smelekens schreef:
persoonlijk vind ik 2600toeren te hoog
en 2 versnellingen in eens zakken vind ik ook te veel
ik doe het zo.ik weet wel niet dat er goed aan doe.maar je mag het mij gerust zeggen
als ik zie dat de berg te hoog is zet ik hem uit zijn D.zo blijf ik zeker in zijn 3rijden.(wel beladen toestand)zonder te hooge toeren te moeten maken. en zo kan hij niet om hoog meer schakelen en afschakelen.coricheer ik het zelf.
en ik vind als je op cruiscontrol rijd. durf hij ook sneller en versnelling lager zetten.
op hoge bergen rij ik dus zonder cruis control
In de bergen rij ik ook zonder cruise control, was het eens vergeten dat ie nog op stond en plots bij het omhoog rijden, ging plots naar de 4000 RPM

toen vlug de CC uit gezet

maar bij het omhoog rijden vond ik 2600 toeren niets te hoog, ik bleef toen ook steeds 2600 toeren aanhouden, ongeacht de snelheid en als de snelheid te laag (65 km/h) werd ff pedaal verder induwen en ging ie 2800 toeren max. en ging ie vlot weer naar de 80 85 km/h
