weet wel niet dat er goed aan doe.maar je mag het mij gerust zeggen

als ik zie dat de berg te hoog is zet ik hem uit zijn D.zo blijf ik zeker in zijn 3rijden.(wel beladen toestand)zonder te hooge toeren te moeten maken. en zo kan hij niet om hoog meer schakelen en afschakelen.coricheer ik het zelf.
en ik vind als je op cruiscontrol rijd. durf hij ook sneller en versnelling lager zetten.
op hoge bergen rij ik dus zonder cruis control

In de bergen rij ik ook zonder cruise control, was het eens vergeten dat ie nog op stond en plots bij het omhoog rijden, ging plots naar de 4000 RPM :shock: toen vlug de CC uit gezet :drunken: :D
maar bij het omhoog rijden vond ik 2600 toeren niets te hoog, ik bleef toen ook steeds 2600 toeren aanhouden, ongeacht de snelheid en als de snelheid te laag (65 km/h) werd ff pedaal verder induwen en ging ie 2800 toeren max. en ging ie vlot weer naar de 80 85 km/h :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jun 18, 2011 20:10 
Trucker

T-Bob schreef:
in de D stand is goed maar wel de Tow/haul aan :wink:

Dat heeft een '97 er niet volgens mij.

on topic:

In D kan prima. Als je met een automaat rijdt moet je er vooral op letten dat de bak niet continu op- en afschakelt. Dan krijg je problemen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jun 18, 2011 20:19 
Truck forum Junky

wat maakt het uit als een bak eens 2600 toeren maakt :dontknow: als hij toeren maakt gaat de olie ook sneller door de koeler ,hij mag best wel eens toeren maken hoor daar gaat hij niet van kapot :!: ik rij altijd op cruis ook met de caravan wel overdrive uit . altijd rond de 2200 toeren ik rij 115 klm per uur . en als hij den berg op moet dan gaat hij soms wel eens naar de 3500 toeren en soms wel meer ook :D ,maar dat duurt dan hoog uit een paar minuten :!:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]