Het is nu vr jul 18, 2025 18:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo apr 25, 2010 21:13 
Hallo allemaal,

Hier een nieuw lid uit Tilburg :) Ik heb al enige tijd plannen om voor mijn bedrijf een Ford F150 te gaan rijden, echter is mij nog helemaal duidelijk hoe dit kwa kosten in elkaar zit.
Het betreft hier een Ford F150 ~ 2006 welke ik rechtstreeks uit Amerika wil gaan halen. Meer mensen die een F150 zakelijk rijden?

Aangezien de Ford ook prive wil gaan rijden komt er dus bijtelling bij.... en tja, daar heb je dus de BPM voor nodig. Ik heb veel rond zitten zoeken, maar helemaal niks betreft de catalogusprijs kunnen vinden. In nederland zijn de f150s nooit direct verkocht, waardoor er volgens mij geen nederlandse catalogusprijs beschikbaar is.
Stel ik koop een F150 voor 15000 euro in Amerika, wordt dan over de 15000 euro de BPM/Bijtelling berekend?

Hopelijk kom ik op dit forum zakelijke pickup eigenaren tegen :D

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 25, 2010 21:26 
Trucker

volgens mij geen bpm als je hem zakelijk rijdt op grijs kenteken.
wel bpm op geel kenteken denk ik.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 25, 2010 21:30 
torque monster schreef:
volgens mij geen bpm als je hem zakelijk rijdt op grijs kenteken.
wel bpm op geel kenteken denk ik.

bedankt voor je reactie :)
Aangezien ik de ford ook prive wil gaan rijden (meer dan 500KM per jaar), zit ik toch aan de bijtelling vast. En volgens mij wordt de bijtelling gewoon berekend over Cataloguswaarde/bpm ondanks geel/grijs kenteken :roll:

De belastingdienst maakt het weer eens lekker ingewikkeld :D

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 25, 2010 21:55 
Trucker

Is het interessant om de Ford op vrachtwagen te keuren ? GVW meer dan 3500 kg geloof ik ( ik verwacht dat je GVW toch hoger is ). Moet je wel vrachtwagen rijbewijs hebben natuurlijk maar dan is het 'n stuk goedkoper .
Ff informeren bij belastingdienst.

Pieter

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 25, 2010 22:07 
Trucker

heb de mijne op vrachtwagen kenteken staan dwz geen bijtelling geen bpm geen slurptax.
70 eurie wegenbelasting/kwartaal en helft goedkoper in verzekering.
nadeel is vrachtwagen rijbewijs hebben ,snelheidsbegrenzer(met schakelaar natuurlijk :mrgreen: :mrgreen: ) omderrijbeveiliging, dus wat extra kosten bij het op kenteken zetten.
wouter bos is reeds weg gelukkig maar .
Die ging deze jongen niet hard sponsoren :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 25, 2010 22:42 
Pro Trucker

de mijne staat op de zaak , zelf wel ingevoerd en laten keuren
de NIEUWAARDE werd geschat op 45000,- ex btw door de belastingen
krijg dus gewoon bijtelling over de nieuwwaarde, als je hem prive koopt en invoert,dan moet je BPM betalen,en voor Geel wegenbelasting?? dat weegt niet op tegen die 25% bijtelling
want die 25% komt bij je inkomen (als je tenminste winst maakt???) , en daarover betaal je dan belasting, bij mij is die 25% ongeveer mijn inkomen :roll: :roll: :roll:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 26, 2010 21:01 
Trucker

het is idd zaak dat je die BPM zo laag mogelijk op je kenteken probeert te krijgen, Ik heb bijvoorbeeld de saleen truck met slechts 7500 euro bruto BPM op kenteken staan :D :D , MAW de bijtelling voor deze auto is heel laag omdat de BPM waarde laag is vastgesteld.
Juist als je de auto zakelijk rijdt is het belangrijk om die bruto BPM zo laag mogelijk te maken.
Je hoeft de BPM niet af te dragen maar moet wel bepaald worden.

groet,
Hennie

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 26, 2010 21:09 
Trucker

grijs kenteken heeft na bouwjaar 2005 een bpm doorschuif regeling die je als bedrijf kan toepassen gewoon even contact opnemen met de belastingdiest

mvg henri

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 26, 2010 21:22 
Trucker

is geen eens doorschuif,gewoon indienen en je hoeft niets af te dragen tenzij je weer particulier gaat verkopen,, dan moet de koper de BPM afdragen.

Hennie

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2010 22:26 
Heavy Trucker

Goedenavond allen :) Ik heb hem privé gekocht , maar als je een deel van je kilometers zakelijk rijdt en ook bij houdt, kun je voor grijs tarief gaan. In mijn geval rijdt ik 90% zakelijk(aantoonbaar) en mijn auto heeft heel weinig aanschafkosten.

groetjes Ton

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2010 22:53 
Pro Trucker

Maar dan kan je bij aanschaf geen BTW terug vragen?
En ook niet van je onderhoud zeker?

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2010 22:57 
Heavy Trucker

Dat klopt, geen btw en geen onderhoud maar wel voordelig op gas rijden. Wij zijn een bedrijf van 4 ZZPers.. We hebben onze eigen auto gekocht

groetjes Ton

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 24, 2010 0:43 
Trucker

Hoi,

Ik ben zzp-er en heb net een dodge ram uit 2006 gekocht. Ik moet over de catalogus waarde inclusief bpm en btw 25% bijtellen op mijn inkomen.
Nu is mijn auto geloof ik 35.000,-incl btw en bpm. Voor 6-2005 heb je geen BPM dus dat scheelt vaak zo'n 10.000 --> 2500,- bijtelling.
Bij mij is BPM bedrag is zo'n 8000,- dus gelukkig laag.

