Het is nu za aug 23, 2025 18:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za jun 22, 2013 15:05 
Nieuw

Sinds ik mijn Dodge Ram SRT kocht, zowat een klein jaartje geleden maak ik mij zorgen om de boite (versnellingsbak voor de Nederlanders)
Ik heb sowieso het 1 2 1 2 1 2 probleem zoals ik reeds elders kon lezen op dit forum. Vooral dan bij koude motor, hij schakelt dan ook erg ruw.
Wat me meer verontrust is het volgende.
Het lijkt alsof de automaat moet nadenken.
Bij een kick down reageert ie de ene keer perfect en de andere keer niet of nauwelijks. (schakelt bv niet altijd terug)
Wanneer hij dan toch goed reageert gaat hij bij hoog toerental niet over.(maar ook opnieuw de ene keer wel, de andere keer niet. Hij gaat bijvoorbeeld "twijfelen" tussen 5000 en 5500 toeren. Net alsof er iemand voor de lichten staat gas te geven of anders uitgedrukt met zijn toerental speelt) Dit gebeurt weliswaar op hoge snelheden (160 à 170 km/u) Vermoedelijk licht het probleem bij het overschakelen tussen de twee hoogste versnellingen)
Ik heb de wagen reeds bij een garage binnen gedaan, maar ik ben niet tevreden van hun bevindingen. Zij zoeken het probleem bij de lpg-installatie die door onderdruk of zo, niet goed zou reageren op de computersturing van de wagen. (zeer bizarre uitleg !!!!!)
Ik heb dit daarom een keer uitgetest. De wagen op benzine gezet, een twintig tal kilometer gereden en terug opnieuw een poging gedaan. Hetzelfde probleem dus op benzine. Wat ik reeds vermoedde.
Is er iemand van jullie die een idee heeft over dit probleem. Heeft dit ook met de afstelling (banden?) van de boite te maken.
Ik hoor graag jullie advies.
PS is er iemand onder jullie die een garage kent met kennis van zaken regio Vlaamse Ardennen
Alvast bedankt!
Groetjes,
Joris

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jun 22, 2013 15:54 
Super Trucker

http://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=17199

Even Martin (nightrunner) even een pbtje sturen

Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jun 22, 2013 16:12 
Pro Trucker

Wat Andre hierboven zegt, naar Martin ermee..

Is niet dichtbij voor jou, maar wel verstand van zaken en eerlijk zaken doen :thumbup:

http://www.transm.eu/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jun 22, 2013 16:46 
Pro Trucker

Wat dichterbij voor jou zit http://www.speetjenstransmissions.nl/

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jun 22, 2013 17:06 
Truck forum Junky

Het zou je govener kunnen zijn, die regelt olie druk voor het overschakelen :!: maarwat hier boven al gezegt wordt, martin nichtrunner ff pb sturen die weet gegarandeerd raad :!:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jun 22, 2013 19:57 
Pro Trucker

Dave heeft ervaring :D :D :D

Mijn bak heeft een rebuild/upgrade bij speetjens gehad en heb hem de volgende 30.000km flink afgetrapt aan bijna elk stoplicht :bounce: :bounce: :bounce:
Vond het toen wel een hoop geld(3300 incl btw in 2009) maar als ik de bedragen nu van andere hoor(ex btw) viel die prijs toen nog wel mee.

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jun 23, 2013 20:10 
Pro Trucker

@deusram :
ik zou je maar eerst voorstellen in het daarvoor bestemde topic , ik zat al te wachten op de tirades die je normaal krijgt als je uzelf niet voorstelt... :roll:

over de bak van een SRT valt weinig te zeggen , een sterke bak waar jammer genoeg niet veel aandacht is besteed tov de hoge toerentallen die een SRT motor maakt , en zeker als ie dan nog eens een SCT tune heeft lopen.
het 1-2-1-2 probleem kan je iet of wat oplossen door een andere govenor solenoid te laten plaatsen.
ik heb gewacht tot de bak doorslipte en gereviseerd kon worden bij Martin.
hij heeft mijn bak gereviseerd en geupgrade met sterkere onderdelen enz...
tot nu toe schakelt de bak nog steeds bruuter dan het dsg bakkie'tje van mn audi A4.
maar dat is ook normaal , het blijft een vrachtwagen-bak die onder onze SRT's steekt met +500pk die ervoor hangt... 8)

maar , mijn SRT schakelt nu heel stevig in alle versnellingen en je voelt hem zelfs remmen op de motor.
het zoeken naar versnellingen word ik ook niet meer gewaar , bij ons in het dorp voelde je na het uitkomen van de bocht ook altijd getwijfel in welke versnelling de SRT ging gaan , is niet meer te voelen.

kortom , als je uw SRT nog lang wil gebruiken , laat hem nakijken bij Martin en overweeg een rebuild+upgrade.
is een kost van een klein nieuw auto'tje , maar zeker de moeite (tot nu toe , ik heb nog maar 1000 miles gereden sinds de rebuild :| )

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 24, 2013 7:23 
Trucker

Moest je de locatie van Martin echt te ver vinden ,maar wat is te ver als je weet dat er professioneel werk wordt afgeleverd,
kan je ook horen bij: http://www.autrac.be/index.php?id=5
Hier heb ik mijn boite laten doen , op advies van turnhout dealerchip , daar hebben ze de boite gedemonteerd en weggebracht naar autrac , alhoewel ze dit bij autrac ook doen hoor , maar voor mij is dealerchip op een loopafstand, dus lekker gemakkelijk.
De uren die ik kwijt ben aan heen en terug rijden kosten mij ook tijd en geld!!
Wat belangrijk is dat je SRT terug naar behoren rijd , maar zoals Sammy al vertelde moet je zeker overwegen dat je al dan niet een upgrade doet, als je boite toch open moet, "versterkte" onderdelen is volgens mij zeker niet slecht , wetende dat de originele boite in feite te zwak bemeten is.

EBC brakes,BBK Trottlebody.
AfbeeldingAfbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]