ja nou zelfs een tank krijg je idd kapot

,Leopard I bergingstankchauffeur geweest in diensttijd.
Met 60 km/h over zandveld heen ( race tussen andere tanks gehouden), niks zien en dan ineens een tankgeul tegenkomen me volle snelheid.
tankgeul 3 meter diep 25 meter breed, volgas erin en bij het neerkomen meteen de scherpe rand omhoog ketsen . enigste wat ik nog weet is dat we verticaal gingen eerst zand toen heldere blauwe lucht en toen BAM, KO door de klap op mijn kleine zitje onder in die stalen (doods)kist.
Meerdere Hydrauliek leidingen geklapt. Ja dat kon die net niet hebben, meteen de motor in 1 klap stil.
Wel weer beetje aan de gang gekregen en naar kazerne gereden stapvoets.
Maar zelfs de tanks werden over het alegmeen goed schoon gehouden, meteen na elek oefening alle zand verwidjeren overl, afspuiten , afpoetsen, alle katrollen en kabels schoonmaken en in olieen.daarna de buitenkant helemaal schoonmaken en ( wat daar de zin van was weet ik niet want dan werd het juist weer sneller vies) het olieen van de buitenkant van de tank.
heerlijk wat een tijd was dat zeg.
Idd voor sommige is een truck een werkpaard waarmee geld verdiend moet worden maar hoe die in dat filmpje eruit ziet niet normaal meer , lijtk bijna alsof die in de modder heeft gestaan. Die luchtfilter is helemaal gevacuumeerd geweest.