Houd geen KM registratie bij, omdat ik toch kan aantonen dat ik minimaal 10% zakelijk rijdt.
Alle kosten kunnen gewoon ten laste van de winst gebracht worden. En om geen gezeik met de blauwe heren te krijgen heb ik een gratis shell pas waar ik op tank. 2 wekelijks wordt het tankbedrag automatisch afgeschreven.
Afschrijving moet ik nog ff overleggen met accountant, maar mag hem geloof ik in 2 jaar afschrijven dus dat is lekker om de fiscale winst te verminderen ;-).

Let bij aanschaf op de bedcover dat hij terplekke te verwijderen is ivm grijskenteken regels. je moet ook iets in de laadbak hebben liggen anders mag een bedcover niet eens, want het is bescherming van je lading.....

Verzekerings tip van Christiaan is: neem contact op met de wiggersgroep dit scheelde mij 200,- per jaar ;-)

hopelijk kan je hier iets mee.

grtz,

elmo

P.s. je moet het wel als een visite kaartje (of hobby) zien, want bedrijfseconomisch is een Dodge/Ford nou niet echt de goedkoopste manier van reizen.:bounce: :bounce:

Elmo

2006 Dodge Ram 1500 5.7 HEMI verkocht :-(

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 24, 2010 16:12 
Trucker

Verzekerings tip van Geert-Jan GA ZEKER NIET IN ZEE MET WIGGERS VERZEKERINGEN :evil: :twisted: Ik heb nadat mijn auto flink beschadigd was door iemand die ECHT NIET kon parkeren,en doorgereden was.(foto's van sporen in zand glas verzameld,enz,enz)politie rapport op gemaakt,alles op gegeven aan waarborgfonds,maar wiggers werkte niet mee ze moesten het politie rapport van mij hebben.maar dat konden ze zo opvragen bij waarborgfonds. maar dat deden ze niet.(en politie kon het ook niet verstrekken).na 1,5 jaar (en 'n half miljoen telefoontjes ,overdrijven maakt de zaak duidelijk)hebben ze uiteindelijk m'n 750 euro's overgemaakt........En accuut opgezegd offcourse
Dus mijn tip geef die 200 euri extra uit aan een fatsoenlijke verzekerings maatschappij.
You will be glad when shit happens.
Groeten Geert-Jan

Ik ben zzp-er en heb net een dodge ram uit 2006 gekocht. Ik moet over de catalogus waarde inclusief bpm en btw 25% bijtellen op mijn inkomen.
Nu is mijn auto geloof ik 35.000,-incl btw en bpm. Voor 6-2005 heb je geen BPM dus dat scheelt vaak zo'n 10.000 --> 2500,- bijtelling.
Bij mij is BPM bedrag is zo'n 8000,- dus gelukkig laag.

Houd geen KM registratie bij, omdat ik toch kan aantonen dat ik minimaal 10% zakelijk rijdt.
Alle kosten kunnen gewoon ten laste van de winst gebracht worden. En om geen gezeik met de blauwe heren te krijgen heb ik een gratis shell pas waar ik op tank. 2 wekelijks wordt het tankbedrag automatisch afgeschreven.
Afschrijving moet ik nog ff overleggen met accountant, maar mag hem geloof ik in 2 jaar afschrijven dus dat is lekker om de fiscale winst te verminderen ;-).

Let bij aanschaf op de bedcover dat hij terplekke te verwijderen is ivm grijskenteken regels. je moet ook iets in de laadbak hebben liggen anders mag een bedcover niet eens, want het is bescherming van je lading.....

Verzekerings tip van Christiaan is: neem contact op met de wiggersgroep dit scheelde mij 200,- per jaar ;-)

hopelijk kan je hier iets mee.

grtz,

elmo

P.s. je moet het wel als een visite kaartje (of hobby) zien, want bedrijfseconomisch is een Dodge/Ford nou niet echt de goedkoopste manier van reizen.:bounce: :bounce:[/quote]

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 30, 2010 22:06 
Trucker

spiekerman schreef:
Verzekerings tip van Geert-Jan GA ZEKER NIET IN ZEE MET WIGGERS VERZEKERINGEN :evil: :twisted: Ik heb nadat mijn auto flink beschadigd was door iemand die ECHT NIET kon parkeren,en doorgereden was.(foto's van sporen in zand glas verzameld,enz,enz)politie rapport op gemaakt,alles op gegeven aan waarborgfonds,maar wiggers werkte niet mee ze moesten het politie rapport van mij hebben.maar dat konden ze zo opvragen bij waarborgfonds. maar dat deden ze niet.(en politie kon het ook niet verstrekken).na 1,5 jaar (en 'n half miljoen telefoontjes ,overdrijven maakt de zaak duidelijk)hebben ze uiteindelijk m'n 750 euro's overgemaakt........En accuut opgezegd offcourse
Dus mijn tip geef die 200 euri extra uit aan een fatsoenlijke verzekerings maatschappij.
You will be glad when shit happens.
Groeten Geert-Jan

Hoi Geert-Jan,

Bedankt!

Ik kwam er achter dat de verzekeringsmaatschappij Allianz is, en laat ik nou hier ook via mijn eigen verzekeringsman verzekeringen hebben lopen.
Heb dit aan mijn verzekeringsman gevraagd wat ik hier mee kan en nu kan je wijziging intermediar aanvragen en zit ik weer bij mijn vertrouwde verzekerings agent. :bounce: :bounce:

grtz,

Elmo

Elmo

2006 Dodge Ram 1500 5.7 HEMI verkocht :-(

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]